Hallo, Ik wil al lang een mooie zonneluifel aan de achterkant van mijn huis. Het kost alleen zo veel geld. Ik schat dat een luifel 5 meter breed zou moeten zijn, liefst zo er mogelijke uitval. Weten jullie of er in de nazomer korting te krijgen is, of een soort van opruiming van modellen ofzo?
Een vriend van ons zit in de zonneschermen. Hij geeft aan dat dit niet het geval is, omdat er het hele jaar door wel vraag naar is. Er zijn ook niet echt oude en nieuwe modellen. Pas om de 5 jaar of zo.
Ik zou even op marktplaats kijken: kun je vaak nog prima schermen kopen voor een fractie van de nieuwprijs. Voor mijn ouders een elektrische van 4m breed voor 100 gekocht. Zelf eentje via via ook voor dat bedrag kunnen kopen (5m breed en elektrisch).
Ik zou trouwens niet voor een goedkoper model gaan. Wij hebben een goede gekocht, elektrisch, drie keer zo duur als die van de buren. Maar dat is ook echt aan te zien. Die van ons is stevig. Die van de buren moeten ze steeds vastzetten met snelbinders. En het geluid, dat ie maakt als ze hem omhoog doen... ik ben altijd bang dat ie spontaan van de gevel valt. Een goed zonnescherm/zonneluifel is een goede investering.
Wij hebben hem in sept gekocht. Was wel met korting. Hebben hem pas in het voorjaar opgehangen, weet alleen niet meer waar het was (online ieder geval)