hoeveel flesjes?

Discussion in 'De babyuitzet' started by celia82, Sep 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

Apr 14, 2009
    2,077
    0
    36
    Hallo dames,
    Hoeveel flesjes raden jullie aan voor in het begin?

Ik weet het allemaal niet meer:(

2. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    Ik had er in het begin 2 in huis, maar heb bv gegeven.

als je geen bv geeft maar meteen de fles zijn 3 flesjes wel handig denk ik... of eerst 2 en als die bevallen kan je er snel 1 bijkopen natuurlijk

3. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    'k Heb de lijst van de kraamzorg er eens bijgepakt en bij 'voor het geven van flesvoeding' staat:
    2 voedingsflesjes
    enkele spenen voor pasgeborenen (bij voorkeur verschillende modellen
    Flessenborstel.

Ik heb er toevallig vier (drie grotere en een kleine), omdat die in 'n pakket samen met 'n magnetronsterilisator zaten.

4. celia82

celia82 Fanatiek lid

Apr 14, 2009
    2,077
    0
    36
    Hoi,
    Ik heb nu de kleinste flesje vn avent.1tje maar trouwens

Is het dan handig om 1 groter en dan vn een ander merk te kopen?

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

Jun 24, 2009
    5,789
    0
    0
    dan zou ik avent doen...

die zijn ook groter

oke risico is dat als die niet bevalt je er 2 hebt... maar wel handig om te hebben ivm uitkoken e.d.

de grotere kan je anger gebruiken dan die minifles

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Ik had 2 Difrax flesjes en 1 avent (zat in zo'n pakket). Heb even gekeken welke fles ze het fijnste vond en dat was de Difrax, dus die heb ik bijgehaald. Drie flessen is wel fijn om te hebben!

Koop niet teveel flessen van 1 merk, want mijn dochter dronk bijvoorbeeld helemaal niet goed uit de Avent. Had dan ook veel meer last van krampjes als bij de Difrax S.

7. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Ik kreeg de kleine van avent gratis in pakket van felicitas/ de etos. En per ongeluk 2 dus heb er 2 van. Gebruik hem nu nog steeds. Maar geef wel borstvoeding, dus daarom gebruik ik hem ernaast.
    Vriendinnen gebruikten daarna het kleintje voor sapjes enzo. Maar dat duurt natuurlijk nog lang ;)
    Als je meteen flesvoeding gaat geven zou ik 2 flessen kopen. Winkels zijn hier in NL 6 dagen en vaak 7 per week open.... dus heel snel bijgekocht. Zonde als je er teveel koopt en niet gebruikt.
    Je hoeft ze niet elke keer uit te koken. En je moet ze toch meteen afwassen na gebruik, anders worden ze met kunstvoeding heel vies en vet vind ik. Met borstvoeding is dat echt veel minder, dan is even uitspoelen soms al genoeg.

Maar goed; ook als je wel steeds wil steriliseren, dan adviseer ik een magnetronsterilisator. Na gebruik even fles uitspoelen en direct in de magnetron. Bij volgende voeding kun je dezelfde fles weer gebruiken.
    Dan is zelfs 1 flesje voldoend!
    Is toch zonde als je allemaal flesjes koopt en niet gebruikt. Ik geef nu regelmatig een fles en gebruik er 2. Gaat ze naar oma of opvang, gaat er 1 fles mee.

Groetjes!

8. joycje

joycje Fanatiek lid

Aug 21, 2009
    1,079
    0
    0
    Ik ga alleen flesvoeding geven. Mij is aangeraden drie flesjes te kopen. Heb er nu twee van difrax 250 ml. Wil er nu eentje bij van difrax maar kan ik dan al eentje met meer ml kopen of is dat niet handig?

9. sannie306

sannie306 Actief lid

Jul 26, 2008
    316
    0
    16
    Female
    Rotterdam
    ik had vantevoren 2 kleine difrax s flessen gekocht, en ik had 1 klein avent flesje uit zo'n kadodoos:D

na de geboorte allebei uitgeprobeert, de difraxfles beviel mij t beste, dus daar heb ik naderhand nog 2 grote van gekocht

maar de eerste tijd drinken ze nog maar heel weinig dus dan is een klein flesje ruim voldoende, als je dan bijv van 2 merken een flesje koopt kan je zelf uitproberen welke t fijnst is in gebruik en dan zijn een paar extra flesjes zo bij gekocht

10. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

Feb 5, 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik heb het Avent starters pakket gekocht. Daar zitten er 4 in (van 2 maten). Nou wil ik de eerste maand, of misschien 2, nog bv geven en ik begreep van de kraamhulp-intake-dame dat je dan helemaal geen flesjes hoeft te hebben..
    Ach, ik heb ze in ieder geval alvast.

11. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb 2 kleine en 2 grote aventflessen. Ik geef wel bv maar met kolven is het handig. En heel af en toe geef ik een flesje kv, niet vaker dan 1x per dag. Maar meer dan 3 flesjes heb ik nooit in gebruik.

12. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    2 kleine difrax flessen
    1 grote difrax fles
    2 kleine Avent flessen (die ongebruikt in de kast staan)

Vind Difrax een heerlijke fles!

13. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Maargoed, flesjes heb je zo bijgekocht.
    Ik had er 2 in het begin, die Aventflesjes. Maar omdat iedereen Difrax aanraadde ben ik overstag gegaan. En die Difrax zijn er in verschillende kleurtjes en sja, dan heb je er al snel teveel :p

14. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Ik moet het nog gaan uitproberen, maar heb 2 kleine flesjes & 2 grote van Avent (zo'n pakket)....op de spenen staat bij de kleine versie 1 en op de grote versie staat een 2, wat houdt dit eigenlijk precies in?

Ik dacht altijd dat je eerst de kleine maat moet nemen en als de baby groter was de grotere fles, maar ik lees dat dit niet klopt??
    En waarom zitten er eigenlijk 2 spenen in ieder flesje, is dit gewoon ter reserve? Gaan die dingen zo snel kapot dan?

(Sorry, heb ook nog wat flessen-vragen :)

15. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

Jan 5, 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Wij zijn naar een borst en flesvoedingsavond geweest waar de difrax flessen geadviseerd werden door de kraamzorg. Wij willen borstvoeding gaan geven maar hebben bij Babydump 2 grotere flessen meegenomen.

16. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    als het goed is hebben speentjes nm.1 een kleinere gaatje. Nm. 2 een groter gaatje waardoor de kindjes meer binnen krijgen.
    Nm. 2 is handig als ze wat groter zijn of als je kindje verdikte voeding krijgt, bijv. Nitrulon A.R. of Johannesbroodpitmeel door ded voeding heen.

17. Meryl

Meryl Bekend lid

Jan 30, 2009
    737
    0
    0
    Dank je Assi!

Maar ik kan de kleine speentjes (mt. 1) natuurlijk gewoon op de grotere fles doen, toch? (Jeetje, wat een leek ben ik eigenlijk nog!! haha :D) volgens mij lach ik hier straks heel hard om :p

18. celia82

celia82 Fanatiek lid

Apr 14, 2009
    2,077
    0
    36
    Ik snap ook niks vn de spenen enz.hoop dat ik ooit wat slimmer erin word.
    Ik ga maar 1 vn difrax halen is voorlopig denk ik wel goed zo:(
    Maar passen die ook in de avent m sterlisator?

19. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik had maar 1 flesje gekocht.

20. Ik heb er ook 2, van difrax! Die van 170 ml, groter is in het begin toch niet nodig.

Meryl die spenen van maat 1 moeten ook op die andere fles passen. De bovenkant is wel hetzelfde nl.

Share This Page