Noa heeft een heel gevoelig huidje. Ik doe in haar badje wat zemelen, wat haar heel goed helpt. Haar wangetjes zalf ik bij elke verschoonbeurt met bepanthen, dit trekt beter in de huid dan vaseline. Eigenlijk helpt het haar niet, maar doe ik het niet, dan worden haar wangetjes zo droog dat er echt rode ruwe plekken op komen. Heeft iemand van jullie tips wat ik eraan kan doen?
als desmond droge wangetjes heeft smeer ik het in met droge wangen creme van zwitsal en anders gewoon met baby ollie dat is ook heel vet en werkt goed.
Voor Lotte gebruik ik bij droge delen (in haar geval duimpje vanwege het duimen) een creme met vaseline en parafine. Dit is op recept van de HA.. Voor de wangetjes heeft Lanette creme hier altijd goed geholpen
Mijn zoontje was heel droog bij de geboorte en bleef maar "vervellen". Zijn sokjes moest je gewoon uitkloppen! Alles geprobeerd, niets hielp. Mijn schoonmoeder raadde me aan gewone olijfolie te proberen en zie daar : na een paar dagen een glanzend glad huidje en dit is nu nog zo !
Mark is allergisch voor Zwitsal babyolie. Ik gebruikte het voor zijn gezichtje, maar zijn huid werd warm en rood! Ik gebruik nu Balneum badolie voor in het badje op aanraden van het CB. Ik vind dit fijner dan Zwitsal badolie.
Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar! Vigo vervelt behoorlijk op zijn handjes en vingertjes en gewone creme helpt niet...
Esmée heeft ook hele droge wangetjes en dat smeer ik een paar keer per dag in met "weer en windbalsem" van Weleda. Echter super-spul, ik kan je echt aanraden om het eens te proberen. Er zit geen vaseline in, dus het sluit de huid niet af. Esmée had erg last van ezceem en een droge huid, maar (mede) dankzij de weer en wind balsem is dat nu zo goed als over!