Labetalol, hoge tensie. 2e zwschap na HELLP

Discussie in 'Prematuur' gestart door Aleida, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Hallo allemaal,

Vanmorgen ben ik op extra controle geweest bij de gyn in het umcg omdat mijn tensie licht was gestegen tov de vorige controle. Toen was het nog 134/85.
    Maandag standaard afspraak gehad bij een verpleegkundige in het umcg. Deze ging ook mijn tensie meten en vertelde dat ik een onderdruk van 100 had! We hebben het zo gelaten, omdat ik toch vandaag weer langs moest komen. We gingen er van uit dat het niet kon kloppen, zo hoog. Thuis gemeten met professionele tensie meter en dat was weer netjes.

Vandaag bleek ik dus weer een onderdruk richting de 100 te hebben!
    De gyn heeft me nu een lage dosis Labetalol voorgeschreven: 2x1 tabl daags van 100 mg.
    Over twee weken terug komen.

Gezien mijn voorgeschiedenis met acute HELLP en een spoed ks bij 27+6 wk. Maak ik me wel zorgen.

Ik ben nu 24+4 wk zwanger.

Wie heeft iets soortgelijks meegemaakt oid?

Grtjs,
    Aleida

2. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Onder kopje Prematuur is een speciale topic over Hellp, misschien kun je daar de vraag stellen?
    Daar krijg je vast sneller reacties.
    Ik heb zelf Hellp gehad en ben nu 25 weken en slik Methyldopa. M'n bloeddruk is iets gestegen, maar niet zorgwekkend...

Veel sterkte!

3. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Dat indd wat handiger om het daar te posten.
    Thnx!

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.277
    2.978
    113
    Op verzoek bericht verplaatst naar Prematuur.

Lotte

5. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb ook hellp gehad. Heb bij mijn 1e zwangerschap aldomet gehad. Bevallen met 38,4 en ziek na de bevalling. Wel snel medicijnen afgebouwd. 2 e zwangerschap weer met 38 weken een verhoogde bloeddruk, wel normale bloedwaardes. Besloten om direct in te leidden om hellp voor te zijn. 1 dag labetolol geslikt. Met bevalling van medicijnen af gegaan, omdat mijn bloeddruk veel te laag werd met die medicijnen en ik er bijna door flauw viel. Verder prima bevalling en geen hellp en perfect herstelt. Dus hopelijk doen de medicijnen hun werk bij je en blijft het bij hoge bloeddruk. Succes.
    Er is hier nog een topic met hellp en prius, daar zijn ook nog een aantal zwangeren met hellp verleden.

Sorry iPad vervormt soms woorden!

6. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    ben nu 25 wk zwanger van onze 2e en slik 3x labetalol ik ben bevallen nav hellp met 37 wk zoontje woog 24 gram en 44 cm hoop dat het mij deze x bespaard blijft ben daarna nog zeker een half jaar uit balans geweest!

7. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    24 gram?

:D;)

8. cvermeulen1979

10 okt 2010
    419
    0
    0
    haha 2400 gram!

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ook ik heb bij de eerste zwangerschap HELLP gehad (bevallen met 30.1 week)
    Bij de tweede zwangerschap kreeg ik vanaf de 16e week (of was het al eerder??) al Aldomet in het begin een lage dosis, vanaf de 32 weken zat ik op 3x per dag maximaal van 1000mg.
    Uiteindelijk met 38.5weken bevallen, wel met een hoge onderdruk (was net ontslagen na een opname van een paar dagen met onderdruk van 100) en iets in bloed (was weinig maar er zat "iets" in)

10. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Blijft jouw bloeddruk nu wel stabiel? Die van mij tot nu toe gelukkig nog wel. Ik hoop ook zeker voor ons beide dat het deze keer gewoon goed zal gaan.

11. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Had jij een natuurlijke bevalling of een ks? Bij de 2e zwangerschap.

Ik had bij de eerste dus een ks. Hopelijk kan ik deze keer een gewone bevalling meemaken.

12. cvermeulen1979

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Ja gelukkig wel en bij jou?ik ga nu wel weer meer vocht vasthouden ben in 3 weken tijd 3 kg aangekomen vrijdag weer naar Maastricht AMZ bij de gyn.
    Ik ben benieuwd wat zij zeggen ik werk op dit moment niet meer had steeds harde buiken en ben heel moe etc..volledig ziek gemeld.
    Hoe gaat het met jou en je gezondheid?? groetjes Chantal

13. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    Oh, haha. We hebben al via PB gereageerd...

Deel Deze Pagina