OK! Ik ken ook alleen die 2, maar die zijn zo suf! Wij hebben nu een hond met zoooo veel haar (aussie), dat we het voor een 2e hond ook wel makkelijk zouden vinden als die niet (zo veel) verhaart. Maar ik zoek wel een beetje een pittige hond, geen vloerkleed. Wij zijn veel te wandelen, fietsen en hardlopen (nou ja mijn man gaat er mee hardlopen) en ik vind het leuk om met een hond te sporten. Maar zoals ik lees, zou een poedel dan juist wel kunnen? Had niet gedacht dat een poedel juist wel speels is! We waren al aan het zoeken naar een andere haarbal, omdat ik dacht dat de naakthond en de poedel niks voor ons zou zijn Maar thanx voor de tip, dan ga ik me eens in de poedeltjes verdiepen! En ts: als je hem hebt wel even een foto plaatsen he! Ze zijn wel ubercute!
Er zijn trouwens wel meer " anti-allergische" hondenrassen he! Dit vind ik op een site (vind de basset griffon vendeen altijd zo leuk om te zien) Veel alergische mensen willen een hond die niet verhaard maar dat is wel even zoeken. En die mensen help ik dan wel even op weg met een aantal niet verharende honden.: de poedel, havanezer, maltezer, bichon friche, skye terrier, yorks terrier, bolognezer, basset griffon vendeen petit, basset griffon vendeen grand, airedale terrier, australische silky terrier, cainr terrier, chineese naakthond, tibetaanse terrier, shih shu, pekinees, puli, pumi, borden terrier enz
Wij hebben een Lagotto Romagnolo, een niet-verharend ras en daarom ook geschikt voor mensen met een allergie voor hondenharen. Wel moet ze 3 à 4 keer per jaar naar de trimsalon. Lagotto's hebben een lief en behulpzaam karakter en samen met onze kleine man gaat het ook hartstikke goed.
@danip dan is een grote poedel idd geschikt, ik zou dan wel voor de kleuren zwart of bruin gaan of abricoos, de witte zijn gewoon wat tuttig, maar goed inprinciepe als je bij fokkers gaat kijken (of bv op de poedelclubdag) dan kan je zien hoe zijn de ouders, hoe is de moeder hoe gaat de iegenaar ermee om. die van mij (een grote bruine) is echt een stuiterbal, alles vind hij leuk. maar heeft het lieve karakter van zijn ouders, zijn moeder was echt een schat net als zijn over over grootvader (die zat er ook)