Labrador van 3 jaar overnemen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jess93, 15 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Twee keer is echt te weinig, zeker voor een labrador, maar eigenlijk voor alle honden. Naar mijn idee echt minimaal 3 keer. Wij doen 3 keer (ochtend-middag-avond) + 's avonds nog even snel een plas achter t huis bij de struiken.

Jess93 vindt dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    2x is inderdaad veel te weinig. Wij lopen sws altijd 3x maar ook vaak genoeg 4/5 x

Jess93 vindt dit leuk.
  3. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    @spruitje80 & @Anouk2005 Dit is wat zij nu gemiddeld doen qua wandelingen. Als ze 2x lopen zijn het 2 langere wandelingen of met een zwembeurt of naast het hardlopen erbij bijvoorbeeld. Ik denk dat wij eerder op 3/4x komen qua schema in ons leven: 's ochtends, 'smiddags voor/na kids uit school halen, na t avondeten en voor t slapen :) Ik ga niet uit van standaard 2x per dag hoor, vind ik ook sneu voor t beestje en is dus zeker niet ons uitgangspunt met een hond! Maar wel fijn om te weten dat het in nood dus geen probleem is met deze hond.

Zeebra, spruitje80, owly en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.715
    113
    Vrouw
    Oh als ik de kans had zou ik het ook echt doen! Een labrador (of een golden retriever) is echt mijn droom hond. Fijn dat jullie de mensen kennen, de hond kennen en fijn voor hun dat ze weten dat de hond goed terecht komt en ze haar nog kunnen zien evt.

Jess93 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, en het verschilt ook per hond, onze eerste hond was later zindelijk en moest ook vaker uit.
    De tweede wou 's ochtends wel op tijd, de rest varieerde soms. Die kon je het vragen 'moet je uit?', als ze moest/wou dan kwam ze en had ze geen zin, dan keek ze je alleen aan of legde haar hoofd gewoon weer neer. Als ze echt nodig moest, ging ze voor de deur staan. Met regen keek ze je aan of je gek geworden was om ook maar voor te stellen om uit te gaan. Zo grappig, ze kunnen niet praten, maar ze begrijpen best veel en hun blikken of houding spreken boekdelen. Maar sowieso meer dan 2 x, dat geldt voor elke hond.
    Dit was een flatcoated retriever. Ook heel lief, geen blaffer, opspringen afgeleerd, vaak vrolijk enz.

Het klinkt goed, ik zou in elk geval zeker een aantal nachten logeren proberen.

Saartje33, NiVa0230, spruitje80 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Gloveforever

Gloveforever Actief lid

21 nov 2022
    182
    218
    43
    Vrouw
    Off topic maar onze Golden gaat juist voor je voeten lopen en enorm onbeholpen kijken als we stofzuigen en/of dweilen. Je moet hem echt in de mand sturen of naar buiten doen om een beetje vooruit te komen :roflmao:

owly en Jess93 vinden dit leuk.
  7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha geweldig die gekke gewoontes van die honden.
    Soms zijn het net een soort mensen.
    Wij hebben echt altijd zoveel lol met onze hond.

Gloveforever vindt dit leuk.
  8. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Nou vandaag weer gezien & gesproken!
    Hond heeft een voedingsallergie voor kip, rund & tarwe maar is daarnaast kerngezond. Ze gaf aan dat het voordeel is van het voedsel zonder dus die voedingsstoffen dat ze minder verhaard & veel minder ruikt. En met de juiste voeding dus nergens last van.

Hond heeft verder een officiële stamboom & is pas nog medisch helemaal goedgekeurd en gevaccineerd. (Voor) ouders zijn ook allen getest op die bekende heup & ellebooggewrichtsproblemen en ook dat zit dus goed. Heb hier alle certificaten en rapporten al van ontvangen zelfs.

Ze vond een proefweek een top idee! Volgende week vrijdag halen we haar dus op en hebben haar dan een week in huis. Ze schrijft verder nog even e.a. op aan wat zij voor commando's gebruiken.

Enorm veel zin in :D & zij zijn ook echt blij verrast met dat wij haar wellicht zouden willen, ze hadden er best wat kopzorgen over namelijk! Hond is dol op kinderen dus ze vinden het extra leuk dat wij ook kids hebben van exact dezelfde leeftijd. Hun opvoeding lijkt enorm op onze voeding betreft kids, dus er is/was dus ook onderling echt een klik al het hele voetbaljaar! So far lijkt het echt een win-win te zijn:)

Snoepjes, bluedrake, owly en 12 anderen vinden dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klinkt heel goed en met die allergie is goed te dealen.
    Labradors zijn sws lieverds met kinderen. Ze zijn soms weleens een beetje lomp in hun enthousiasme ;)
    Wanneer hier een kind komt wat een beetje bang is dan blijft die altijd op afstand.
    Het is echt een enorme goedsul.
    Alvast een goede week toegewenst met jullie toekomstige hond.

Jess93 vindt dit leuk.
  10. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.715
    113
    Vrouw
    Ohhh wat leuk!! Ik word gewoon helemaal enthousiast haha!

Jess93 vindt dit leuk.
  11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #31 Devilschase, 17 mei 2023
    Laatst bewerkt: 17 mei 2023
    Mijn dierenarts raadt het af. Het heeft geen zin, kost onnodig geld en al die chemische rotzooi is niet gezond. Ontworpen heeft pas zin als je hond wormen heeft.

Hier eten de honden vers vlees. Kost me 60 euro voor 30 kilo en daar doen ze 5 weken mee.

Honden worden getiterd en alleen rabiës geent voor het buitenland.

Jongste hond, inmiddels 9, is verzekerd. Oudste heb ik nooit verzekerd en die heeft al bijna 7 jaar ruim 230 euro per maand aan medicatie nodig dus reken maar uit. Dat risico wil ik niet meer lopen.

Voedselallergie moet je echt heel erg mee opletten. Mijn schoonmoeder had een herder met een voedsel allergie. Als voorbeeld: 1 miniscuul gemorst stukje kip gaf verschrikkelijke problemen, huid, ontlasting, kale plekken, verschrikkelijke jeuk. En dat duurde dan echt weken. Ook iets aflikken waar kip op heeft gelegen was al 1 groot drama. Dus hou er rekening mee met kinderen die broodkruimels/crackers etc morsen (ivm die tarwe allergie) .

Ook voedselproducten waar tarwe of kippen/rundeiwit in zit is uit den boze. Kan echt grote problemen veroorzaken en dat kost klauwen met geld.

bosi333 en Jess93 vinden dit leuk.
  12. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Dank voor je aanvulling! Dit gaf zij idd ook aan, het is voor hen dus ook echt een vereiste dat het nieuwe huisje hier echt goed rekening mee houdt & niet de simpelste zak voer bij de AH gaat halen bijvoorbeeld. Voor mij vanzelfsprekend dat je dat niet gaat doen als zo'n beestje een allergie heeft.

Mbt de gemorste etenswaren zou het niet erg moeten zijn, zij geeft namelijk aan dat t beestje niks eet zonder een commando van toestemming. Met sinterklaas bijvoorbeeld konden de kids hun schoentje gewoon zetten in een ruimte waar de hond ook kan & gerust pepernoten op de grond neerleggen, eet ze niet op. Nog even zelf ervaren of dat ook echt zo is natuurlijk haha! :p

Oh en de verzekering van hen kunnen we overnemen gewoon!:)

Zeebra vindt dit leuk.
  13. Somita

Somita Fanatiek lid

22 sep 2020
    1.464
    833
    113
    En dan hebben we het nog niet over longworm gehad, of hartvorm.
    Heb met longworm al veel ellende gezien bij kittens/katten.

14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Precies.

Ik zie net dat de ontlasting laten testen via de link die iemand anders hier plaatste 26.50 kost, als je pech hebt moet je dat 3 keer achter elkaar doen omdat de test negatief terug kan komen terwijl de hond wel wormen heeft. Pas na 3 keer weet je bijna zeker dat de hond geen wormen heeft.

15. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    #35 Golden1213, 18 mei 2023
    Laatst bewerkt: 18 mei 2023
    Mijn naam Golden is van onze Golden retriever.
    Persoonlijk zou ik geen hond overnemen. Het klinkt heel gemeen maar het kan ook een negatief effect hebben. Honden kunnen veranderen.
    Ik probeer het goed uit te leggen, een hond is hetzelfde als een baby in het begin. Het moet bij jullie ook de grenzen weer leren. In mijn tienerjaren hadden wij een hond. Deze was overgenomen door mijn vader maar kon niet wennen. Wat was ik verdrietig! :cry:
    Hond zat iedere avond te piepen en janken. Na twee maanden was het helaas geen match.

Ik lees de enthousiasme! Ik wens jullie ook veel plezier toe met de hond. :)

16. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.864
    2.548
    113
    Wauwww en labrador die dat niet doet, vraag even welke cursus ze heeft gedaan :roflmao:

Super mooi dat jullie dit doen! :thumup:

owly vindt dit leuk.
  17. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    @Golden1213 Ik snap wel een beetje wat je bedoeld! Ik heb ook nog 2 vriendinnen met hondjes, moet ook heel eerlijk zeggen als die een nieuw huisje zouden zoeken dat ik dat ook niet zou doen/überhaupt zou overwegen. Dus het is niet dat we zomaar elke hond/herplaatser in huis zouden willen zeg maar. Het beestje heb ik al best vaak gezien bij voetbal & zij herkent mij al wel ook in de zin van dat ze weet dat ik haar altijd aandacht geef want ze komt altijd tegen me aan zitten :roflmao: Het is dus niet een 100% onbekende hond zeg maar. Maar uiteraard is er het risico dat het beestje veranderd/maar niet kan wennen natuurlijk met een verhuizing. Goed dat je die ervaring ook deelt! Ben benieuwd hoe de testweek gaat & vooral hoe m'n vriend het gaat ervaren..

@LizMe Haha ja bijzonder he! Dat moet ik ook nog eerst zien dan geloven zeg maar hahaha :roflmao: Volgens mij hebben ze alleen een basis puppycursus gedaan & de rest gewoon zelf thuis.

LizMe en Golden1213 vinden dit leuk.
  18. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Ik wens jullie veel plezier!! Bij de een gaat het goed, bij een ander niet. Het zijn mooie honden en ook vaak lief. Houd je dit topic open? Ik ben benieuwd hoe de testweek verloopt! :):thumup:

Jess93 vindt dit leuk.
  19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij laten de honden 5x per dag uit als we vrij zijn. 08.30, 1230, 16.00, 20.00 en 22.30. En die van 08.30 is ongeveer 30 min en die van 16.00 ongeveer 1.5 uur. Vaak ook in t weekend de hele middag naar een bos in bijvoorbeeld Arnhem, apeldoorn, harderwijk, groningen of naar t strand etcetera.

Op dagen dat we werken is het 08.30, 17.00, 20.00 en 22.30 en alsbik avonddienst heb 08.30, 12.00, 17.00 20.00 en 22.30.

2 of 3 keer is echt te weinig, maar dat is mijn mening. Ik vergelijk het altijd met mezelf, als ik maar 2 of 3 keer per dag naar de plee kan pfff dan zou ik kapot gaan. :roflmao:

Zara75, NiVa0230 en owly vinden dit leuk.
  20. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Dank! :) ja ik zal het laten weten hoe het gaat!

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina