Hopelijk kan iemand mij helpen want ik weet het even niet meer 17 februari 2014 - ongesteld 24 maart - echo geen ei nog te bekennen (dag 7) 1 t/m 4 maart - vruchtbaar slijm (dag 13 t/m 16) 1 maart - geklust 10 maart- bloedonderzoek Gyn (ivm MMM) HCG lager dan 1 12 maart- dag 24 van cyclus (langste in 6 maanden tijd) Normaliter had ik dus een cyclus (als je het al een cyclus kan noemen) van 15 tot hooguit 22 dagen. Nu zit ik op dag 24 maar uit HCG bleek dat ik onder de 1 zit, zou dit nog kunnen veranderen? (als ik een langere cyclus heb is het natuurlijk ook perfect hoor, al zou een zwangerschap geweldig zijn!) Wanneer is HCG meetbaar in je bloed? Hoeveel tijd tussen eisprong en innesteling? Ik kom er namelijk niet echt uit vooral omdat het zo'n zooitje bij mij is
Heeft de gyn daar niets over gezegd? Ik zou nog even bellen en vragen om wat meer informatie. Het lijkt me dat als je HCG in je bloed hebt en je hebt ineens zo'n lange cyclus, dat het best zou kunnen dat het op gaat lopen. Heb je een vervolgafspraak?
HCG is normaal gesproken bij de meeste vrouwen pas meetbaar vanaf nod. Er zit een week tussen eisprong en innesteling. Maar als je cyclus anders is dan de standaarden, is dat niet iets wat voor jou opgaat Degene die de echo's doet moet daar meer over kunnen zeggen.
Een vrouw heeft standaard een beetje HCG in haar bloed. Een HCG lager dan 1 is niet zwanger. Artsen rekenen voor een zwangerschap vanaf een HCG-waarde van 5. Een bloedtest kan veel eerder aantonen dat je zwanger bent dan een urinetest. Kan best zijn dat je een laat ei had en die bloedtest dus net een paar dagen na je ei is gedaan. Dan is er nog wel een mogelijkheid dat je zwanger bent mits je dan nog geklust hebt natuurlijk. Heb je zeker weten een eisprong gehad? Waren er groeiende follikels te zien op de echo? Zo niet, dan kan het ook daardoor komen dat je nog niet menstrueert.
We zullen het maar gewoon afwachten dan Zit nu op dag 26 (jippie!!) en nog steeds geen bloed! Er zijn dus 3 opties: - wel zwanger (natuurlijk het allerfijnste!) - Cyclus is zich weer aan het herstellen (betekend geen MMM) - mijn lichaam is nog steeds een zooitje (dat zou balen zijn!) Vanmorgen een test gedaan en in de 4 jaar dat ik nu getest heb kreeg ik juist vanmorgen een test die niet werkte grrrr! (volgens mij wil iemand daarboven mij duidelijk maken dat ik geduld moet hebben )