Pff ja hoor, het werd weer is tijd. De vetpan heeft een schoonmaak beurd nodig En nu krijg ik hem niet helemaal mooi schoon! Mischien heeft iemand tips om hem weer mooi schoon te krijgen. Dus , kom maar op Xx Tan xX
afwasblokje van de afwasautomaat erin, en aanzetten dan schuimt de pan vanzelf schoon! Succes (wel met water en niet met vet erin natuurlijk! )
Mijn moeder maakt vieze pannen (maar dan heb ik het wel over gewone pannen...) altijd schoon door een sopje met soda erin even te laten koken op het formuis! Ik denk dat dat met frituurpannen ook wel moet kunnen...
daarom heb ik ook een frituurpan die helemaal uit elkaar kan en daarna de vaatwasser in. ideaal succes met schoonmaken
tip is ook om GEEN vloeibaar vet erin te doen maar die blokken. Een vriend van me heeft een frietzaak en die raad vloeibaar vet echt af. Die blokken stollen en kunnen makkelijker schoongemaakt worden. Al lijkt dat niet zo want vloeibaar is lekker makkelijk eruit te schenken. Maar dat vaatwasblokje helpt inderdaad en ja ook ik moet het weer een keer doen. van het weekend?!
Ik werk bij een fabrikant van friteuses, en wij adviseren het altijd om een sopje van biotex in de pan te doen even een nachtje laten weken en de volgende morgen met een borsteltje af te wassen. En idd, beter geen vloeibaar vet gebruiken! Slecht voor de pan maar wel beter voor je lijf!
Ik doe t altijd met ontvetter van de wibra. Een flinke scheut erin gieten, heet water erbij even laten weken evt. met een sponsje erdoorheen en klaar. Werkt perfect!
vaatwasblokje perfect! ik heb alleen een keer gehad, dat het over de rand heen schuimde, over het aanrecht. was wel eng i.v.m. stroom
Wij hebben laatst onze (nog vrij nieuwe) frituurpan weggegooid. Hij was ZO smerig, ik had er gewoon echt geen zin meer in om die nog schoon te maken Het was een verstandig besluit, want nu eten we geen patat meer, en gooi ik ook niet zomaar effe 10 bitterballen ofzo in het vet als ik lekkere trek heb.
Wij hebben zo'n pan (moet ook hoognodig een keer schoongemaakt worden) die je helemaal uit elkaar kunt halen. Verwarmingselement eruit en dan de binnenpan eruit en gewoon met een sponsje en flink wat jif uitboenen Waar ik nu een hekel aan heb om schoon te maken is dat mandje Groetjes Anita
wow, ik heb t luxe. mijn man gaat over de pan, en dus over het schoonmaken! hij is er altijd wel n tijd mee bezig, ga m dat blokjes idee toch maar even vertellen...
Sorry voor mijn late reactie. Maar ik bedoel inderdaad dat gele spul Dasty ontvetter van de wibra. Succes. Liefs Danny