Ik had op mijn werk een afsluitcode, die moet je ook gebruiken als er een koelstoring is. Code gebruik ik toch echt regelmatig om af te sluiten en te openen. Maar toen hadden we een koelstoring, dus ik ren naar dat ding om mijn code in te toetsen, en hij gaf maar aan dat de code onjuist was.. Dus na een paar keer proberen toch maar even een andere collega erbij geroepen.. Kom ik er 2 minuten later achter dat ik mijn pincode aan het intoetsen was
Ge-wel-dig, wat zijn wij sneu, hahaha! Wat dacht van een drukke werkdag in het dierenasiel, meneer komt zijn kat uit pension halen, ik loop mee - dier gepakt, bandje af, meneer zegt "goh, hij ziet er goed uit" (vond ik ook trouwens)... ... half uur later stond meneer vuurrood aan de balie: "Sorry, 't is een lief beest, maar 't is niet de onze..."
Samen met mijn man in de Hema. Ik zwanger. Staat daar een meid al een tijdje naar hem te kijken en dan weer kort naar mij en weer naar hem. Lopen we naar de auto zeg ik keihard:" wie was dat Wijf dat de hele tijd naar je zat te staren?" Dat was Miep, een oud collega van mij en ze loopt nu achter ons. OEPS! Of langs de kant van de weg komen te staan zonder benzine op zaterdag nacht/ zondagochtend. Ik de ANWB bellen. Ondertussen denkend, stom, dat kan ook alleen mij overkomen, die man zal ook wel denken, natuurlijk weer een vrouw. En ik dacht nog wel dat ik een lampje had dat aan zou geven dat de benzine bijna op is. Dus ik het boekje van de auto na kijken en daar stond idd in dat er een lampje gaat branden, tenzij de zekering kapot is. De ANWB zou toch nog een uurtje op zich laten wachten, dus ik alle zekeringen na kijken om toch nog een beetje intelligent over te komen als die man zou aankomen. Maar niks aan de hand met de zekeringen. Dus de ANWB komt en ik vertel (trots) dat ik nog wel alle zekeringen na had gekeken en dat mijn auto toch echt een lampje moet hebben die dat aangeeft en dat ie nu toch echt niet had gebrand. Zegt die man dat dat alleen is bij een ander type auto en dat het boekje voor meerdere types is. Stonds ik nog voor schut! Of een sollicitatiegeprek houden met een jonge jongen. Hij had stage gelopen bij Donkervoort. O'ja dat is toch die fabriek voor tuingereedschap? Ehh nee, een autofabriek. Ohh, ik ben een vrouw he
Jeetje, deze vind ik zo grappig, echt de tranen rolde over mijn wangen net! Probeerde hem net aan mijn broertje en schoonzusje te vertellen en moest gewoon 3x opnieuw vertellen door het lachen!
GIL wat grappig allemaal! ik heb elke week wel een blunder, van onwijs erg tot valt wel mee. in die laatste categorie (kan je nagaan hoe erg ik ben) dinsdag op mijn werk: heftige vergadering, op kantoor rondgelopen, collega's gesproken, roosters gemaakt, gesprek gehad met directeur, beoordelingsgesprek van werknemer gedaan, en daarna even door de stad door gehuppeld voor boodschapjes. kom ik thuis, doe ik mn laarzen uit; heb ik een zwarte laars en een bruine laars met vetertjes aan! erg: op mijn vorige werk had een collega het over een gast die bij ons op terras zat (werk in horeca) ik zeg 'bedoel je dat ontzettend verschrikkelijk lelijke wijf dat daar zit?' (ze was ook echt onwaarschijnlijk lelijk en onverzorgd) zegt een andere collega: das mijn moeder! dat was een grapje maar wel een goede les pffffffff you never know! 8-[
Op de weg die we rijden naar huis vanaf werk rijden vaak van die vrachtwagens van Ford met onderdelen. Daarop staat een bordje 'Cyclists beware of passing this vehicle on the inside'. Ik heb me serieus erg lang lopen afvragen of er mensen zo dom waren om een vrachtwagen IN te fietsen... Blond... Ben een keer thuisgekomen van de stad, ga naar de wc en zie dat er een ongelofelijke scheur in mijn broek zit... Maar moet erg lachen om alle verhalen hier...
Ik heb nog niet alle verhalen hier gelezen, want m'n vriend zit me steeds raar aan te kijken als ik hardop aan 't lachen ben, dus ik bewaar 't even voor als ik alleen ben. Maar hier al wel vast een verhaal van mij: Ik had hier laatst gelezen dat Dentinox (tegen pijn bij doorkomende tandjes, voor kindjes) ook goed helpt bij aften. En ik dacht toen nog: mooi, dat hebben we altijd wel in huis, ga ik volgende keer proberen. En toen ik van de week een aft ontdekte en daar een beetje last van had, moest ik meteen aan dat bericht denken. Maar ik had 't natuurlijk weer niet goed onthouden. Ik wist alleen nog dat 't iets was wat we altijd in huis hadden en normaal alleen voor Milan gebruikte. Dus toen heb ik sudocreme in m'n mond gesmeerd . En nog iets doms van m'n zusje (21): Wij hebben een leuke kikkerknuffel. En toen was ik laatst met mijn zusje en Milan met die knuffel aan 't spelen. Dus ik probeer een kikker na te doen: rabbit, rabbit! Zegt mijn zusje: huh, is dat een konijn? Ik dacht al die tijd dat 't een kikker was. Nou toen kwam ik dus echt niet meer bij!
@pip: collega maakte grapje- het was zn moeder niet (had bericht wat aangepast maar die regel was weg, is er nu weer, alweer een klein blundertjetje hi hi) maar het was wel een heel goede les ! @linda, jij dacht dat een konijn een kikker was, maar wat is dan ook precies het verschil! ....uhhh 2 oren, lange welteverstaan ....de kleur hi hi hi hi hi lachen!
Ik heb deze al bij het topic van zij/zei neergezet, maar vind deze zo grappig dat ik hem hier ook nog even neer zet! Mijn broertje is soms wat onzeker over zijn taalgebruik en vraagt weleens aan me of hij iets goed zegt! Dat vind ik ook goed van hem! Laatst vroeg hij aan me, of je nou: deze bord of die bord, moest zeggen. Dus ik zeg: Het is dit bord of dat bord, lieverd! Gister zaten hij en zijn vriendin bij me en we hadden het over taal, we moesten over vanalles heel erg lachen, terwijl we zelf ook fouten maken hoor. Ineens moesten weer lachen om mijn broertje en zijn vraag. Zegt ie ineens: Ja, maar bedoel je nou een eetbord of een verkeersbord? Nou, wij hadden het niet meer! Ik wil mijn broertje niet uitlachen, want het is de leukste schat op deze aardbol. Maar vond het zo grappig. Je had zijn gezicht ook bij die vraag moeten zien, zo serieus. hihi
hahaha geweldig topic Heb zelf megablunderacties maar ik vergeet ze snel gelukkig. Maar deze van mijn vriendin... door de Mc drive: welkom bij Mac Donalds zegt u het maar: Ja goedemiddag met "marietje"spreekt u.. Ik kwam niet meer bij!
Oooh geweldig die verhalen hier! Ik heb er ook zo een hoor Tijdje terug moest onze auto naar de garage en kreeg een leen-auto mee. Nou, echt een hele luxe! Chique hoor! Maar ja... ik de sleutel erin... en daarna zoeken waar de handrem zat En ik bleef maar zoeken want ik zag 'm echt niet. Heb zeker 5 minuten (ja das best lang) op die parkeerplaats bij de garage gestaan en ben toen heel stuntelig naar binnen gewandeld om een monteur te vragen waar die handrem nu zat Nou, het was zo'n nieuwe auto dat het er een was met automatische handrem. Dat gaat er gewoon op en af als je weer aan rijdt Ja weet ik dat? Maar ja... was lekker aan het rijden naar huis en dacht: Goh zit die tank nog wel vol eigenlijk? Ik kijken... shit volgens mij is ie bijna leeg! Ojee straks sta ik hier ergens op de snelweg zonder benzine Voelde me al angstig worden. Ik naar de 1e de beste pomp en stond al klaar om te gaan tanken maar kon dus nergens het knopje of wat dan ook vinden om het klepje van de tank open te krijgen. Dus weer ingestapt en snel naar huis gereden. Ik tegen mijn man: Ja ga jij maar even tanken en zo want hij is bijna leeg en ik weet niet hoe ik dat klepje open krijg. Hij weg en echt 2 minuten later komt ie weer terug. Ik dacht nog: Wat heeft ie dat snel gedaan? Nou, toen heb ik het bescheurd hoor. De tank was gewoon helemaal vol ipv leeg! Ik had het gewoon verkeerd om gezien
Buitenlandse mensen en spreekwoorden zorgen hier ook nog wel eens voor de meest gekke spraakverwarringen. Mijn marokaanse buurvrouw is getrouwd met een nederlander. Met hem was ik druk in gesprek en opeens viel het spreekwoord 'je vuile was buiten hangen'. En hele tijd later vraagt de buurvouw ineens, nadat ze er blijkbaar heel goed over na had gedacht, "waarom hangen jullie de vuile was buiten" terwijl ze met een raar gezicht naar mij keek. Mijn vader is geboren en opgegroeid in Duitsland. Hij zegt dingen soms een beetje verkeerd zoals, De pik in de boom (piek). Mijn moeder is niet zo lang als hij en loopt dus ook altijd heel snel en met kleine stappen om hem bij te houden. Op een dag zei hij, je lijkt net Keetje Tippel. Dat was dus ruzie. En ook zijn boodschappenlijstjes zijn vaak half duits en half nederlands geschreven. Als je het leest lig je in een deuk.
nu moet ik denken aan vrijdag. ik me meisje gingen babyzwemmen. en je moet bij ons altijd blauwe schoentjes over je schoenen aan als je het zwembad in gaat. normaal laat ik me schoenen altijd vooraan staan dus dan hoeft dat niet.maar deze keer niet. dus ik aankleden en schoenen aan. en liep zo met die blauwe dingen eromheen naar buiten. zei de schilder daar..leuke jongen! mevr. u heeft mooie schoenen waar heeft u die gehaald.. dus ik meeigen nogal schamen. gisteren kwam ik hem tegen zei hij voor de gekheid: zin in een date? maar dan wel met je blauwe schoentjes.