Hoi, ik wil graag weten of ik nou overbezorgd ben of niet en of jullie hier ervaing mee hebben. Even de zaken kort op een rij: vorige week had ons kindje 38, 3 graden koorts. Toen zijn we 's avonds naar de huisartsenpost geweest. De dienstdoende arts vroeg toen of er bronchitis of astma voorkwam in de familie nadat hij had geluisterd. (In mijn familie stikt het ervan, ik had vroeger zelf ook bronchitis, ben eroverheen gegroeid) Verder zei hij hier niets over, wij vroegen ook niet verder... Afgelopen maandag naar de HA geweest omdat Finn naast zijn verkoudheid nu ook erg begon te hoesten, zwaar en diep. De HA heeft hem een inhalator gegeven die zijn luchtwegen verwijdt, zodat zijn luchtwegen zouden worden ontlast. Ook merkte hij op dat zijn longen wat onrustig waren. Na een week zou ik terug moeten komen om opnieuw te laten checken. Het zou een virus, maar ook bronchitis kunnen zijn. Diezelfde dag moest ik ook naar het CB. De dokter daar merkte op dat er wat slijm in zijn longetjes zat. Ik vertelde daarop het verhaal van die morgen en dat er al voor gezorgd werd. Later op de avond werd hij benauwder, rochelde bij het hoesten, stikte er soms zowat in. Ik kon zijn ademhaling horen 'kraken', maar ook voelen trillen van het slijm als ik mijn hand op zijn borstkast legde. Volgende ochtend (dinsdag) weer naar de HA. Dit keer weer een ander, een vervanger. Hij zei dat hij geen bijzonderheden hoorde aan de lkongetjes van Finn, maar dat Finn naar zijn inziens een verkoudheid heeft die vnl. in zijn hoofd en keel vastzit. Hij schreef een neusspray voor om het los te maken. Nu is het woensdag en Finn gaat alleen maar meer piepen en kraken bij het ademhalen. Zijn ademhaling is niet versneld. Wat denken jullie? Ik weet het nu niet meer. Ik heb zoveel verschillende antwoorden gehad...
Mmm lastig. Mijn zoontje had het 2 weken geleden erg benauwd. Echt zo'n rokershoest en piepende ademhaling. Ook wij zijn naar de HA post geweest en daar constateerden ze dat het vast zat net boven de bronchien. Een antibioticakuurtje was nog net niet nodig. Inderdaad na 2 dagen was het aanzienlijk minder. Als ik jou was zou ik jouw eigen gevoel volgen. Als jij denkt dat ie het erg benauwd heeft en erger wordt zou ik gewoon weer aan de bel trekken. Liever te vaak dan te weinig denk ik maar.
ik herken het meis Caitlin heeft het zelfde en ook bij ons zit astma in de fam ook heeft ze wat verhoging en slaapt slecht , ze wordt wakker van de hoest buien morgen mag ik met haar naar de HA en vermoed dat ze aan de ventolin moet ik hoopte dat ik dat nog even mocht uitstellen maar ziet er niet naar uit om je kleintje te verlichten kan je een stoombad nemen , je gaat in de douche zitten met de douche kraan op heet zodat er veel stoom ontstaat hierdoor kunnen ze makkelijker ademen ik zou me niet laten afschepen door een inval arts en morgen gewoon weer bellen naar je HA en zeggen dat het niet beter is geworden ook kan je het hoofdeind van je kleintje een stukje omhoog leggen zodat de longetjes wat vrijer liggen en ik smeer Caitlin in met baby luuf (baby dampoo) beterschap voor je kleintje en sterkte
brandon heeft steeds ene roggel en een hele zware maar volgesn de dokter is het niks. nu is het soms met hoesten op te lossen maar ook niet altijd en we maken ons zorgen omdat astma in de familie zit maar volgens hem kan dat niet bij zo'n kleintje
Dat kan wel degelijk! Ik lag met 5 maanden in het ziekenhuis vroeger. Bronchitis! Wat een rare dokter....
Als ik het zo lees is de kans groot dat het astma of bronchitis is. Ikzelf had er pas op later leeftijd last van(van astma) maar had wel dezelfde symptomen! De HA moet er gewoon even goed naar kijken en luisteren en niet zeggen: kom volgende week maar terug, want misschien is het wel een infectie aan de longen... Mijn beste vriendin had het namelijk ook en met ademen had ze pijn, ze had een luchtweginfectie ik weet niet of dit ook bij kleine kinderen voor kan komen, ik wil je echt niet bang maken maar laat het er niet bij zitten!
De situatie is nog steeds hetzelfde. Hij 'kraakt' en 'ratelt' nog steeds bij het ademhalen, lijkt wel iets minder benauwd. Hoest nog wel steeds erg. Omdat Finn er zelf niet echt veel last van lijkt te hebben en nog steeds wel goedlachs en opgewekt is, heb ik besloten om het nog even aan te zien. A.s. maandag moeten we toch terug voor controle. Ben benieuwd...
Hey Renate 28, wij hebben op dit moment ongeveer ook hetzelfde verhaal. Ook ik heb vroeger Bronchitis gehad en ben er overheen gegroeid. Mijn hele familie zit vol met astma. Wij hebben sinds dinsdag een puffer voor Ivan met de naam Ventolin. We moeten 2x dgs puffen. Over 2 weken moeten we terug komen voor controle alleen heb ik nu wat gelezen en dat is over het RS virus en dat heeft dezelfde symptomen. Dus ik weet het ook even niet meer. groetjes en sterkte met de kleine.
precies, dat heb ik ook gelezen. Finn krijgt dezelfde medicijnen als jouw kleintje, maar moet ze alleen 4X inhaleren per dag. Morgen moet ik terug naar de doktyer. Ze helpen niet veel. Heb jij ook dat iedere keer na het inhaleren van de medicijnen zijn ademhaling juist meer geluid maakt?
Dat meer geluid maken kan heel goed maar dat heb ik toegeschreven aan het druk maken van het moeten inhaleren. Ben heel benieuwd wat jullie HA morgen zegt. Groetjes Roos
Ja, ik ga dat RS-virus ook opnoemen. En ik ga erop staan dat ik wat tegen dat slijm ga krijgen. Hij hoest zich ssoms een ongeluk. Soms denk ik dat hij erin blijft hangen. Vaak nadat hij geslapen heeft of tijdens het slapen, waardoor hij dan weer wakker wordt....(alsof de nachten nog niet genoeg onderbroken werden) Sinds vandaag heeft hij een beetje een loopneusje. Misschien dat het nu los begint te komen, hij heeft ook bijna de hele dag gejammerd en gehuild. Vermoeiend hoor...
Dat loopneusje had Ivan vandaag ook. Ik ben benieuwd want hier gaat ie wel steeds een klein stapje vooruit. Hoop zo dat het niet iets blijvends is maar dat het nu tijdelijk is.
mijn dochter heeft dit weekend met dezelfde symptonen in het ziekenhuis gelegen, bij haar is ook RS geconstateerd, zij had er ook koorts bij en wilde bijna niet meer eten. Hou het maar goed in de gaten want het is een heel gemeen virus.
Mijn zoontje is ook zo aan het hoesten, nu al ruim een week. En hij blijf er soms ook inhangen, vrijdag ben ik langs de ha geweest en het zou vandaag beter moeten gaan! Heb net gebeld en gezegt dat het helemaal niet beter gaat met hem en dat hij soms gewoon kokhals ervan! Ik krijg een kuurtje die hij in moet nemen! Maar wat ik wou vragen is, wat zijn de symptonen van die RS virus? Sem heeft nu geen koorts meer, maar afgelopen donderdag avond nog wel! Maar hij drinkt nu al ruim ander halve week zo 80 a 90 cc per flesje en dat met 5 flesjes op een dag en heel soms slaat hij een fles over! Hij heeft wel plasluiers en ik geef hem voldoende vocht extra!
Heel herkenbaar. Dat doet Finn ook, al drinkt hij sinds gisteren beter. Grrr, ik heb de doktersafspraak gemist doordat ik onverwachts mijn man weg moest brengen omdat zijn scooter stuk was, toen misten we de pont, de volgende zat al vol, toen kwamen we in een file terecht, op de terugweg weer pont gemist, bel ik nog netjes naar de dokter, kon ik niet meer terecht volgens de assistente, zegt die doos: maar morgen kom je toch wel, he, want de dokter heeft het heel erg druk en dit is wel erg lastig! Alsof ik het expres deed! Alsof ik nog lekker lui in mijn bed lag! Ik heb er echt de balen van...moet ik nog een dag wachten....
Hoi Meiden, Ik heb hier een aantal symptomen van het RS-virus. Het RS-virus lijkt erg op een verkoudheid. Een verstopte neus en slijm in de longetjes zijn al twee kenmerken. Daarbij kan je kleine last hebben van hoesten. Dit gaat soms gepaard met het opgeven van slijm. Door het slijm en de hoestbuien kan er ook sprake zijn van benauwdheid. Koorts is ook een symptoom van het RS-virus. Wat erg belangrijk is zorg dat je kleintje voldoende blijft drinken. Controleer of er voldoende plasluiers zijn. Zodra jullie denken dat het drinken en plasluiers minder zijn en jullie kleine heeft bovenstaande klachten neem dan contact op met een arts. Ik wilde jullie deze info niet onthouden. Hopelijk hebben jullie er wat aan.
http://www.kinderinfo.nl/artikelen/arti ... icleID=289 hier een nog overzichtelijker bericht over RS virus het schijnt dat je kleine niet altijd koorts heeft bij dit virus Caitlin heeft hem ook alleen doe je er niets aan ja goed uitzieken