Een hond mag je NOOIT heen en weer schudden als je het in zijn nekvel pakt, heen en weer schudden in het nekvel doen honden bij prooidieren, dus om een dier te doden, een hond zal dit gedrag niet begrijpen en zal bang van je worden.
In de nekvel pakken vind ik wel een beetje overdreven maar het ligt er natuurlijk ook aan welke hond je hebt. Ik heb vanaf het begin het hoofdje zachtjes naar beneden gedrukt en dat werkt bij mij perfect mijn jack russel is nu 1 jr en hij luister heel goed n is ook niet bang voor me ofzo.
Hallo allemaal ik heb alles zo eens gelezen er zijn toch een hoop verschillen. Ik kan jullie zeggen dat een lab pup toch aardig eigenwijs kan zijn en je toch echt super streng moet zijn en goed bij ze door moet dringen dit weet ik uit ervaring door les te geven en al 13 jaar trimster te zijn. Je kan een hond straffen zonder dat hij merkt dat jij het doet als je maar niks zegt door b.v. wat al eerder genoemd is een blikje met steentjes er in naast hem te gooien en niks te zeggen hierdoor word hij niet bang van jou en zal na een paar keer al weten als hij het doosje hoort dat het niet mag en nekvel straffen is niet erg als je maar op het goede moment straf maar vaak is het al te laat en heeft het geen zin.Verder met je stem kan je heel veel doen en een goede harde nee is meestal voldoende. En jongens een hond worde echt niet bang van je als je hem eens een TIK verkoopt.Ik heb honden in mijn trimsalon gehad waar ik van wist dat ze mishandelt werden en die nog steeds blij waren dat ze door het baasje opgehaalt werden.en een heel goed boek is het boek van John fiesser ik weet niet of ik zijn naam goed heb geschreven maar hij werkt met werp discs en staat daar heel mooi in beschreven hoe je daar mee moet werken een heel leerzaam boek voor iedereen. Nou heelveel plezier met je pup en loop al je lessen en ga door is voor jullie allebij leerzaam. Groetjes Sonja
In het nekvel pakken doet de moeder zelden of nooit. Als honden elkaar onderling fysiek corrigeren bijt de moeder de pup over de neus heen. Het heen en weer schudden doe je NOOIT als correctie als je een hond bent. Heen en weer schudden doe je met je prooi. In de ogen van de hond ben je echt gedragsgestoord als je dit met een soortgenoot doet. Ik corrigeer zelf nooit fysiek. Ik ben geen hond en kan dat dus nooit op een hondenmanier doen. Ik heb verschillende pups opgevoed (wat mij helemaal niet perse een deskundige maakt hoor) waarvan een aantal als blindegeleidenhond in opleiding. Hierbij krijg je dus hele goede, professionele begeleiding. Zeker bij zulke jonge pups werkt negeren van negatief gedrag en stimuleren van positief gedrag geweldig. Je bent dan op een leuke manier met je hondje bezig zonder angst of stress. Als je pup ergens aan bijt wat niet mag, leid je hem af met iets waar hij wel in mag bijten. Als hij dat doet, beloon je hem uitbundig. Mocht je hem even niet goed in de gaten kunnen houden, voorkom dan negatief gedrag door hem b.v. tijdelijk in een bench te doen. Die bench moet je dan wel gebruiken als zijn veilige nest, het is geen strafhok. Veel succes met je pup en veel plezier bij de cursus. Mocht je wat willen lezen, de boeken van Martin Gaus (wat je ook van de man vindt, hij loopt qua kennis echt voorop) over pups kunnen je enorm veel leren.
Het boek dat eerder werd genoemd is Denken als een hond van John Fisher. Ook erg leuk om te lezen maar gaat minder specifiek in op de pupperiode.
*foto*foto*foto*foto*foto*! Ze zijn altijd zo schattig! Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe gezinslid! Kan je helaas geen advies geven.
Meiden....bedankt voor al jullie reacties. We zijn sinds gister de stemverheffing gaan gebruiken en dit gaat tot nu toe goed. Een korte krachtige nee doet idd al wonderen. Hier een foto van onze duco
wat een schatje joh! Ik moet zeggen ik heb een bullmastiff en ik zal he vertellen dat die stront eigenwijs is! Ook bv het sleutels avnd e trap gooien als ie iets doet wat niet mag! zou fantsasties werken! nou bij die van ons niet hoor! Hij komt de sleutels odf wat dan ook gewoon fijn halen! Pff maloot... Net als aluminium folie op de bank legen honden durven daar niet op! vinden ze niet prettig! ooo maar die van ons boeit het geen reet! tja een hond met karakter! hiha Zo werkt alleen stemverhef ook niet altijd bij di evan ons hoor! maar wij moeten ook echt niet over ons heen laten lopen! ons ventje zal volgroeid zo'n 70kg gaan wegen....\ dit is die van ons met een week of 8/9
Ja, en het mooie is, denk je dat je hem opgevoed hebt, begint de puberteit ! Nu is die van ons 4 1/2, maar hij heeft af en toe nog bananen in zijn oren! Ik noem het wel eens gekscherend zijn ballen achterna lopen (teveel naar het baasje gekeken de afgelopen tijd ). Maar nu we toch bezig zijn met puppefoto's plaatsen, vooruit, die van ons ook maar dan... Tygo toen hij een week of 12 was Voor overige foto's van onze kanjer, zie mijn album. Enne, het typen gaat nu een beetje moeilijk, er hangt 'iets' tegen me aan op de bank en het is bruin Groetjes Tantan
Wat ontzettend leuk zo´n lieve hond. Ik zou zo graag een hond willen, maar kan het met werken helaas niet combineren. Ik wilde graag even kwijt dat ik me helamaal bij Sjaaak aansluit. Goed gedrag belonen is ook erg belangrijk, misschien nog wel belangrijker dan het afstraffen van verkeerd gedrag. Veel plezier met jullie hond.
Ahhh wat een schatje..lijkt onze bodhi wel toen ze acht weekies was Veel plezier met jullie nieuwe gezinslid
hoi hoi wij hebben een boerboel/rottweiler kruizing , van 2 jaar oud wij hoeven alleen maar onze stem te verheffen en hij is onderdanig aan ons ik geef hem nooit maar dan ook echt nooit een trap of een klap! wij zeiden gewoon gelijk als iets niet mocht heel streng en wat luider denk erom. belangrijk is wees heel erg conseqent met een dier! als iets niet mag mag het ook niet voor 1 keer! zo is mij het geleerd op de puppy curses. het is een echte kroelkont suc6 kuzzz anita
hoi ik heb veel aan het boek gehad van Jan Fennel de vrouw die naar honden luistert. Ik heb 2 cockers en zijn ook heel eigenwijs en doen ook soms dingen die niet mogen.
het heeft geen nut om te gaan gillen. ik zit nu op curcus met mijn franse bull pup van 4 mnd en daar zeggen ze dat je het gedrag aan moet nemen van de vader en moeder pup. die gillen, schoppen, slaan en klappen ook niet. het beste is om hem even heel snel (hoeft nit hard hij moet alleen schrikken) in zijn nek te pakken zadat het lijkt op een corrigerende beet. ik vin dat dat het beste helpt. alleen is mijn pup nou zo eigenwijs dat ik vanmiddag een slipketting heb gekocht en dat maakt toch wel heel veel indruk bij hem moet ik zeggen. maar jij hoeft nog geen slip ketting te kopen je kan ook een leren riempje grbruiken want als je daar een kort rukje (ook niet hard) aan geeft dan kan dat ook al helpen
oow en het beste kun je pas beginnen met de puppy curses als ze alle spuiten hebben gehad en ook de kennelhoest spuit want je weet maar nooit
tja de meningen zijn evrdeeld.. zals als jij {chubby} verteld, zo zegt onze gedrags therapeut op de curses dat je dit juist nit moet proberen! je kunt hun toch niet nabootsen... ach gewoon doen wat goed voelt! de ene doet dit de andree dat! en neit bij elke hond werkt dezelfde aanpak denk ik