Hallo meiden, ik zou graag jullie mening willen horen. wij hebben een gastouderbureau en een lieve gastouder gevonden. ik werk onregelmatig... in het ergste geval hebben we 15 uur opvang per week nodig... maar als ik mijn rooster bekijk is dit nog nooit eerder voorgekomen, gemiddeld zal het gaan om een ochtendje van 6 uurtjes in de week, soms misschien 2 en dan de andere week geen. ik heb gekozen voor flexibele opvang, je sluit een contract af voor een aantal uur per maand en wat je niet afneemd betaal je toch, dat vind ik ook wel logisch want een gastouder is immers ook afhankelijk van haar inkomen. verder betaal je bureaukosten met een minimum bedrag per maand. eigenlijk hebben wij dus heel erg weinig opvang nodig... het komt in werkelijkheid uit op zo,n 16 of 24 uur per maand.... maar omdat die bureaukosten er zijn en je onder de 10 uur per week een duurder tarief betaald was het voor ons goedkoper een groter contract af te sluiten omdat de belastingdienst t/m een bepaald bedrag per maad betaald dus we moesten zowieso over die 10 uur in de week heen. ik heb nu dus een contract voor 45 uur in de maand..... aankomende maand heb ik omdat het toevallig gunstig is geroosterd ( veel avonddiensten ) maar 6 uurtjes opvang nodig voor de hele maand..... ik heb daar een beetje moeite mee.... want ik moet dit grote contract wel houden anders kost het ons ten eerste juist meer geld en ten 2e kan het maar zomaar zijn dat het een maand ongunstig word geroosterd en ik toch echt aan die 24 uur per maand kom... en dan is het dus voordeliger om een groter contract met daarbijbehorend lage uurtarief te hebben.. het is zo ontzettend moeilijk met onregelmatig werk om een schatting van de opvanguren te maken.. maar ik moet wel dusdanig gedekt zijn dat als het rottig uitkomt ik wel opvang heb... kijk het kost nog niet veel want we betalen netto voor die 45 uur ongeveer 47,- en daarmee zijn we dus altijd verzekerd van flexibele opvang ( wat hier in de regio door geen enkel kinderdagverblijf word geboden) maar zijn er meer mensen met dit stomme probleem? of pak ik het helemaal verkeerd aan???? gr Jose
Hoi hoi Ik herken het probleem. Ik heb ook werk met onregelmatige werktijden (de zorg he). Ik heb ook een gastouder met flexibele uren. Ik heb een contract afgesloten voor 32 uur per maand. De ene maand kom ik dik over die uren heen en de andere maand kom ik niet eens aan 10 uur bijvoorbeeld. Maar de uren die ik er de ene maand overheen ga compenseren weer met de uren die ik tekort maak. Het is heel lastig om elke maand aan het exact aantal uren te komen als je onregelmatig werkt. Ik denk niet dat jij het verkeerd aanpakt. Het word anders gewoon te lastig om het goed te regelen. Helemaal omdat je steeds verschillende aantal uren werkt. En als ik avonddiensten werk heb ik gewoon geen gastouder nodig dan heb ik mijn moeder of mijn schoonmoeder. En dan kom ik ook uren tekort. Dat is gewoon lastig. Succes!
Ik denk dat er geen andere mogelijkheid is die minder kost. Ik vind idd dat jullie heel weinig betalen! Heel netjes hoor. Je wilt niet weten wat wij kwijt zijn voor 2 dagen in de week. Wij krijgen nl. niet zoveel van de belastingdienst ivm ons inkomen.
ja maar daar ligt dat dan ook aan he? het gaat om je verzamelinkomen, en het is natuurlijk 45 uur per maand.... sommige mensen hebben met reistijd van en naar werk al bijna 30 uur opvang in de week nodig, dat zou dan ruim over de 120 uur per maand zijn.... nou ja het is waarschijnlijk niet anders... ik moet toch gedekt zijn... maar als we volgend jaar een euro per uur zelf extra moeten betalen moet ik toch nog eens uitrekenen of ik niet beter 3 dagdelen op een kdv af kan nemen ook al gebruik ik er misschien maar 1, groetjes Jose
47 euro in de maand... ik zou zeggen 'waar maak je je druk om'. Het is echt heel erg weinig geld. Maar wellicht kunnen jullie die 47 euro heel goed voor iets anders gebruiken, dat weet ik niet. Maar ik zou persoonlijk voor de continuïteit je kleine hoe dan ook een vast aantal uur per week naar de gastouder brengen. Dat is beter voor de gewenning en de aanpassing. Bijvoorbeeld 1 a 2 dagen per week is alsnog weinig opvang.
neeeee je begrijpt me verkeerd.... ik neem die 45 uur dus helemaal niet af.. dat geld is natuurlijk super...voor goedkoop van opvang verzekerd... maar als de regeling volgend jaar veranderd word het 2 keer zo duur... en dan is het wel zonde als je maar 6 uuurtjes afneemd en ik snap ook niet hoe de belastingdienst het goed kan vinden dat ze dus geld betalen aan een gastouder ( eerst aan mij natuurlijk) terwijl er veel minder opvang word geboden, ze krijgt 45 uur per maand betaald maar werkt er soms maar 6 uurtjes voor... zou de belastingdienst daar geen stokje voor steken? nee ik ben dolblij dat het 47,- is... sommigen betalen zich werkelijk blauw.. gr JOse
ik weet niet hoe het in de gastouderopvang is geregeld met de belastingdienst, maar wij kregen pas een bericht van de belsatingdienst of we de jaaropgaaf van het kdv even konden sturen. Zodat ze kunnen berekenen of we niet te veel geld hebben gekregen. Dus dat zou ik voor de zekerheid toch even nagaan.
ik heb voor de kinderopvangtoeslag ook de maandfactuur van het gastouderbureau moeten laten zien... ik betaal die 47 euro per maand zowieso ook al zou ik niks afnemen.. maar ik ga het inderdaad nog even uitzoeken dank je gr Jose