Heb even een vraag.Bij mijn 1e bevalling zat de navelstreng om mijn dochter der nek en was veel te kort (mijn vriend kon/mocht ook niet de navelstreng doorknippen) Ze moest ook even bijkomen na de geboorte.Wel had ik veel vruchtwater. Dit heb ik nu weer maar ik ben benieuwd of iemand ook de ervaring heeft met een 2e bevalling waarbij de navelstreng weer te kort was.Want bij de vorige controle 31 lag de baby ook nog in een stuit.En nu lees ik ook die enge verhalen over een draaipoging.Die ik zeker niet ga doen na het lezen van deze verhalen. Groetjes kim
ik kan niet uit ervaring spreken maar ik denk dat je daar niet vanuit hoeft te gaan, iedere zwangerschap is immers verschillend, ik hoop het niet voor je maar ik denk ook niet dat je daar van te voren zekerheid over kan krijgen. mocht je kindje in stuit blijven liggen dan zou ik in jou geval kiezen voor een keizersnede en geen risico nemen. sterkte ermee
Hoi! Weet jij ook de lengte van de navelstreng.....Bij ons tweede kindje hadden we een veel te korte navelstreng van maar 19cm!We hebben al het geluk van de wereld gehad dat het goed is gegaan.Ze is thuis geboren in 3 uurtjes tijd.......Ze kon er eigenlijk niet uit,zo kort was de navelstreng,ze kon niet op mijn buik gelegd worden en ze hebben bij mij van binnen de navelstreng door moeten knippen.De zwangerschap was heel angstig,haar hartje klopte steeds of te snel of sloeg over...en een keer konden ze helemaal geen hartslag meer vinden.....(afgesproken was dat het een keizersnede zou worden,maar onverwachts begon debevalling 2 weken te vroeg en ging supersnel...doodeng.)Achteraf heeft ze waarschijnlijk altijd pijn gehad aan haar buikje doordat de navelstreng zo kort was en met elke beweging aan haar lijfje trok....haar buik was op de plek van de navel helemaal uitgerekt.Toen ze 6 jaar was heeft ze een operatie gehad om een "gewoon"naveltje te krijgen. Nu ben ik zwanger van ons derde kindje,en ookal komt dit bijna nooit voor ben ik best bang dat het weer gebeurt.Daarom gaan ze deze zwangerschap er extra opletten. Groetjes,Miranda
Hoi Miranda, Ik weet niet hoe lang die was,maar wel dat we een oude gyn hadden en ze zij nog dat ze dit lang gelden had meegemaakt.Volgend mij hebben ze ook de navelstreng doorgeknipt toen ze nog in mijn lijf zat want ik kwam er na een paar weken achter dat er bij mij van binnen wat ''ingeknipt'' was.Ik had wel de hele nacht weeen gehad maar toen ik mocht persen was het met 10 minuten gebeurt.Ze hebben haar ook nadat hun de navelstreng hadden doorgeknipt en wat hadden ''opgelapt'' pas bij mij gelegd.Ik heb het aan mijn vk gevraagt en die zegt dat het helemaal niets zegt en dat er nu niets aan de hand hoeft te zijn en ze houden het ook niet extra in de gaten.Ik vind het wel vervelend dat er met veel dingen tijdens een zwangerschap heel verschillend op gereageerd word.De ene vk vind het niet de moeite om extra op te letten en de andere weer wel.Dus ik ben wel een beetje huiverig dat ze me nu lang laten doorlopen na de 40 weken met alles in mijn achterhoofd wat er kan gebeuren.Ook met een stuit,sommigen zeggen beslist een ks en de ander een gewone bevalling. Groetjes Kim
nou, ik heb er geen ervaringen mee. Maar als ik 1 ding wel weet is dat je altijd op je eigen gevoel moet blijven vertrouwen. Als mama weet/ voel je donders goed wat goed voor je is! Je voelt wat je kleintje nodig heeft. Laat je dus niet gek maken door wat "vk, gyn of doktor" zeggen. Ga voor je eigen gevoel. Als jij voelt dat een ks goed voor je is, dan luister daar naar. Succes