Verzameltopic autotips (lange rit)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wachtende, 8 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Jaaaaaaaaaa.....nog even en het vakantie seizoen is er weer !!
    Deel hier al je auto do's en dont's !

Afgelopen jaar was mijn dame ongeveer 9 maanden.
    We zijn midden in de nacht vertrokken omdat ze in de auto altijd in slaap viel. Zo hoopten we te voorkomen dat we haar dag nacht ritme volledig om kiepten. En dat is gelukt. Ze heeft bijna alles geslapen maar pakte het weer goed op.

Verder had ik een tasje met verschillende speeltjes. Deze wisselende ik met elke stop. Had er allemaal nieuwe speeltjes in zitten zodat ze echt weer wat te ontdekken had. Werkte erg goed op de momenten dat ze wakker was.

Voor dit jaar hebben we een tussenstop gepland omdat we naar slovenie gaan (beetje te lang voor 1 rit). Verder hebben we een dvd speler gekocht. Echter heeft ze nu de leeftijd waarop ze geen seconde stil wil zitten...dus kom maar op met jullie ervaringen en tips !

2. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wat leuk! Ik lees mee :) We gaan dit jaar niet op vakantie, maar wel een paar dagjes weg. We kunnen de tips dus goed gebruiken!

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ohja...ik denk dat ik tussen de autostoel en de deur een kussen leg...zodat daar niet de drinkflessen en speeltjes op de meest onbereikbare plekken eindigen tijdens het rijden.

4. tuc

tuc Niet meer actief

- eten en drinken binnen handbereik
    - verschillende cadeautjes inpakken en af en toe wat uit laten pakken.

verder geen idee: onze kids zijn er heel makkelijk in.

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wij reden vorig jaar ook in de nacht nar z Frankrijk. Maar zoonlief heeft de hele rit zo goed als niet gelapen. Hij vond het veel te spannend! Heel de nacht zat ie (vrolijk) te kletsen en te zingen. Dus ons plan om om de beurt te rijden en als je naar at een dutje te doen viel mooi in duigen! Eenmaal op de camping heeft hij heel de dag bespeelt. Aan het einde van de middag zag hij in het receptie gebouwtje een TV (wielrennen stond aan). Dat ging ie zitten kijken. En een hof uurtje later vond ik hem daar helemaal knockout op die stoel. Heb m opgetilt, camping over gelopen en op zijn slaapmat gelegd. Heeft ie niks van gemerkt.

Toch vind ik nacht rijden prettiger. Rustiger op de EG en geen lat van zon.

Tips: kleine cadeautjes war ze in de auto mee kunnen spelen. Regelmatig stoppen en ook af en toe langer. Liefst op een plek met speelvelden of toestellen.even energie eruit. Desnoods n paar keer stoepje op en neer rennen.

Vertrek zonder stress. Bedenk dat je vakantie begint zodra je in de auto stapt, en neem de reis zoals die komt.

Zorg voor voldoende eten en drinken in de auto, en snoepgoed waar er ze een tijdje zoet mee zijn .

Zorg voor leuke muziek en wissel de kinderliedjes af met je eigen favoriet. Met een beetje geluk gaan ze jouw muziek ook waarderen. En zing mee.

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Wij gaan dit jaar 3x ver rijden met onze dochter van nu 6 maanden!

We gaan vrijdag naar Berlijn, in juni naar Frankrijk en in oktober naar Zwitserland.
    In principe rijden we alles overdag. Ben heel benieuwd hoe dit zal gaan!! Voor de meeste tips is ze nog te jong ;)

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Aeromoov voor de autostoel of maxi cosi !
    Die dingen zijn echt broeikassen, met zo'n ademende mat erin hebben ze veel minder last van de warmte. Had er afgelopen jaar 1 in de maxi cosi...ga er nu 1 halen voor de autostoel :D

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Leuk topic, lees mee!

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de auto verder weg, zijn vorig jaar niet geweest en daarvoor vlogen we.

We gaan in mei naar duitsland (5 uur) en in juli naar zuid-frankrijk vanuit noorden van het land, dus ik zie er best een beetje tegenop.

We denken er nog over na om van die dvd-schermen te kopen, alleen dat is dus niet zo handig als je er eentje tussen hebt zitten met wagenziekte zoals onze oudste.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    Bij knoeikonten: alleen water drinken in de auto:)

en een setje schone kleren per kind bij de hand. (Knoeien, spugen etc etc)

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Op zoek gaan naar leuke tussenstops. Op weg naar Italie zijn er een paar tankstations/restaurant met spoorbanen en klimtoestellen, dat is een grote keten in Zwitserland maar ze zitten ook in Duitsland. Wij stoppen heel bewust daar en ook lang zodat ze zich lekker kunnen uitleven.

11. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier werkte het goed om in de nacht te vertrekken..... Sliep lekker in de auto de eerste 6 uur rijden, toen een lange stop met picknicken/ ontbijten.
    Daarna met speeltjes ' zoet' weten te houden. Voor eten en drinken stoppen wij, doen we niet tijdens het rijden. Vriendinnetje is zo een keer bijna op de achterbank gestikt.

Dit jaar gaan we met een peuter van 2 jaar en een baby van 6 maanden. Manlief had het kindje over zo'n dvd-speler..... Ik vraag me af of dat echt nodig is.

Deel Deze Pagina