Jeukende voeten

Discussion in 'De lounge' started by life, Oct 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. life

life Niet meer actief

Elke keer als ik ga slapen krijg ik altijd last van me voeten.
    Als me voeten zoals nu weer warmer worden gaat het onwijs jeuken
    Lijkt alsof er teveel eelt op zit, maar eens in de zoveel tijd schaap ik wat weg.
    Ook vind ik dat me voeten erg droog zijn, vooral nu met dit weer.
    Ik kan gewoon al een aantal jaar wat slechter slapen daardoor, en smeer nu vaak een cremenop me voeten om het te verlichten.

Kent iemand dit en wat kan ik eraan doen, word er gek van;)

2. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik gebruikte altijd menthol talkpoeder als mijn benen of voeten jeukten. En idd elke avond je droge voeten insmeren met creme. Dit hielp bij mij het beste.

3. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female
    Hi

Dit heb ik jaren geleden ook heel erg gehad. Vooral als de verwarming aan ging in de winter dan werd het erger. Ook mijn handen deden gezellig mee. Na heel veel onderzoeken kwam ik erachter dat ik lactoseintolerant was. Ik heb mij jaren heel goed aan mijn dieet gehouden en nooit meer jeuk gehad. Hiermee wil ik niet zeggen dat jij het ook hebt maar het zou wel kunnen dat het van binnen uit komt ipv op je huid.

4. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

Jan 11, 2013
    474
    0
    0
    Ik heb dit ook al sinds ik me kan herinneren ik heb een zalf van de dokter die alleen op recept te verkrijgen is dat stilt de jeuk. En wat hier soms ook wel helpt in insmeren met ambachtscreme klink raar maar werkt hier ook prima.

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Zijn het echt je voeten of je tenen?
    Ik heb in het verleden veel last gehad van wintertenen. Dat jeukt ook vreselijk. Buiten werden mijn voeten heel koud en binnen warmden ze weer op en dat ging vreselijk jeuken.
    Nu ik buiten warme laarzen draag en mijn voeten niet meer zo koud worden heb ik er nog zelden last van.
    Maar er schijnen ook injecties gegeven te worden tegen wintertenen.

6. life

life Niet meer actief

Misschien dan toch eeens met de dokter overleggen.
    Nee zijn echt me voeten op de eelt plekken presies waar het wat dikker is.
    Voor me gevoel kan het aan meerdere dingen liggen.
    Ondet de dekens komt er weinig lucht door. Kan ook droge voeten zijn. Of er zit 'teveel' eelt. Heb het echt alleen als ik ga slapen, meer niet.
    Maar ik heb ook altijd last van me voeten als ik te lang heb gestaan slsof je dan op het bot van je hiel loopt, somige schoenen heb ik dit niet erg vervelend

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    als je doorbloeding niet goed is heb je dit ook...

Share This Page