Hallo, ben net `nieuw` hier en heb een vraag; ben nu 33 weken zwanger; eigenlijk is alles nog goed gegaan, twee weken geleden last van zw. ischias gekregen en daardoor eerder met verlof gegaan. Sinds een kleine week voel ik me bij vlagen depressief, lusteloos en huilerig. Kan er met moeite uitkrabbelen Ook al weet ik dat het wrsch van de zwangerschap komt, ik voel me er absoluut niet lekker bij. Mijn vriend heeft daardoor veel te verduren van me, lastig uiteraard zo`n negatief persoon die ook alleen maar negatief praat. Wie heeft hier ook helaas ervaring mee en heeft evt tips voor me? Alvast bedankt!
hoi suus ik zou als ik jou was toch even met je verloskundige over praten, in princiepe heeft elke zwangere wel een periode dat de hele wereld niet goed is dat alles mis kan gaan enz enz dus dat men alleen maar negatief denkt maar dit kan ook overslaan in postnatale depressie hier kan je verloskundige je goed bij helpen en begeleiden er zijn meerdere vrouwen wie het overkomt je hoeft je dus nergens voor te schamen maar het is wel belangrijk dat je hulp zoekt hiervoor en mensen met wie je kan praten dat kan een vriend(in) zijn of een deskundige groetjes nathalie