Altijd problemen foto's maken dig. camera

Discussie in 'De lounge' gestart door Madelon84, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hebben jullie dat probleem ook of ligt het aan mij of mijn toestel? ik heb een Nikon coolpix digitale camera. Buiten maakt hij goede foto's maar binnen, maakt hij ze automatisch met flits en dat maakt de foto's niet mooi! Een licht gezicht, beetje overbelicht eigenlijk. vaak zet ik de flits uit maar dan worden ze altijd vaag. heel vervelend:( zo kan ik onmogelijk binnen mooie foto's van mijn zoontje maken.
    Heel vaak heb ik een foto waar hij heel leuk op staat, is ie vaag. zonder flits is dat niet maar is de foto niet mooi.
    Wie herkent dit en zal het met een ander toestel wel goed gaan?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik herken het probleem.
    Wij hadden een samsung camera.
    De foto's buiten waren prima, maar binnen vaak overbelicht, hij gebruikte altijd de flits.
    En als ik de flits uitzette dan waren de foto's bewogen.
    Het schijnt iets met de sluitertijd te maken te hebben, alleen bij onze camera kon dit niet aangepast worden.

Omdat ik Valerie maar 1x klein is...hebben we maar een spiegelreflex camera gekocht, deze maakt wel altijd mooie foto's

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    heb je de camera al weer terug gezet in de fabrieksinstellingen? klinkt alsof er een instelling niet goed staat.
    hebben zelf ook een digitale spiegelreflexcamera met aparte lenzen en de foto's zijn daar echt super mee!

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    @moontje, heb ik ook gedaan maar hielp helaas niks :(

Daarvoor hebben we een sony camera gehad, we moesten soms 4 foto's maken voordat die goed was...pfff wat een gedoe.
    En we hebben ook niet echt verstand van foto's maken.
    Maar de spiegelreflex zetten we gewoon op de automatische stand...en de foto's zijn altijd goed.

5. Madelon84

ja dat vind ik ook, ze zijn maar 1x klein. zit er ook aan te denken toch maar zo een te kopen. maar op hoeveel geld moet ik totaal rekenen wil ik er 1 hebben, zo 1 als jij hebt bijvoorbeeld?
    en hier ook, vaak maak ik wel 5 of 6 foto's, en zit er soms geen een goeie tussen. maar als je die spiegelreflex camera op automatisch zet, maakt hij hem dan met flits of zonder?foto's met flits vind ik zelden mooi.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    zet je flits uit en zet de ISO waarde hoog.Dat ze zo donker worden komt omdat je ISO waarde te laag staat.

7. Madelon84

heb even gekeken maar mijn iso-waarde stond op automatisch. dan kon je nog kiezen tussen 50, tot 400. ik heb hem op 400 gezet. maar zoonlief slaapt dus ik kan het nou niet uitproberen.
    de sluitertijd kan je hierop niet veranderen.

8. Skye

Skye Niet meer actief

Hier geen last met vage foto's. Nou hebben wij ook wel een super goede camera en die maakt gewoon prachtige foto's! Niet eens zo duur (€300,-), maar wij hebben blijkbaar gewoon de perfecte camera gekocht.........want mijn ouders hebben een veel nieuwere en die vragen nog steeds met bepaalde dingen of ze die van ons mogen lenen omdat hij zulke mooie foto's maakt. Ik denk dat het zeker wel aan de camera kan liggen!!

9. 4days

4days Niet meer actief

Ik ken die camera niet, maar ik weet wel dat er ontzettend veel verschil in kan zitten qua kwaliteit foto's. Mijn schoonouders hebben ook een digitale en niet eens zo'n oude, maar dat ding maakt echt 10 keer lelijkere foto's dan die van ons. Terwijl we niet eens zo'n dure hebben.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ja ik denk dat het ook echt aan de camera ligt.
    Alleen het jammer is, is dat we hier nu 3 camera's hebben liggen die niet goed werken.
    Nou ja, 1 ervan maakt wel goede foto's...alleen de batterij (oplaadbaar) is na 4 foto's leeg. Daar heb ik dus niks aan.
    En tja wanneer weet je nu echt of een camera goed is....als je hem vaak probeert, en dus al gekocht hebt.

Wij hebben deze spiegelreflex gekocht, de canon eos 1000D:
    bol.com | Canon EOS 1000D + 18-55mm, Canon | Elektronica
    We hebben hem een keer in de aanbieding bij de mediamarkt gekocht voor 350 euro inclusief lens.
    Wat er dan nog bijkomt is een geheugenkaart en een camera tas. Voor 380 euro was ik klaar.
    Hou er wel rekening mee dat een spiegelreflex (in iedergeval de goedkopere) geen filmpjes kunnen maken.
    Maar goed hiervoor gebruiken we de gewone digitale camera, dat doet die dan wel weer prima.

11. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik herken het. ik het een spiegelreflex van olympus en die had dit ook. maar inene deed hij niks meer dus ik terug brengen naar de winkel, was de gehele printkaart kapot. Nu heb ik een nieuwe printkaart er in en de camera werkt perfect! Mijn camera was vanaf het begin al niet goed, ik had troebele foto's... gewoon niet scherp e.d. en ook vaak overbelicht met flits. nu is het weer goed dus wellicht moet jou camera ook een nieuwe printkaart?

Deel Deze Pagina