Labrador vraagje help!

Discussion in 'De lounge' started by liebrando, May 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

Ja ik laat morgen zeker even weten hoe het gegaan is. Jullie hebben me zoveel goede tips gegeven dus dat is wel het laatste wat ik kan doen!

2. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Gefeliciteerd met jullie pup!

Stap niet gelijk helemaal over op ander voer, want dat zal niet goed gaan.
    Je moet eerst een mengeling maken, bijv. iets meer van het voer dat je nu gebruikt en een beetje van het nieuwe voer per keer en de verdeling per dag iets meer van het nieuwe voer erbij pakken en iets minder van het oude voer. (begrijp je wat ik bedoel?)
    Pedigree zit vol met geur en kleurstoffen, de hond zal zijn eigen poep gaan eten, zo lekker ruikt dan zijn ontlasting zeggen ze over dit soort voer. (vandaar dat veel mensen het afraden.)

Hij kan zo rustig zijn inderdaad van alle indrukken.
    Maar even een controle bij je eigen dierenarts kan geen kwaad hoor.
    Wij moesten in de eerste week nadat we onze lab hadden langs de dierenarts van de fokker, gewoon voor controle en ter kennismaking. (hij zit immers in de inprentingsfase).

Slaapt jullie hond in een benche?
    Je creeert voor je hond een veilig gevoel, wanneer je inderdaad dat voorbeeld met de wekker doet en de benche afdekt met een deken, zo krijgt hij het holgevoel.
    En wanneer hij zijn behoefte doet in de benche, dan is het handig om de benche te verkleinen. En dan zo klein dat hij er in kan slapen en niet groter. Een hond vervuilt nooit zijn eigen slaapplek.

Ik wil je niets opdringen, maar zijn gewoon een paar tips.
    Heel veel succes met de kleine pup en geniet ervan, hij is zo groot.
    Die van mij is alweer 7 jaar.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Wij hebben ook een labrador. Inmiddels 4 jaar.
    De eerste maanden was hij bij ons ook heel rustig, en toch vaak het idee dat hij niet lekker in zijn vel zat. Bleek dat hij heel gevoelig is voor wormen ( waar hij dus weer ziek van werd ) sinds hij streng iedere 3 maanden een kuur krijgt werdt hij ook gelijk een stuk drukker.

4. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    hormonen?

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Wij namen onze pup met 9 weken mee naar huis, en die heeft de hele weg in de auto geslapen, thuis heel kalm geweest, de eerste nacht (stoffer in haar mandje neer gelegd en geurdoekje) was ze compleet kalm, de stoffer en het doekje had ze uit haar mandje gegooid en smorgens om 7 uur zat ze ons schoon en droog op te wachten.
    Gelijk beet gepakt en naar buiten gezet.

Ideaal hoor, maar misschien inderdaad wel eng als je een hyper de pieper hond verwacht :D

Het voer ben ik het helemaal mee eens, om verschillende redenen, onze pup is meteen helemaal overgezet omdat de overgang naar kwalitatief beter voer makkelijk gedaan kon worden omdat het beter te verteren was, pas als je een stap omlaag ging of gelijksoortig kwaliteit ging wisselen moesten we mengen, maar denk dat je in elke winkel en bij elke da weer ander advies zou krijgen.

Heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!

6. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Geloof me dat hyper komt echt nog wel en dan hoop je dat hij weer rustig wordt hahaha.

Onze pup hadden we met 9 weken ook een blonde lab reu, die deed de eerste week bijna niks anders dan slapen slapen slapen en de 2e week kwam hij los, tot draken aan toe hahaha.

Gelijk overstappen naar ander voer kunnen zn darmen nog niet aan, wij hebben het een week 75% voer wat hij daar kreeg en 25% voer wat hij bij ons zou krijgen, daarna 50/50, week daarna 25/75 en daarna helemaal over gestapt.
    Ging super!
    Onze pup is nu 7 maandjes en we genieten er elke dag van.
    Hij weegt nu alleen al zo'n 30 kg haha en is al groter dan de meeste labs van 2 jaar. Dus dat wordt een beer.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tis nog maar een baby, dus hij slaapt nog veel :) Hoe ouder hij wordt hoe drukker (tot een jaar of anderhalf dan he :D )
    Maar voor de zekerheid langs de da gaan kan nooit kwaad :)

8. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    Oorspronkelijk geplaatst door anica [​IMG]
    je hebt een baby!!!! en ja zo als alle baby's slapen ze veel.
    misschien een idee om de even te verdiepen in honden?
    en zeker op puppiecursus gaan!
    van mensen zo als jij gaan mijn nek haren nu al recht op staan.

Waar slaat dit op?????

Ze vraagt om advies

En niet om zo'n reactie!!!

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

7/8 weken is de ideale leeftijd voor een pup hoor :)
    Ze hoeven dan niet per se van hun moeder meer te leren, maar kunnen nu van jou leren. Deze eerste weken zijn ontzettend belangrijk voor jullie band. ( voor katten is het ideaal om rond de 3 maanden mee te gaan... )

Hij zal wel onder de indruk geweest zijn van alles. Wel even in de gaten houden, het is natuurlijk wel pup en hij dient zich wel enigszins zo te gedragen.

Verder zou ik die Pedigree rommel direct de deur uit doen ( voeren fokkers dan echt? Kan me dat niet voorstellen... ) en vers voeren. Mocht je daar geen zin in hebben, zoek dan een goede , geperste brok uit ( Farm Food, Cavom )

Succes!

10. liebrando

liebrando Niet meer actief

hi meiden hier weer ff een update.

Het is vanacht helemaal goed gegaan hij werd pas om half 5 wakker en begon te piepen. Me man moest er om 5uur uit dus die is maar wat eerder gegaan. Heeft hem even opgepakt buiten gezet, heeft meneer even geplast en zijn 1e poep gedaan hier. Daarna een heerlijk bakje eten opgegeten en gedronken. Toen ik beneden kwam met de kids, kwam ie meteen de bench uit, en liep achter me aan, lekker dollen, en dat doet ie nu steeds bij de kids haha. Lekker achter ze aan zitten, lekker knuffelen, ht is echt een scheetje!

Even over het voer ik heb naar de dierenarts gebeld maar die zei dat ik gewoon dit voer moest blijven geven en eventueel wat moest verdunnen met wat water....dus daar ben ik ook niet veel wijzer van geworden!

Enig ideeen welk voer ik hem dan kan geven het beste volgens jullie, want me dierenarts vind het wel goed. Maar aan jullie verhalen te horen kan ik beter wat anders geven! Dus weet even niet zo goed wat ik nou het beste kan doen voor het beestje.

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Hij heeft dus al wat meer energie.

Onze labrador krijgt brokken van het merk Royal Canin.
    Kost wat,maar je heb er op zich minder van nodig als een huismerk, en vind dat een (jonge)hond met veel energie gewoon goed voedsel nodig heeft.
    Royal Canin Nederland B.V.

Hij heeft eerst op Eukanuba gezeten, maar merkte dat hij daarmee toch sneller last had van zijn darmen/wormen

12. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er

Nou volgens mij wel.. lol vooral dat laatste zinnetje...

mensen zoals jou gaan mn nekharen van overeind staan

sja eh Anica, ken je TS persoonlijk?? Of is dit je redenering op het feit dat ze denkt dat er iets mis met de pup is?
    Wat een normale bezorgde reactie is trouwens...

mgoed we houden het maar op hormonen of iets..

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou vers geven ( kijk eens op barfplaats ) maar dat is ieder voor zich.
    Ik heb hierboven al 2 soorten brokken genoemd waar ik enigszins achter sta... Dus Cavom of Farmfood.

14. JoHe

JoHe Niet meer actief

Cavom is heel erg goed.
    Wij geven Cavom aan onze honden, ze hebben een prachtig vacht en ze zijn er helemaal gek op. Ze hebben mooie vaste poep.
    Toen we puppies hadden hebben we cavom voor puppies gehaald.
    Dit is gewoon super voer.

15. danip

danip Niet meer actief

Royal Canin zijn wij mee gestopt nadat ik ergens een filmpje zag over de dierproeven die zij doen. Echt te afschuwelijk voor woorden hoe ze hun voer testen.

We hebben een tijdje carocroc gevoerd (dierproef vrij) en dat vond ik qua brokken de beste. Ze kreeg een prachtige vacht, weinig ontlasting het verharen werd minder, en ze lustte het graag. Nu geven we Carnibest, en dat vind ik nog weer veel beter dan brokken in het algemeen.

16. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Ik zou ook vers gaan geven. Carnibest of als je dat te duur vindt Kivo. Maar er zit maar 1 verkooppunt in Friesland, weet niet of dat in de buurt is voor je.
    Wil je geen vers gaan geven , dan is een geperste brok een alternatief. Een stuk beter dan de gewone gebakken brok.
    Op barfplaats.nl vind je een heleboel info.
    Je kunt me ook evt. een pb sturen, wij verkopen versvoer, of op onze site kijken.

17. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

wij geven Hills. Wel wat duurder maar erg tevreden over.
    Iedereen zegt ook altijd dat der vacht zo mooi glanst :D

18. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

dat deed onze pup ook de eerste dag..
    hij at en dronk ook niet.. hij lag alleen maar in z'n mandje..

ik had de dierenarts opgebeld. en die zei toen dat het heel normaal was, en dat hij gewoon doodmoe was van alle indrukken, en dat hij net bij zijn moeder weggehaald was enzo

de volgende dag begon hij gewoon te eten en drinken,.. en hij werdt met de dag steeds actiever..

onze pup was ook zo jong trouwens..

misschien als ze 9 weken ofzo zijn dat ze meteen wat actiever zijn. maar volgens mij is het niet erg hoor als de pup de eerste dag of 2 dagen lekker lui is. hij moet gewoon aan alles wennen...

19. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Onze hond krijgt Kenner. Een goedkopere soort, maar hij doet het er super op. Alleen wat meer ontlasting, maar dat is logisch, want er zitten meer reststoffen in deze brok.
    Dierenarts is altijd heel erg positief over de "staat" van onze hond (vacht, gewicht, tanden e.d.). Op zondag krijgt hij vers, maar eigenlijk meer omdat hij het echt lekker vind.
    Als ik het zo lees, voel ik me een beetje een ontaarde hondeneigenaar :), maar ja wij hebben nu eenmaal niet zo heel veel te besteden...

TS: Heel veel succes en plezier met de nieuwe aanwinst!!

20. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er

Waarom voel je je een ontaarde hondeneigenaar?
    we eten zelf toch ook niet altijd het duurste van het duurste?
    Als je hond gezond is is er toch geen probleem?
    Die van ons krijgt ook geen peperduur voer, groeit er super op, is mega actief, gezond, schoon gebit mooie vacht.

Share This Page