Krijg ik daarstraks een belletje van mijn man dat hij onderweg naar de tandarts een fietser heeft aangereden. Blijkbaar stond hij/zij precies achter de deurstijl bij het optrekken en heeft mijn man hem/haar niet gezien. Er schijnt schade aan de fiets te zijn en hij/zij heeft schaafplekken. De auto schijnt trouwens geen schade te hebben. Wie weet hoe dat nu verder werkt? Het is namelijk een leaseauto. Bah, vind het zo sneu voor mijn man, die juist altijd voor iedereen stopt ook al hebben ze geen voorrang dat hem dit nu juist moet overkomen.
En sneu voor de fietser, die zal zich rot zijn geschrokken. De leaseauto heeft ook gewoon een verzekering, dus gegevens invullen en uitwisselen. Fiets zal dan vergoed of gerepareerd worden. Hier is mijn man vol in onze auto gereden met zijn leasebus Gelukkig zat er niemand in. Hebben we helemaal vergoed gekregen.
Mijn man is een brokkenpiloot en heeft al 3 of 4 keer iets aangereden (stilstaande auto, parkeerzuil etc.) Gaat gewoon via de verzekering. Logisch is wel dat je een eigen bijdrage moet betalen, geloof ik??
kan toch gebeuren je vult de papieren in, stuurt deze op. Is er ook schade aan de auto bel je de leasemaatschappij ook even op en die vertellnen je dan waar je deze kunt laten repareren. Eigen risico kan er in sommige gevallen zijn, maar deze gaat volgens mij alleen op in prive ritten indien dit is afgesproken
Als de fiets schade heeft, lijkt het me dat de auto ook schade heeft. Schade formulier invullen en opsturen.
Zo mijn man was weer thuis en gelukkig heeft de fietster alleen blauwe plekken en is haar fiets wat beschadigt (en natuurlijk was het beter geweest als ze helemaal niet aangereden was, maar het had veel erger kunnen zijn) De leasemaatschappij is op de hoogte gesteld en nu is het verder aan hen. De auto heeft inderdaad geen schade, want mijn man trok net op vanuit stilstand en heeft haar daarbij waarschijnlijk alleen maar een klein zetje gegeven.
Ik heb een keer schade gereden met mijn lease-auto. Was dan wel eenzijdig. Ik moest schadeformulier invullen en kopie aan de leasemaatschappij sturen.
Huh, het eerste wat ik schreef was dat de fietster gelukkig niet ernstig gewond was, waar lees jij dan dat ik de auto belangrijker vind dan de fietster?
Mijn partner zou overigens ook veel belangrijker zijn dan een willekeurig ander iemand, duh, het is mijn partner! Beetje rare opmerking. Ik lees dat nergens???