Zo vaak wakker 's nachts! Wanneer houdt het op?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door takel, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. takel

takel Lid

2 mrt 2009
    19
    0
    0
    Hallo mama's!

Mijn dochter is nu ruim vier maanden en erg lief. Overdag horen we haar echt niet en slaapt ze goed. Alleen die nachten ....

Ze krijgt rond kwart voor acht haar laatste fles en gaat dan rond kwart over acht/half negen naar bed. Tot een uur of 3/4 horen we haar helemaal niet en dan begint het feest. Ze wordt dan een keer of 8 wakker tot een uur of 7 en dan is ze uitgeslapen. We hoeven alleen haar speentje erin te doen en dan slaapt ze weer verder. Maar ik moet wel iedere keer me bed uit en dat begint me erg op te breken.

Honger heeft ze niet want dat hebben we al geprobeerd. En als we haar om 11 uur nog een fles geven gebeurt het ook.

Wie heeft dit ook (gehad) en hoe gaat het nu? Gaat het ooit over?

2. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    HOI,

hier hebben we dit ook, ook al is onze dochter er niet op jullie leeftijd mee begonnen, hier begon het omstreeks de 10 maanden, na een keer goed ziek geweest te zijn, ze wordt nu gemiddeld 2 a 3 x per nacht wakker. Als ze een beetje drinken krijgt slaapt ze zo weer in, maar ja mamma of pappa is wel klaarwakker van het lopen naar haar slaapkamer, ik zet s'avonds alles al klaar, drinken speentje.

Ik zou ook graag willen weten wanneer het over gaat, maar kan je daar dus geen antwoord op geven!

Henriette

3. takel

takel Lid

2 mrt 2009
    19
    0
    0
    Hoi Jette,

Was het maar 2 of 3 keer per nacht. Maar 8 tot 10 keer per nacht wordt me echt teveel. Ook omdat ik nog een zoontje heb van 3 jaar die ook nog weleens wakker wordt ....

4. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0
    Wij hebben dit probleem ook! Misschien is het bij ons niet 8-10x uit bed maar in ieder geval wel een paar keer. En het is lang niet iedere nacht hoor, maar als het dan weer een keer gebeurt dan is het killing. Die van ons slaapt overdag haast niet, misschien een uur of anderhalf, dus s'avonds is ze best moe en ligt ze al om 19.30 op bed.
    Terwijl ze voorheen vaak sliep overdag. Ach wat doen we eraan?

5. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hier hetzelfde... Mijn zoontje krijgt om half zeven een fles, dan om acht uur naar bed, om elf uur maken we hem wakker en krijgt hij een extra grote fles (210 cc + 7) en dan slaapt hij een tijdje. Meestal wordt hij dan rond 5 uur wakker en tot een paar weken geleden was het dan 1 of 2 keer eruit, speentje erin, eventueel een beetje cinebaby en slapen maar. En dan vervolgens rond 8 uur weer wakker en eerste fles.
    Maar sinds een paar weken is het dus niet meer te doen: tien keer die speen erin, echt om gek van te worden, en ook steeds eerder. Vannacht was hij al om 4 uur wakker en hij heeft een uur gespookt. En om hem dan al een fles te geven: hij heeft net gehad en niet zo'n kleintje ook...

Misschien heeft het er nu mee te maken dat hij ziek was/is. Hij is al een week verkouden en wordt net wat beter. Maar toch ga ik hem in ieder geval vannacht in zijn eigen kamer leggen, want ik slaap gewoon niet meer en ik moet deze week weer gaan werken.

Heeft iemand misschien de gouden tip?

6. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Hier ook vanaf vier maanden zo vaak wakker `s nachts. Wat de speen betreft hebben we een oplossing gevonden: er hangt zo`n doekje met allemaal labeltjes aan een spijl van haar bedje, en aan één van die labeltjes heb ik de speen gemaakt. Je kunt het overal krijgen, HEMA, Babydump enz. Helemaal veilig en ze kan hem altijd vinden. Soms kan ze zo zelf weer in slaap komen. Soms ook niet, dan wil ze eten. En zo staan we toch iedere nacht wel een keer of 3/4 op, vanaf een uur of 2 à 3. Soms gaat het een aantal nachtjes iets beter, en dan wordt ze wee verkouden ofzo en beginnen we weer van voor af aan.... heel erg vermoeiend en ik kan je dus ook niet vertellen wanneer het afgelopen zal zijn, zal ook per kind verschillen, lijkt me. Maar hopelijk heb je iets aan mijn spenentip.

7. sara80

sara80 Actief lid

14 feb 2008
    125
    0
    0

Hmmm, heb je misschien een plaatje van dit doek met labeltjes. Klinkt namelijk erg 'handig' om te gebruiken...

8. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    tjemig ja 8 tot 10 x is wel heel veel he, ik dacht dat ik er al vaak uit moest, nou meis sterkte!

henriette

9. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    http://www.isimini.nl/nl/hoofdmenu/asso ... /tutlappen

Het lange koord maak je aan de spijl van het bedje. De speen (met ring) doe je door een van de ander langere uiteindes, en die haal je dan weer door een labeltje. Werkt hier perfect. Je kunt ze krijgen bij Babydump en Babyplanet, voor 5,95.

Succes!

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    die tip die juniper geeft zou ik ook willen geven, ik heb de speen ook aan een tutlapje vast gemaakt op advies van een vriendin want bij mij werd de speen uit het bedje gegooid met als resultaat huilen... maar sinds ik het tulapje er aan heb gaat het prima :) Ik weet niet of je dochter zelf haar speen kan vinden en in het mondje kan stoppen, maar daar begint ze strax wel mee en dan is dit een uitkomst... maar het is het proberen waard.

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier precies zo... al weken aan een stuk minimaal 5 keer eruit.. vannacht was het om de 20 minuten! Dood en doodvermoeiedn! Doekje aan de tut heeft geen nut aangezien K. echt nog zelf zn tut niet kan vinden...

Pfff als iemand de gouden tip heeft, GRAAG.. want het breekt me ook op!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, vanaf 6/7 maanden pakte Fae hem zelf, maar tot die tijd was het vermoeiend, telkens die speen....

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het klinkt als gewenning aan de speen... Helaas dat vraagt om drastische maatregelen: speen weg! Als ze leert inslapen en slapen zonder speen ben je waarschijnlijk snel van het gedonder af. Dit kost even tijd en vooral doorzettingsvermogen maar mijn advies is dus: weg met die speen!

14. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Heel herkenbaar :( :(
    Luca was alleen wat ouder.
    Hij werd ook 's nachts een keer of 8-10 wakker :rolleyes: Dat heeft een paar maanden geduurd totdat we op het geweldige idee kwamen dat hij het mss nog steeds koud had :rolleyes: Hij lag al in een romper met lange mouw, pyama, slaapzak met lange mouw, onder een dubbele deken met lakentje en de verwarming aan op zijn kamertje (is een steenkoud kamertje, zelfs verwarming helpt niet veel).
    We hebben toen een 4 seizoenen dekbedje voor hem gekocht en sindsdien slaapt hij weer heerlijk door.
    (hij gooide zijn speentje en knuffel steeds uit bed en zonder gaat hij echt niet slapen)

15. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Onze middelste had het ook maar kwam echt 25 keer per nacht en dat tot haar 3e jaar. Mijn man heeft astma en ik stofzuigde daarvoor haar kamertje ook elke dag omdat ze er misschien wel last van kon hebben. Toen we de bovenverdieping op gingen knappen en we overal laminaat neer wilde leggen begonnen we met haar kamertje en jawel....vanaf die nacht was het over.

16. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Sara heeft misschien tot haar tweede jaar 20 keer doorgeslapen voor de rest van de tijd was het altijd raak , soms wel 10 tot 15 keer per nacht werd ze wakker .. nu moet ik zeggen dat het de ene nacht beter gaat dan de andere maar vaak hoor ik haar nog wel een keer of 5 even huilen .. kan je de reden niet zeggen maar ik denk dat je gewoon even aan moet zien en jezelf het zo makkelijk mogelijk moet maken .. ik heb sara haar bedje op mijn kamer gezet zodat ik haar snel kon kalmeren als het zover was , ik kon namelijk niet en 15 keer opstaan snachts en dan een werk week van 32 uur aangaan , ik liep erbij als een zombie ... moet er wel bijzeggen dat ik alleen ben met haar ... succes

17. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

yep nicole.. hier ook een alleenstaande moeder! En het is inderdaad zwaar.. zit er ook aan te denken om K. izjn beetje naar mijn kamer te verhuizen want ik ben ook echt gebroken!

18. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, wij hebben hem vannacht toch maar in zijn eigen kamertje gelegd... Ik wilde eigenlijk tot een half jaar wachten, maar ik heb maar 1 tip: DOEN!

Hij werd dus gisternacht nog rond 4 uur wakker, een uur lang speen erin. Uiteindelijk rond zeven uur wakker.

En nu: om half zeven wakker en daarvoor niets gehoord! We hebben hem toen een klein flesje gegeven en toen heeft ie nog even tevreden liggen spelen in zijn bedje. Ik kan hem toch nog wel horen, dus uiteindelijk heb ik alleen nog maar een half uurtje gedoezeld en ben ik er om kwart over zeven uitgegaan. Nu is hij nog steeds wakker, dus ik ben bang dat hij gewoon graag vroeg opstaat...

Ik vermoed dat hij de afgelopen nachten ook wakker werd omdat hij steeds aandacht kreeg van ons. Steeds het speentje er weer in. Licht weer aan en opnieuw inbakeren. Cinebaby geven. Etctera. Ja, dan blijf je wel even een uurtje spoken.

Ik vind het wel jammer, omdat ik hem nu niet meer kan horen de hele tijd. Maar aan de andere kant: juist omdat ik hem nu niet meer kan horen, slapen we allebei beter.

Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat: morgen voor het eerst werken, dus...

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Oh, ik lees nu dat jullie kind juist niet bij jullie op de kamer ligt...

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier hebben we in het minder extreme mate, maar sinds een week wordt Tobe om een uur of half 6 wakker en dat rek ik dan ook iedere keer naar 7 uur. In het begin ging ik er ook uit om zijn speen er weer in te doen, maar ik merkte dat dat niet zoveel uitmaakte. Dus nu doe ik dat alleen als ik hem echt veel hoor (en hij dus echt klaarwakker begint te worden) en dan wordt ie daar weer wat slaperiger van. Maar ik ga er niet meer zo vaak uit als eerst. Soms slaapt ie uit zichzelf wel weer verder namelijk.

Maar ik word ook wakker van ieder klein geluidje dat hij maakt. Volgens mij kan ik beter oordoppen kopen. Als ie echt lawaai zou gaan maken, dan wordt mijn man wel wakker ;)

Deel Deze Pagina