Wanneer lachte jouw baby? Ons meisje is nu 10.5 week. En ze lacht nog steeds niet Stuipjes tijdens het slapen wel maar bewust lachen nog niet. Op het cb (2 weken terug)vroegen ze als eerst of ze al lachte,toen ik nee zei was de reactieei,ze volgt toch wel al? Volgen doet ze schitterend. Lachen jammer genoeg niet. Nu maak ik me best zorgen. (dank u cb ) Als ik andere vrienden zie met hun lachende babytjes (die 2 weken ouder of jonger zijn) steekt het wel. Maak ik me nog meer zorgen. Ook op het forum bij de juli mama's steekt het telkens ik een foto zie van een lachend beebje. Heb het er moeilijk mee en ik maak me zorgen. CB zei:ze moet echt binnen 4 weken lachen hoor. Maar wat als ze dat niet doet? ppffff kan iemand me gerust stellen? Ons meisje is wel 3 weken te vroeg geboren maar toch maak ik me nog zorgen
Bij ons ook een lachebekkie dus geen ervaring om te delen. Maar wel een tip: Onze dochter reageerde met een (eerste) lachje als je "met een heel achterlijk hoog stemmetje" tegen haar kletste dan ging ze lachen. Normaal praten dan lachte ze niet en als je met z'n overdreven hoog kir stemmetje tegen haar praate kwam de smile. Gelukkig is dat nu niet meer nodig maar in het allereerste begin was dat wat het 't m deed. Misschien helpt het om dat te proberen ?? En wel proberen als ze goed wakker is. Succes !
Volgens mij komt het gemiddelde eerste lachje ongeveer 6 weken na de uitgerende datum. Jouw meisje is 10,5 week, maar gecorrigeerd dus 7,5 week. Als je er dus vanuit gaat dat het eerste lachje 6 weken na de uitgerekende datum komt, zit ze 1,5 week over het gemiddelde heen. Dat lijkt me nog niet echt iets om je zorgen over te maken. Als ze goed volgt gaat ze straks echt wel lachen! Héél overdreven doen doet het inderdaad goed.
Onze dochter lachte ook niet snel hoor.. Pas met ruim 3 maanden denk ik.. Maak je geen zorgen, als je moppie lekker tevreden is, komt dat lachen vanzelf!! Liefs Faith
bedankt voor de reacties. de papa is normaal veel nuchterder in zo'n dingen maar door wat ze op het cb zeiden is hij nu ook alles aan het proberen om haar te doen lachen. hopelijk komt het snel. en dat hoge stemmetje ga ik eens proberen.
bij ons lachte hij afgelopen zondag voor de eerste keer. hij was wakker aan het worden,en ik stond zachtjes tegen hem te praten,hij keek me zo lief aan,en toen schonk hij me de eerste echt lach,hij was toen 6,5 weken oud,hij is met week 42 geboren... moet wel zeggen dat ik ook met een hoger stemmetje tegen hem sprak hoor,doe ik meestal als hij net wakker is...
mannetje was hier 3 weekjes, (nee was echt geen stuip, hij reageerde echt om iets of iemand...) maar als ze een lekker tevreden meisje is zou ik me er niet druk om maken hoor! Zoontje hier schatert het uit als ik in zijn nekje gekke geluiden maak.... dus heeel overdreven brrrrrr zeggen in zn nekje... met hoge stemmen tegen hem praat, of hem beweeg (klap is in je handjes etc...)
Mijn zoontje had zijn eerste lachje bewust met 4 a 5 weken oud. Maar dat is echt een lachebek en lacht naar alles en iedereen de hele dag door. Altijd als er iets was en ik besprak dat hier of bij anderen dan prompt ging hij dat binnen korte tijd doen Dat eerste lachje komt vast gauw! En idd lekker gek doen met een hoge stem werkt hier ook heel goed.
volgens mij zegt het cb dat en dat heb ik ook geleze dat ze dan een achterstand hebben!!!! maar ik zou me geen zorgen maken meid ze volgt en ze zal vast al andere dingetjes doen
Irem lachte voor het eerst naar mij na de voeding toen ze 1 maand was. Je krijgt haar het beste aan het lachen door heel enthousiast tegen haar te praten, dat is al vanaf het begin zo. Het lachje komt vast snel!
Het eerste echte lachje was hier al heel gauw, met 2,5wk namelijk. Het was echt geen stuipje, maar telkens als we naar hem lachte gaf hij ons een lachje terug. Al gauw maakte hij ook kirrende geluidjes tijdens het lachen en sinds een week of 9 schatert hij en ligt helemaal in een deuk van het lachen als we hem kietelen of rare geluidjes maken. Maar wat ik heb begrepen van het cb is dat hij er vroeg bij was.
haha geloof het of niet. Deze ochtend zat ik dus met een hoog stemmetje tegen haar te praten en er kon zowaar een half lachje af!!! ben zo blij!!! het gaat dus de goede kant op. Straks nog maar eens proberen! bedankt voor de tip Hoop77!!! en alle andere tips!
Meid, ik zou me niet al te druk maken. Het is zo verschillend! Ze gaat het heus wel doen als zij er klaar voor is hoor! Mijn dochter lachte ook vrij laat. Met een week of 8 kregen waar 1e lachje met heel veel moeite en met een maand of 5 lachte ze pas met geluid. Nu nog is ze heel zuinig met haar lachjes. Waarschijnlijk gewoon een serieus kindje. Haar broertje is weer heeeel anders. Hij is 4 weken te vroeg geboren maar hij lachte wel met 6 weken (gecorrigeerd 2 weken :O ) en met 10 weken lachte hij met geluid. Wij hoeven ook totaal geen moeite te doen om hem aan het lachen te krijgen. Ik hoef maar een geluidje te maken en hij schaterd het uit. Misschien wordt dit juist een lolbroek? Nogmaals, maak je niet druk. Ze doet het wel wanneer zij vind dat het tijd is. Het cb kan wel zeggen dat ze het binnen 4 weken moet doen, maar hun kunnen er ook niets aan veranderen hoor en ze volgen alleen maar de richtlijnen. Geen enkel kind doet alles volgens het boekje!!
Hier kregen we afgelopen dinsdag voor het eerst echt een hele duidelijke lach en Tijs is vandaag 11 weken. Gewoon veel met haar kletsen en gekke geluidjes maken. Tijs vind het erg leuk als je zelf lacht met geluid. Hier zei het cb de vorige keer ook dat hij toch wel snel moest gaan lachen en begon me er echt heel erg zorgen over te maken of er niet iets mis met hem was. Hij heeft echter door krampjes een voorkeurshouding en was helemaal verkrampt. Hij kon dus niet goed ontspannen en dat is eigenlijk wel belangrijk om zo iets te gaan doen. Gewoon lekker gek met haar doen en zorgen dat ze zich lekker in haar vel voelt en dan komt dat helemaal goed. Kindjes doen pas iets als ze er zelf klaar voor zijn en zij was er waarschijnlijk niet eerder klaar voor. Misschien loopt of praat ze wel heel vroeg en kan jij anderen laten zien hoe goed jou kleine dat al kan terwijl die van hun daar nog niet aan toe zijn.