Hallo dames, Sinds 2 wkn ben ik begonnen met flesvoeding(Friso normaal). Bij deze voeding ging Yassir heel erg veel spugen, alle voeding die hij binnen kreeg was er ook zo weer uit. Toen ben ik overgestapt op Friso Comfort tegen spugen en krampjes. Sinds ik hem deze voeding geef heeft hij veel poep luiers en diaree. Eergisteren was ik hem aan het verschonen en toen kwam de diaree heel schuimerig. Ik schrok me rot, ik weet dit is niet goed. Nou heb ik me laten vertellen dat hij moet wennen aan de nieuwe voeding. Hij krijgt de Friso Comfort nu 6 dgn, daar moet hij nu toch al gewend aan zijn? Lieve mensen is dit normaal?
nee ik vind dit niet normaal. Zelf zou ik advies vragen bij HA. Wennen kan zijn, maar 2 weken.....en alles eruit spugen is meer dan alleen maar wennen....het klinkt mij te veel naar een allergie...(koemelkallergie) maar ik ben geen arts.....dus zeker weten doe ik het niet. (1 van mijn meiden spuugde ook alles en bleek idd een allergie te hebben. Na 1 jr. is ze daar over heen gegroeid.
Schuimerige ontlasting kan ook van krampjes komen. Het kindje van een vriendin van mij spuugde ook alles uit, hij dronk gewoon veel te gulzig, nam daardoor veel lucht binnen. Nu stopt zij tijdens het voeden 2/3 keer om hem te laten boeren. Sindsdien is het spugen over.....het hoeft niets ernstigs te zijn maar als je twijfelt neem dan contactop met het CB of met HA. Voeding tegen krampjes, verstopping en spugen enz zit ook wat laxerende middelen in daar kun je dus diarree van krijgen!
Ik heb ook friso gebruikt en ga dat straks weer doen. Heb je de friso-comfort meteen in 1 keer gegeven of heb je dat opgebouwt?? Ik gaf nl een halve gewone fles en daarbij de rest comfort erbij.. je kan dat nl gewoon mengen.
ik ben van nutrilon naar nutrilon pepti gegaan wegens koemelkallergie. ook bij mijn uk kwam het er schuimerig uit en dit heeft een tijdje geduurd. voordat de oude voeding helemaal uit zijn lichaampje is verdwenen ben je 4 weekies verder. dus wie weet ook koemelkallergie mijne spuugte ook enorm veel!
In het ziekenhuis zijn ze bij Sibel begonnen met Friso 1. Later werd de hoeveelheid voeding wat te snel opgebouwd en daardoor moest Sibel spugen (werd als t ware 'overvoed'),maar dat schenen wij als ouders verkeerd te zien. Spugen was (in 1 keer, dus niet opbouwen) overstappen op Friso comfort . Dat ons meisje zich daarvan een ongeluk poepte, deed er verder niet toe. Dat ze toen weinig aankwam werd ook niet in verband gebracht met het vele poepen.... Eenmaal thuis is deze eigenwijze mama de comfort weer gaan mengen met de gewone friso. Sibel heeft best wat last van krampjes, en al schijnt de comfort daartegen te helpen, ze doet het nu gewoon beter op de mix metnormale friso. Minder krampjes, minder poepbroeken. Nog ff en we stappen helemaal over . Als ik jou was zou ik de comfort in jullie geval niet zo vertrouwen. Je ervaart gewoon dat je kleintje er geen echte baat bij heeft. Vind het trouwens belachelijk dat ie zo veel duurder is!
He wat vervelend Hanan, ik hoop dat het snel beter gaat! Even heel erg off topic nu maar dit vond ik wel heel erg toevallig; mijn vriend heet Yassir en mijn schoonzusje Hanane, grappig he