We zitten er "bijna" doorheen dochter 11,5 mnd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ons dochtertje van 11,5 weken is eigenlijk sinds haar geboorte al een huilerig meisje althans als ik het vergelijk met onze zoon. Moet erbij zeggen dat ze ook vaak verkouden/ziek is. Het slapen is altijd wel goed gegaan, maar wel met nachtvoeding tot 8,5 maand.

Nu sinds 1 á 1,5 week lijkt niets meer goed. Ze huilt bijna de hele tijd en wilt niets. Bijvoorbeeld in de box, chicco zitloopkar, op schoot, kinderstoel of op de grond neerzetten met speelgoed om te buikschuiven/kruipen is keihard huilen. Het enige waardoor ze ophoudt voor even met huilen is als we met haar door de kamer lopen aan ons handen, maar dat kunnen we natuurlijk niet continue doen. Ik heb ook nog een zoontje van bijna 4 en het huishouden. Als ik dan weer even met haar heb gelopen en haar neerzet is het weer keihard huilen zo vermoeiend en ik merk dat we daar gefrustreerd van raken en combinatie met dat ze ook s'nachts weer meerdere keren wakker wordt. Na uiteindelijk een flesje is ze stil maar evengoed om 5:45 wakker. We hebben het gevoel dat we bijna geen eigen leven meer hebben:( en dat lijkt me niet de bedoeling?

Weten jullie wat dit is of kan zijn en hoe we hier mee om kunnen gaan.

Dit is haar eetschema:
    soms s'nachts fles
    6:15 fles
    7u broodje
    9:45 fruit met water of sap
    12:30 1,5 broodje met melk
    15:45 tussendoortje met water/thee of sap
    17:30 avondeten (niet veel) yoghurt
    19u fles

slaapschema ongeveer:
    19:30 - 6:00/6:45
    10:00 - 11:15
    15:00 - 16:15

Ik hoor graag van jullie:D

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Zo herkenbaar:)
    Hier denk ik dat er tandjes aankomen, maar zeker weten doe ik het niet, want ik zie niks.
    We geven haar voor het slapen gaan een zetpil en smeren dentinox en 's nachts eventueel weer.
    Maylin is ook erg jengelig.
    Het slapen ging vorige week iets beter wel vroeg wakker, maar dat beter dan 's nachts, maar nu al 2 nachten dat we 2 uur met haar bezig zijn.
    Afgelopen nacht sliep ze na een uur weer.
    Flesje geven we en daarna was ze afgelopen nacht stil, maar de nachten ervoor bleef ze jammeren.
    Overdag slaapt ze wel goed gelukkig en ze slaapt ook goed in 's avonds maar rond 1.00 uur wordt ze wakker.
    Als ze wakker is overdag komt ze ook constant aan je benen hangen en is ze veel aan het jammeren.
    Alleen spelen doet ze vaak maar even.
    Brood eten gaat ook moeizaam ze spuugt vaak wat uit, dus geef nu brood zonder korst dat gaat iets beter.
    Jou schema lijkt op die van mij alleen eet Maylin wel veel avondeten en nog geen toetje.
    Ze slaapt overdag ook ongeveer hetzelfde soms korter of langer.
    Ik heb dus helaas geen tips voor je, maar het is wel herkenbaar.
    Ik blijf meelezen misschien komen er nog tips voorbij.
    Het is in ieder geval erg vermoeiend.

3. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Heeft ze niks onder de leden? Mijn dochtertje (wordt 3 april 1) deed hetzelfde, maar leek niet lekker te zijn. De volgende dag had ze inderdaad koorts. De dag erna was de koorts weg, maar het jengelen bleef nog een paar dagen. Nu ze weer beter in haar vel zit speelt ze weer wat meer zelf en is ze meer tevreden.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Tamtam: bedankt voor je reactie. Balen dat jij ook in het zelfde schuitje zit. Het zal dan toch wel een fase zijn hopelijk een korte

Geef jij nog opvolgmelk en zo ja nr 2 of nr 3? Wij zijn overgestapt op nr 3 sinds gisteren. Wel dikkere voeding dus andere speen nodig.

eet ook niet tot wanneer ze melk uit fles mogen krijgen ? Of over moeten naar tuit of open beker??

5. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Lijkt me ook dat ze misschien iets onder de leden heeft.
    De hele tijd huilen en alleen stil zijn als je met haar loopt,lijkt me iets wat niet helemaal bij de leeftijd past.
    Mijn dochter van 2 wil ook altijd getild worden en dan moet ik lopen. Maar dit wil ze altijd als ze niet lekker is normaal hoor ik haar er niet over.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit is gewoon even een lastige leeftijd. Ze willen meer dan ze kunnen en dat zorgt voor een hoop frustratie. Adem in, adem uit en denk faaaaassssseeeee - het gaat weer voorbij. (en dan komt er weer één ;)) Je zult zien dat het over een paar weekjes ineens minder wordt en dat ze dan "ineens" iets nieuws kan.

7. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ja ik geef nog opvolgmelk nr 2.
    Het merk wat ik gebruik daar gaat nr 2 tot 12 maanden.
    Bij Maylin wisselt het soms drinkt ze uit de fles maar ook regelmatig uit de tuitbeker.
    Soms wil ze uit de fles niet meer, maar drinkt ze uit de tuitbeker nog wel.

8. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Dit dus. Wij zitten hier momenteel in een soortgelijke fase, mijn meisje begint nu pas met lopen aan de handen en dat maakt blijkbaar erg veel indruk. Inderdaad heel vermoeiend. Ik heb maar één tip voor je: ga even helemaal in het hier en nu leven. Geef je er aan over, dan heb je de minste stress. Op naar de volgende fase ;)

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    combi tandjes en sprongetje???

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.207
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dank jullie voor de reacties!!

Ik denk ook zo van fase en gaat vanzelf over maar mijn man kan er minder goed tegen/mee omgaan en dat vind ik lastig. Ik zeg ook tegen hem je kunt je wel druk lopen maken maar daar houdt deze fase niet mee op
    :)

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Het is echt de leeftijd! Hier gaat pas sinds een maand weer goed, omdat ze sindsdien kan lopen...

Maar pfff, wat een gejengel en gedram hebben we gehad! Nu is ze het vrolijkste en gezelligste meisje van de wereld haha

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja dit, heeel herkenbaar haha.

13. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje is vanaf zijn eerste verjaardag al jengelig!
    Nu 15 maanden en ik kan niet wachten tot hij weer lekker in z'n velletje zit.
    Maar hij heeft ook continu ergens last van; dan weer verkouden, dan kiesjes en ook 3x buikgriep tussendoor..:(
    En buiten dat rolt hij van de ene sprong in de andere pffffffffff......idd erg vermoeiend soms!

Maar ben er heilig van overtuigd dat het straks ook weer allemaal voorbij gaat hoor.
    Alleen heb je daar nu zo weinig aan! :D

14. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Herkenbaar.... Hier 11.5 mnd en niers is goed.
    Zeer vermoeiend!!!

Deel Deze Pagina