hoi, ik weet niet of hier al n topic over is (kon m niet vinden) maar ik ben zo benieuwt hoe jullie aan de naam van t kindje zijn gekomen, en of papa en mama het snel met elkaar eens waren ik heb afgelopen nacht gedroomd dat ik van een jongentje bevallen was maar nog geen naam wist haha ben benieuwt!
Klinkt heel raar, maar de namen die ik leuk vind zijn uit/door/gebaseerd op: Spelletjes. Mensen die ik ken. Oude namen (Elizabeth, Maria etc.) Namen uit dromen... En allemaal maken ze een bepaald gevoel in me los...
Het heeft een hele tijd geduurd voor we uit de namen gekomen zijn. De naam is 3x veranderd, de laatste keer 3 weken voordat Serjenka geboren was. Een kennis van ons heeft een dochter die zo heet en we waren allebei supergek op die naam en zo is het dan ook officieel Serjenka geworden en die kennis supertrots dat onze meid hetzelfde heet als zijn dochter.
We hebben een tijdje 'gezocht' en op een gegeven moment twijfelden we nog tussen een paar namen. Laatst had ik een droom over onze ongeboren zoon en ik droomde ook zijn naam. die naam wordt het dus nu ook!
Wij hebben samen de namenboeken doorgelezen en vonden toen 2 namen leuk. De man vond Noa leuk en ik vond Alea super. Dus is het Noa Alea geworden
Tijdens mijn eerste zwangerschap waren we snel uit een meisje zou Danique heten maar helaas er waren er in de periode voor dat ik moest bevallen al 3 geboren dus opzoek naar een andere naam.Het is toen Yentl danique geworden!Bij ons zoontje waren we er eigenlijk meteen al uit Vince,Antonius het betekent overwinnen,overwinning,en dat hadden we nu juist nodig we hebben vorig jaar nogal een naar jaar gehad dus vandaar de naam. Groetjes Claudia
het duurde lang want een naam hebben ze voor hun hele leven,maar uiteindelijk waren we uit want we vonden ook dat het bij ons achternaam moest passen.
Ik was al helemaal weg van een jongensnaam. Mijn vriend vond het ook gelijk leuk, dus die hadden we echt al heel snel. Zelfs de tweede naam was er zomaar. Een meidennaam is erg lastig. We hebben nu eentje, die we allebei wel leuk vinden. Ik heb allemaal namen van internet gehaald en op de laptop gezet. Toen we naar Friesland gingen hebben we samen in de auto een naam gezocht. Alles dat eindigde op een a was al weggestreept( past niet bij de achternaam) en alle ouderwetse namen ook. Het is zelfs een friese naam geworden. Nu nog een tweede naam voor een meisje. Dat is dus weer vervelend. Ik wil het liefst vernoemen, maar voor een meisje wordt het lastig. Of een italiaanse naam, omdat ik half italiaans ben. lastig hoor. Maar zo zijn we aan de namen gekomen,
Miguel vonden wij altijd een mooie naam, dus dat wisten we van het begin al. Zijn 2e naam Ramón komt van een spaanse zanger die 2 jaar geleden met het songfestival meedeet. Ons 2e zoontje heet Rafael Andrés. Rafael vonden wij gewoon een mooie naam die heel goed bij Miguel past. En Andrés is een vernoeming naar mijn vader. Hij heet André. Andrés is de spaanse versie van zijn naam. Liefs Maria mv Miguel (2jr) en Rafael (6wk,6d)
Ik ben een paar keer met me vriend mee geweest op de auto dus hebben we er 2 middagen flink over gehad. Bij een meisje waren we er al heel snel uit dat zou Lieke geworden zijn. Een jongens naam hadden we ook al snel ik wilde eigelijk het liefst dat hij Gijs gaat heten maar nu heeft hij een nieuwe baas en binnen dat bedrijf heet geloof ik ieder kind Gijs dus nu hebben we namen op gewicht haha. Onder de 7 pond word het Luuk boven de 7 pond word het Daan haha. We vinden het allebei hartsikke leuke namen maar bij Daan hoort een groot kind.
grappig, op gewicht. Ik vind luuk ook bij een groot kind. Maar misschien vind ik dat omdat ik iemand ken die best wel groot en dik is die luuk heet,
Ik vond t best moeilijk want ik krijg een kindje dat half nederlands half arabisch is dus je wilt geen nederlandse naam maar ook geen arabische naam dus heb ik gezocht voor een naam die overal gebruikt word
toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. wist ik 100% zeker dat het een meisje werd en we hadeen ook al een meisjes naam dewi en ja het werdt een meisje en ruim 10 pond
verkl;ap de naam nog niet, maar we weten dus wat het wordt, en hadden het geslacht ook al verwacht. Maar de naam die we nu hebben, hebben we al ruim 3 jaar in osn hoofd, hoe we eraan kwamen, geen idee meer. We hebben nog wel zitten bakkeleien over andere namen, maar kwamen steeds terug bij deze naam, jullie horen/lezen het waarschijjnlijk over ongeveer 2 maanden!
Nou wij weten al een week of 6 dat het een jongentje gaat worden en zijn meteen het namenboek ingedoken, maar zijn nog heel ver van een leuke naam verwijderd hoor. Wat de een leuk vindt, vindt de ander niets. Verder mag de naam niet in de top 10 van de afgelopen jaren voorkomen. En dan moet het nog eens bij Herman de 2e naam (mijn schoonvader is nl. in het begin van mijn zwangerschap plotseling overleden) passen en bij de achternaam natuurlijk. Erg lastig! Dus als er nog iemand leuke suggesties heeft.....?!?!? Gelukkig hebben we nog een week of 12.
De meisjesnaam daar waren we direct uit, we hadden allebei onafhankelijk een rijtje namen opgeschreven, en deze hadden we allebei in ons lijstje. De jongensnaam is de naam van mijn opa en ook de tweede naam van mijn man. Als ik een jongetje was geweest had ik zo geheten. Bovendien komt die naam in allebei de families voor.
Mijn vriend kwam als eerste met de naam en ik vond hem gelijk mooi, stoer en lief. Vooral de betekenis vindt ik in onze situatie erg toepasselijk, omdat ik heel sterk geloof dat dit kindje niet zomaar bij ons terecht komt. Het betekent: God geve vermeerdering. Maar zo héél gelovig zijn wij allebei niet, hoor. Daarom ook geen Bijbelse naam...
toevallig droomde ik eergisteren dat ik een zoontje had gekregen dat Milan heette Vind ook een hele mooie naam ,alleen een beetje jammer dat-ie nu zo populair is.Heb het opgezocht,en het bleek dat er in mijn provincie het afgelopen jaar al 100 met die naam zijn geboren!En van onze absolute nr.1 naam maar 6 dus... Maar goed,het zal sowieso nog wel effe duren voor we ons hierover zorgen moeten maken,hopelijk alleen niet te lang meer...