We zitten te denken om een hond te nemen. Ik ben de hele dag thuis dus aandacht genoeg.. We twijfelen tussen een labrador of een herdershond en dan waarschijnlijk een duitser. Hebben jullie ervaring met een labrador of een herdershond met kinderen??
Wij hebben een kruising. Geweldig beest maar besef de herder is pittig. Ze is niet gemeen maar spee doet ze niet zo zachtjes. Ze is druk en kan moeilijk alleen zijn . Wij wonen naast een fokker van herders en dit is herkenbaar bij de herder zei hij al. Nogmaals gouden beest maar zou eerder voor een lab gaan.
Hier een Duitse herder in huis. Super lief voor de kinderen! Ze kunnen er alles mee doen. Verder kan ze prima alleen zijn en echt druk is ze niet.
Hmm geen van beide een bernersennen. Ik zou zeggen ga eens van beide t karakter lezen etc. en haal een hond bij een goeie fokker.
Mijn voorkeur gaat het liefst ook uit naar een labrador... Alleen manlief vind een herderhond ook geweldig. Ik heb liever toch echt een familiehond. Die ook super lief is met kids. (Tuurlijk moet je altijd opletten)
Persoonlijk vind ik de meeste labradors drukker dan herders (maar ieder heeft daar zijn eigen mening in) maar wat al gezegd is, laat je goed informeren en kijk eens bij diverse goede fokkers want er zijn ook in het ras nog verschillende soorten honden..
Wij hebben een labrador en ze is zoooo lief! Kids kunnen 'alles' met haar doen, ze zal ook geen eten van hun afpakken ofzo (staan vaak genoeg met een boterham recht voor haar neus) Kan goed alleen thuis blijven. Trekt niet aan de lijn en luisterd heel goed maarja dit ligt natuurlijk ook deels aan de opvoeding.
Ik ben ook blij dat ik een labje heb! Als er mensen in het begin komen is ze even druk maar na een aai over de bol gaat ze lekker d'r eigen ding weer doen. Ben er wel van overtuigd dat je als mens veel invloed hebt op de persoonlijkheid van de hond. Een pup kan je naar eigen hand zetten nog.. En of een hond alleen kan zijn of niet denk ik ook. Zoveel meer dingen, trekken aan de riem etc. Veel succes met kiezen!!
Wij hebben een oud duitse herder en is enorm lief met kinderen. Soms een beetje onbeholpen, maar met commando's prima ervoor te zorgen dat hij voorzichtig wordt. In huis is hij niet druk, buitenshuis wel (tijdens wandelingen). Kan prima alleen zijn Ik zou niets anders meer willen Toevoeging: Let er wel op dat je met een herder véél tijd in de opvoeding steekt en consequent bent, doe je dat niet, kan je het op latere leeftijd het jezelf best moeilijk maken. Ik weet niet hoe dat is met labradors...
Wij hebben een kruising golden. De kids kunnen er alles mee doen. Ze is super lief. Rustig als ze in huis is en buiten zodra ze mag gaat ze lekker uit d'r dak. Nadeel is wel dat ze graag in slootjes springt
Ik zou dan voor een labrador gaan ... Al ben ik heel trouw aan berner sennen. Die vind ik helemaal geweldig met kinderen en een superlief karakter ))
+1 De herder en labrador zijn allebei gezinshonden en ook werkhonden, leergierig en de labrador kan iets drukker zijn, echter met genoeg beweging en oefeningen krijg je ook die rustig. Enigste verschil (uit mijn eigen ervaring met labjes en herders) de labrador kan koppiger zijn, vooral in de pubertijd.
ik heb een duitser, en het is werkelijk een ontzettende lieve hond, je merkt niet dat hij in huis is. Hij springt niet tegen kinderen op. Hij blaft niet constant. En geniet echt van aandacht van kinderen. Ik neem hem altijd mee naar de camping, en in een mum van tijd zitten er een hoop kinderen om heen...geweldig vind hij dat. King off the camping is hij dan Als ik het nog een keer zou doen, dan zou ik wel een pup kopen en hem zelf naar mijn eigen hand opvoeden
Sluit ik me bij aan. Kijk naar de politie honden zijn vaak labs en herders. Trouw en goed te trainen. Maar inderdaad en lab kan wat eigeweizer zijn. Ze moeten dan ook zo 3 uur per dag beweging hebben bij het uitlaten anders worden ze druk. Een puppytraining is hiervoor ook wel erg handig. Denk er goed over na of je echt zo veel naar buiten wilt ook in de winter!
Ik zou als 'beginner' en met kinderen niet snel voor een herder kiezen. Maar dat komt ook door nare ervaringen die ik van dichtbij heb meegemaakt met herders. Ze zijn behoorlijk beschermend en daar moet je echt mee om weten te gaan. Beide rassen hebben natuurlijk een consequente opvoeding nodig maar een lab in huis zou mij meer aanspreken dan een herder.
Wij hebben een labrador. Heel erg lief maar denk ook daar niet te licht over. Wij hebben een bruine en dat is wel echt een pittige labrador. Trainen erg veel met hem. Als hij niet bezig wordt gehouden (geestelijk moe maken zeg maar) dan is hij thuis echt niet te hanteren. Dus ik denk niet dat het veel uitmaakt qua ras. Steek veel tijd in de opvoeding en lichaamsbeweging en kijk naar wat de hond nodig heeft. Verdiep je in de fokker en ga er bij een paar langs om ook daar informatie in te winnen.