Labradoodle pup

Discussie in 'De lounge' gestart door Krabje, 1 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Wij krijgen van de fokker het eea mee. Verder inderdaad een trimmer gezocht, dus hopelijk komt dat allemaal goed! :)

Amaranthas vindt dit leuk.
  2. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Mijn oud collega is ook trimmer. De eerste afspraak stond al voordat de pup geboren was. Zij gaat me ook veel uitleg geven over de vachtverzorging van pup. Vanuit de fokker hebben we al een lijst gekregen wat we moeten aanschaffen voor de pup ook qua vachtverzorging en daar gaan we ook binnenkort voor op pad

NiekeKris en Amaranthas vinden dit leuk.
  3. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.705
    3.842
    113
    Exact wat ik mij ook al het hele topic afvraag.

evaleana vindt dit leuk.
  4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Ik ook. Ja, een hond kan heel veel opleveren, maar ook ontzettend veel energie kosten - nog los van de fysieke energie van bv de vacht verzorgen en uitlaten.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  5. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Als wij maar enigszins het idee zouden hebben dat we het niet zouden aankunnen, dan zou de pup niet komen.... en dat is niet het geval

bababoe, Zuul, zwaaistaart en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Wij hebben nu sinds een week onze pup, hij was 11 weken toen hij met ons mee ging.
    Maakte me echt nergens zorgen over van tevoren maar heb me er, zoals velen, onwijs in verslikt. En dan hebben wij hier een prima basis zonder spanningen hebben thuis en alle tijd voor de pup.
    Ik hoop echt dat het bij jullie goed komt met alle problemen die er naast spelen.

Ik heb niet alles gelezen/onthouden maar je hebt al vaker een pup gehad neem ik aan? (Aangezien je er van overtuigd bent dat het wel goed komt ondanks alles wat al speelt)

evaleana, blij83 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wat voor een soort ras /hond krijgen jullie?
    Wij hebben een australian labradoodle pup, morgen 16wk

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Wij krijgen ook een australian labradoodle. :)

Hoe bevalt het jullie? Nog tips nav jullie ervaringen?

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Superleuk!! Die van ons is nu16 weken:). Hij en wij zijn helemaal gewend.

Enige tip is niets forceren, ik bedoel daarmee tempo van pup aanhouden. Van het oefenen tot alleen laten zijn tot het zijdelijk maken in de nachten. Geduld en consequent zijn en alles komt goed.

Je krijgt er zoveel liefde van. Zijn zulke blije dieren. Mocht je ooit een vraag hebben mag je me altijd pb sturen.

Ps. In het begin heb ik héél erg moeten wennen dus de roze wolk was er zeker niet meteen. De eerste paar weken ben je (helemaal voor je gevoel) 24/7 ermee bezig. Van 2x eruit snachts om te plassen tot vroeg de dag beginnen. Maar dat veranderd zo snel.

Heel veel geluk en plezier!

Krabje en NiekeKris vinden dit leuk.
  10. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Klopt!!! (Wij hebben ook een doodletje, wel een andere combi).
    Ik zou ook echt adviseren op tijd een eerste afspraak in te plannen. Je kunt gerust rond de 12 weken alvast voor een oefenafspraak gaan, werd bij ons ook geadviseerd. Je kan dan nu al rond gaan bellen om voor die tijd iets af te spreken. Er zijn in verhouding enigzins wat te weinig trimmers en je hoort veel van klantenstops, zeker in drukkere gebieden.
    Je kan er maar alvast 'tussen zitten'.
    Investeren in een waterblazer is ook echt heel nuttig voor de vachtverzorging. Geeft je al zoveel voordelen wanneer je dit regelmatig even doet.

11. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Fijn dat je goede uitleg krijgt!

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    @spruitje80: Een waterblazer wilde ik zelf al aanschaffen (had op FB al zo vaak voorbij zien komen dat ik al dacht dat dat erg wenselijk was :D), maar die krijgen we er dus bv. ‘bij’ van de fokker.

Krabje, vruchtje24 en spruitje80 vinden dit leuk.
  13. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    O
    wat netjes!
    Ik heb net gister een waterblazer gekocht, nog niet geprobeerd
    Voor onze 2 poedels (1 pup)

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Zeker! Denk wel dat we er op de één of andere manier voor betalen. :D Maar anders had ik hem toch ook gekocht. En zij heeft meer ervaring, dus weet vast ook beter wat een goede is ed. :)

15. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ja slim!
    Hier werkt onze trimster ook in een dieren speciaalzaak en die kon me dus ook vertellen welke goed is, heel handig!

16. thebooandtheboy

30 sep 2016
    80
    46
    18
    Wij krijgen over ongeveer 2.5 week ook onze Labradoodle pup, een (blond) reutje!
    Ik geniet nog even van de rust :D
    Ik ben Mechelse Herders gewend dus echt tips heb ik niet wat betreft vachtverzorging enz. Heb wel goede verhalen gehoord over inderdaad de waterblazer en dat het verstandig is op tijd een trimsalon te zoeken.
    Hier vooral benieuwd hoe het gaat zijn in combinatie met onze andere hond, die nu 2 jaar is. Ik ben al op zoek naar een hondenbuggy e.d. want pup kan natuurlijk niet lang lopen maar onze Mechelaar heeft veel beweging nodig.

Ik vond de puppytijd erg pittig, en ik zat zeker niet op een roze wolk. Dus ik maak me geen illusies dat het deze keer superleuk zal zijn. Het was net alsof we weer een hulpeloze baby hadden (wat ze eigenlijk ook nog zijn), met vlijmscherpe tanden :roflmao:

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Superleuk allemaal doodle baasjes. Misschien leuk om in dit topic ervaringen en leuke dingen te delen. Uiteraard wat alle honden rassen betreft:)

Hoe gaan jullie dat met op vakantie gaan doen? Heb je oppas adresje of pension of neem je hem/haar mee?

18. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Wij hebben een kleine doodle van 15 maanden. Kruising Tibetaanse terriër/toypoedel.
    Afgelopen jaar is hij meegeweest op vakantie, we kamperen met de caravan dus dat ging prima. Voor dit jaar heb ik hem opgegeven voor een pension. Daar moet ik nog van horen of hij kan komen. En anders gaat hij mee.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Plan is hier om hem/haar zoveel mogelijk mee te nemen. Indien dit niet kan, is het plan om familie te vragen op te passen (dat hebben ze aangeboden, maar het moet natuurlijk nog blijken of het werkt). Pension doe ik liever niet, lees te vaak slechte verhalen.

20. Sushi80

Sushi80 Lid

14 nov 2021
    67
    74
    18
    Gouden tip (als meenemen oid niet kan): Dierenhotel Marijke in Kamerik. Wat een gouden plek is dat. Het kost wat maar dan heb je echt een topplek voor je hond. Wij reizen er 2,5 uur voor om onze doodle er te brengen als we op vakantie gaan.

Ysabella vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina