Hoi meiden, Hebben jullie misschien handige tips voor kortere cyklus? Mijn vorige was 52 dagen en deze zal ook best lang zijn.. Ik neem al tarwekim kapsules, zijn er nog meer ei-versnellere methodes?! liefs
Nee, eigenlijk is er helemaal niks aan te doen zelf. Bij mij hadden tarwekiemolie en teunisbloemolie totaal geen effect. Het is vaak een hormonenkwestie. Met behulp van hormoonmedicatie is er wel iets aan te doen, maar die krijg je pas voorgeschreven als je een jaar bezig bent geweest en er duidelijk iets mis is met je cyclus. Dus er zit helaas niks anders op dan afwachten.
Vitex agnus cactus reguleert je cyclus na het stoppen met de pil. Ik weet zelf niet of het werkt, want voor ik aan de etos pillen ging (waar het spul in zit) had ik al 1 cyclus van 35 dagen en dat was ook mijn cyclus voor de pil. Wat ik wel merk is dat alle klachten minder zijn, ik heb totaal geen buikpijn, terwijl ik normaal aan de pijnstillers moet, mijn huid is vaak droog en schilferig tijdens mijn menstruatie, maar deze keer voelt alles zacht en ik verlies vaak veel bloed en deze keer alleen een beetje roze slijm bij het afvegen. Dus ookal is het niet in 1 keer raak met de pillen, moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik me niet zo belabberd voel, want dan voel je je helemaal rot als het niet raak is en je hebt veel last van je menstruatie.
Helaas zit er inderdaad niks anders op dan afwachten, Csillag! Je bent ook nog maar met de 2e ronde bezig, je lichaam heeft eerst even tijd nodig om het zelf weer over te nemen. Het kan wel een halfjaar duren voordat je cyclus een beetje regelmatig is. Pas als je een jaar met zwanger worden bezig bent geweest, kun je naar een huisarts stappen. Of als je in totaal een halfjaar helemaal niet ongesteld geworden bent. Succes!
als je van die langs cyclussen houd zou ik idd eerder al naar de huisarts stappen, je kunt het altijd proberen meid.
ik ben bij mijn ha geweest en die zei: je lichaam heeft tijd nodig. het kan wel eens een half jaar duren. oké het is nu langer dan een half jaar. dus ik denk dat een ha jou ook niet verder gaat helpen. je kan tarwekiemolie proberen. sommigen hebben er baat bij toch?!
jep hier heeft die ook geholpen(thnx mammakitty ), ik heb geen tussentijdse bleodverlies. Dat is al een goede vooruitgang... Dus ik moet denk ik geduld hebben , dat ei komt ook wel...
Hallo Csillag, Ik heb een hele korte cyclus namelijk 18 dagen en ben nu begonnen met een combinatie van namelijk teunisbloemolie softgelcapsules en monnikspeper vegetarische capsules van het merk Vitotaal te verkrijgen bij een drogisterij waar ze ook alternatieve geneesmiddelen hebben. Hopelijk heb je er iets aan. Groetjes Anita
tarwekiemolie kan je ook bij een reformzaak kopen maar dat moet je uit een fles op een lepel doen en dan slikken nou ik krijg het niet weg maar wat ik gebruik kijk naar eerder berichtje is goed te doen.
je proeft niks het zit in een tabletje en je krijgt ook geen vieze opboeringen maar belangrijk is dat je het wel met water inneemt en niet met iets anders want anders zou dat de werking van de tabletten kunnen beinvloeden. Verder is het heel goed te doen en ik zal mijn bevindingen hier wel blijven posten. succes Danna groetjes anita