Hoe snel was jullie kindje met ...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door -, 30 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoe snel ontwikkelde jullie kindje zich in de zin van draaien, hoofdoptillen, zitten, kruipen, staan lopen en woordjes zeggen ...

Ik heb het gevoel dat Juliën overal erg vlot mee is ...

Janelle tilde met 2 maand haar hoofdje op en draaide met 6 maand beide kanten op .. ze ging pas zitten toen ze 9 maand was en kroop met 11 maand door de kamer en met 14 maand liep ze los .. Ze wilde nog steeds niets zeggen maar naar 15 maand kwam dat dan eindelijk ...

Juliën kon met een paar weken zijn hoofdje al goed optillen en met 3maand draaide hij van de rug naar de buik :confused: En vanmiddag draaide hij ineens weer terug :confused: ...

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Knap hoor van Julien! :D

Wil je echt weten hoe snel Iman zich ontwikkeld? :)
    Iman tilt af en toe, als ze zin heeft, haar hoofd op. That's it... En mevrouw is 4 maanden.

3. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hier een meisje van 6 maanden die ook nog niet kan draaien :)
    Hoofd optillen doet ze nu dan ook wel als ze op haar buik ligt, maar gaat nog niet helemaal van harte :p
    Wel vindt ze staan op schoot helemaal geweldig.

Hier gaat het dus allemaal niet zo snel, maar ze is ook nog maar klein vergeleken bij babies van haar leeftijd, maar dat komt dan ook weer omdat ze te vroeg is geboren.

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
  5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Oh, zie net dat die het niet meer doet, vorige week nog wel... sorry...

6. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lotte is ook zo'n vlugge

3,5 mnd draaien van rug naar buik
    6 mnd kruipen en staan
    7 mnd lopen langs alles wat los en vast zit
    8 mnd zitten
    11 mnd eerste losse stapjes
    12 mnd los lopen

Heeft zijn voor en nadelen. Ik vond Lotte altijd vrij roekeloos, ze wilde vanalles met gevolg dat ze ook vaak viel. Tegenwoordig doet ze de dingen met wat meer beleid, scheelt ons weer in de gemoedsrust :)

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Je kan dit geloven of niet, maar die van mij tilt vanaf week 2 zijn hoofd op! Je hoefde amper zijn nekje te ondersteunen. Ik snap jullie als jullie daar je wenkbrauwen bij optrekken, maar het is echt waar! Vanaf een maand doet hij dit ook als hij op zijn buik ligt.

Eergisteren heeft hij zich voor het eerst van zijn rug helemaal omgedraaid naar zijn buik.

Sinds deze week heeft hij zijn handjes goed ontdekt en kan gericht iets vastpakken.

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Moeders moeten zich niet zo gek laten maken met wat hun kleintje wel al niet kan.

De mijne kan al ... en de jouwe?

Ieder kind ontwikkeld zich op zijn manier en eigen tempo. Sommige kinderen zijn idd snel met dingen en andere moeders maken zich dan weer zorgen om hun eigen kindje.

9. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    desmond tilde al vanaf de eerste dag ze hoofdje zelf op en kon al op buikligging op ze armpjes leunen en bij je op schoot wil die af en toe zelfs staan maar idd is per kind verschillend en uiteindelijk leren ze het allemaal.

10. Niet meer actief

mijn moeders wijze motto:

met 5 jaar kunnen ze ongeveer alles :p verder maakt het geen bal uit haha, de ene is gewoon veel langzamer dan de andere, en dat is ook niet zo belangrijk , moeders kunnen elkaar ontzettend opstoken (ook scholen en KDV's) eigenlijk niet zo eerlijk.

11. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Ja Vishesh deed dat bij mij ook.. :D maar dat wilde niks zeggen over zijn ontwikkeling zeiden ze bij het consultatieburo. Hij kan best nog achter lopen met andere dingen zei die vrouw

12. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Link doet het wel, maar niet als je puntjes in de plaats van de letters zet haha

*edit* ik zie dus dat de site het automatisch doet... vaag.... het laatste woord is dus psychomotordevelopment.html

13. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Precies :) !

14. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    elk kindje ontwikkeld zich in zijn of haar tempo
    daarom kan je ook nooit vergelijken

ik heb hier een dametje die alles lekker op haar eigen tempo doet , met het één is ze sneller dan met het andere

15. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Een ander lijstje voor je, gevonden op www.trotsemoeders.nl ;

Wat kan jouw baby?
    Iedereen die al kinderen heeft waarschuwt over de snelheid waarmee je baby groeit. Binnen een jaar kunnen kindjes al zitten, kruipen, (beginnend) lopen, een eigen boterham eten en naar iemand zwaaien! Maar wanneer kan je kindje dit allemaal?

1 maand oud:
    - Het hoofdje kort optillen in buikligging.
    - Iemand recht aankijken.
    - Reageren wanneer je tegen je baby praat.

2 maanden oud:
    - Teruglachen wanneer je naar je baby lacht.
    - Iets volgens met de ogen.
    - Geluidjes maken

3 maanden oud:
    - Reageren op geluid met een eigen geluidje.
    - Een vuistje maken met de handen.

4 maanden oud:
    - Handjes naar elkaar toebrengen en ermee spelen.
    - Zitten met volledige steun.
    - Naar een bewegend voorwerp grijpen.

5 maanden oud:
    - Op de armen steunen in buikligging.
    - Brabbelen
    - Een speeltje afpakken en heen en weer bewegen.

6 maanden oud:
    - Hoofdje zelf rechtop houden in zithouding.
    - Zitten zonder ondersteuning.
    - Een broos koekje eten.

7 maanden oud:
    - Zichzelf ondersteunen wanneer je hem/haar rechtop houdt.
    - Naar iets toewerken dat buiten bereik ligt.
    - Kiekeboe spelen.

8 maanden oud:
    - Een klein speeltje oppakken en overpakken van de ene in de andere hand.
    - Protesteren wanneer je iets van hem/haar afpakt.
    - Staan wanneer hij/zij wordt ondersteund.

9 maanden oud:
    - Zich optrekken vanuit zithouding.
    - Iets doelbewust laten vallen en nakijken.
    - Iets kleins met duim en wijsvinger oppakken.
    - Papa of mama zeggen.

10 maanden oud:
    - In de handjes klappen.
    - zelf gaan zitten.
    - Lopen langs iets stevigs.
    - Op een verhoging klauteren
    - “Nee” begrijpen.
    - Kruipen

11 maanden oud:
    - Eventjes los blijven staan.
    - Lopen aan de hand.
    - Een paar andere woordje spreken.

12 maanden oud:
    - Uit een bekertje drinken.
    - Brabbelen.
    - Naar iemand zwaaien.
    - Met een bal spelen.

Ieder kind is anders en elk kind heeft zijn of haar eigen tempo. Dit overzicht van ontwikkeling is per maand en geldt als een richtlijn. Mocht jouw baby iets nog niet kunnen of doen, maak je daar dan niet al te veel zorgen om. Het komt meestal vanzelf in zijn of haar eigen tempo. Luister wel naar je eigen gevoel. Mocht je het niet vertrouwen, bespreek dit met het consultatiebureau of je huisarts.

16. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou zal ik dan even opscheppen over minn dochtertje.. ;)
    Zo kon vanaf haar geboorte al vrij lang haar hoofdje zelf optillen, op het consultatiebureau zeggen ze dat ze dat normaal pas kunnen bij een maand of 4.. (zolang volhouden)

Ze draait vanaf het begin al het hoofdje heen en weer..
    Vanaf 8 weken kon ze lachen om de gekke bekken van dr moeder..
    Ook brabbeld ze er al lustig op los!
    Met 6 weken sliep ze snachts al 8 uren door!

Groetjes een trotse Kalush

17. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
  18. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ja het verschilt nog eens! keira kon ook al eigenlijk vrij vlot haar hoofdje omhoog houden, draait ze van haar buik naar haar rug, en ze lacht al echt zo schattig(zie album..)
    ze is verder nog niet zo vlot met speeltjes of iets hoor, ze beweegt haar armpjes nog steeds een beetje spastisch, en heeft haar vuistje ondekt, die bekijkt ze tot ze scheel kijkt en het haar gezicht raakt,...en opniew... houd ze zo 10 minuten vol:)

19. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    tis toch leuk om te lezen wat een ander kindje doet, zal mij een worst zijn als truusje eerder zit, staat en kruipt, vind het belangrijk dat mijn meissie het in eigen tempo doet, dus mij kan je echt niet gek maken hoor, denk ook niet dat dit onderwerp daarom vraagt, gewoon leuk, lezen wat een ander kindje kan..
    :( Wil alleen zeggen dat de reacties nogal daarover gaan, dus sorry als ik het verkeerd begrijp. ;)

En nu ook ff wat mijn prinsesje allemaal kan..
    Ze kon ook al met 2 maanden haar hoofdje goed omhoog houden, ze zit al graag, alleen kan ze dat nog niet alleen, ze brabbelt en rolt af en toe naar haar buik, ze grijpt al gericht naar speeltjes, met beide handjes en laat het dan ook weer vallen, zodat ikke het iedere keer weer moet pakken :( Verder vind ze het leuk om uit een beker te drinken, wat nog niet zonder knoeien gaat natuurlijk :rolleyes: ..

Had het vandaag toevallig met een vriendin erover, dat de beebjes van tegenwoordig al vrij snel zijn met hun hoofdje optillen, haar kleintje is nu een week en ze hield gewoon dat kleine koppie al ietsje omhoog.. :)

20. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven tilde z'n hoofd ook al vroeg op,
    en nu tilt hij z'n kontje een eindje in de lucht, als hij in de box ligt, superschattig, ook draaid hij in de box op de zij.
    Steven is bijna 5 maand.

Deel Deze Pagina