Labradoodle pup

Discussie in 'De lounge' gestart door Krabje, 1 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Bedankt voor je tips. Fokker is aangesloten bij de aleu, dus een doodle met stamboom. Honden groeien op in de keuken. We zijn er al thuis geweest.
    Ook de gesprekken tussen fokker en ons moeten leiden tot een goede plaatsing. Fokker kijkt welke pup het beste bij ons past, zij kent de pup dan al 7 weken en weet wat wij zoeken voor zoon. Dus ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  2. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Een labradoodle is (nog) geen erkend ras, dus een stamboom lijkt me niet logisch.

Wij hebben ook een doodle. Die van ons komt van een fokker waar ze veel ervaring hebben met het opleiden tot oa assistentie- en autismegeleidehond.
    Het is zo'n lieverd. Onze jongste heeft er echt veel steun aan. Hij voelt ook ontzettend goed aan wanneer ze niet lekker in haar vel zit. Jammer genoeg mag de hond niet mee naar school:D;)

Veel geluk met jullie pup!

3. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.408
    113
    Een stamboom heeft in dit geval zeker wel waarde, in dit geval weet je dan zeker dat er ethisch is gefokt volgens de regels van ALAEU. Bv inteelt is zo ook uitgesloten.

4. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Hier ben ik het wel mee eens! Wij konden aangeven of we reu of teef of geen voorkeur hadden. Bij ons ras was voor de teven veel vraag vanuit het buitenland. Wij wilden liever een reu. Wij hebben inderdaad het hondje gekozen wat naar ons toe kwam, op schoot kroop. En we hebben gekeken naar toch een wat groter hondje, dus niet de kleinste. Uiteindelijk was hij de grootste van het nest.

De Labradoodle is geen erkend ras en je krijgt geen stamboom van de Raad van Beheer. Wat je krijgt is een papier van de rasvereniging.

Cin85 vindt dit leuk.
  5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn dochter is 8 jaar en heeft ook autisme, Op dit moment gaat zij ook door een hele zware periode, omdat het op school niet zo lekker klikt met de leerkracht (veel wisselingen geweest helaas). Wij hebben sinds 3 maanden een labrador pup en ik merk echt dat ze bij de pup tot rust kan komen. Als ze veel prikkels heeft, zie je haar echt ontspannen als ze met de pup speelt of knuffelt. Het gaat natuurlijk niet altijd goed, want het blijft een pup en die heeft scherpe tandjes, maar het is wel echt een toevoeging aan ons gezin, zeker ook voor mijn dochter.
    Wij gaan hem verder niet specifiek opleiden als hulp hond o.d. (we zitten wel op reguliere puppy cursus), maar hij heeft mijn dochter in die paar maanden zeker al heel veel rust gebracht.

Hopelijk gaat het allemaal door en wordt de pup voor jullie zoonook een echt maatje!

Krabje vindt dit leuk.
  6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat leuk krabje, spannend! Tijd vliegt voorbij.

Wij hebben nu bijna 3 weken een australian labradoodle in huis. Hij is bijna 11 wk. Het is zo leuk en je krijgt er zoveel liefde van♡♡

Wij hebben een zwarte reu en adh van gedragstesjes deze leukerd gekregen

Bijgevoegde bestanden:

Mim89, NiVa0230, Ysabella en 7 anderen vinden dit leuk.
  7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben ook met stamboom ;)

8. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ooooh die is ook zo lief. Wij hadden dus ook bijna een zwart teefje van 10 weken oud mee kunnen nemen maar helaas konden we niet gelijk vrij krijgen. Nu gaan we voor een abrikoos/ rode pup

bloemetje1, vruchtje24 en KleineLai vinden dit leuk.
  9. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Zoon is inmiddels op de hoogte. Hij heeft de hondenknuffel uitgepakt vanmiddag. Hij is blij maar nog wel gereserveerd. Eerst wachten tot de pups geboren zijn

NurseKel, Mississippi, NiekeKris en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.209
    113
    super leuk!! :D
    Honden kunnen soms zo’n steun zijn voor mensen! Ik hoop voor jullie zoon ook!

Krabje vindt dit leuk.
  11. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.691
    3.129
    113
    Vrouw
    Brabant
    Turid heeft nog 2 boeken. Ook blafgedrag van honden is heel leerzaam! En mocht je hond ooit trekken dan "helpt mijn hond trekt " ook;)

Krabje vindt dit leuk.
  12. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Die ga ik ook onthouden. Thanks voor de tip

13. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Dat hopen wij ook. De hulpverlener vanmorgen denkt dat het zeker wel helpend is voor zoon

KleineLai vindt dit leuk.
  14. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wat leuk! Ik woon in dezelfde plaats als jij en mijn schoonzusje ook woonachtig in H heeft een labradoedel, een witte. Een hele lieve hond met veel energie.

Ik hoop dat jullie zoon hier heel veel aan gaat hebben en veel steun krijgt. Mijn zoon zit inmiddels helemaal op zijn plek in de 2e klas van Avila.

Krabje vindt dit leuk.
  15. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Dit zijn de papa en mama van de aankomende pups

16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Klopt we wonen in dezelfde plaats. Oh fijn dat jouw zoon op zijn plek zit op school.
    Zoon zit nu ook in de 2e op neon, maar zijn cijfers zijn dit jaar om te huilen. Prioriteit ligt nu niet op school maar op alle andere zaken. Dan misschien het jaar maar over doen, als hij straks maar beter in zijn vel zit

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik had al gelezen dat het niet zo goed gaat, heel veel sterkte daarmee. Hopelijk kan de pup hierbij helpen. Niets is zo erg om te zien dat je zoon niet goed in zijn vel zit en dat het niet goed gaat.

18. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    We kunnen elk moment bericht verwachten van de fokker dat de pups geboren zijn. Spannend!

Leolove, Ysabella, MamaChantal en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.209
    113
    Een positieve gebeurtenis! Ik hoop dat de puppy echt een steun voor jullie kan zijn. En jullie gezin dichter bij elkaar brengt
    ... en het zal het eerste jaar ook vast voor heel veel afleiding zorgen :D

Krabje en Athina vinden dit leuk.
  20. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ik hoop het ook. Komt vast goed

Deel Deze Pagina