Wat denken jullie, weer raak?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door schaapje84, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Beste aanstaande moeders (vaders),

4 1/2 maand geleden ben ik bevallen van onze prachtige dochter Lisa! Niets is mooier op deze wereld!

Na 10 weken borstvoeding ben ik hier helaas mee moeten stoppen wegens mijn werk/ productie schoot zo omlaag dat ons meisje niet meer tevreden te houden was.

Nu hebben we netjes gewacht op mijn eerste menstruatie, wel hebben we in die periode hier vooraf gemeenschap gehad, volkomen veilig.
    Toen mijn menstruatie af gelopen was ben ik begonnen weer begonnen met de pil, deze strip netjes af gemaakt zonder enige gemeenshap, precies op de dag aan het eind van deze strip hebben we gemeenschap gehad (met als smoesje de menstruatie op te wekken:D) de dag er na kwam mijn menstruatie, nu heb ik dus 1 stopweek gehad, maar ben wel vergeten om op de 7e dag weer te beginnen met de pil, dit heb ik op de 8e gedaan, ben er nog niet helemaal aan gewend. Ook op dag 7 ben ik deze vergeten en hebben gemeenschap gehad (hier kwam ik op dag 8 achter, afgelopen dinsdag) Nu heb ik sinds vandaag wat oud bruin verlies, zou ik een tussen bloeding krijgen of zou dit een innesteling kunnen zijn??? Bij mijn vorge zwangerschap heb ik een klein beetje rose verlies gehad, maar dit kan elke keer uiteraard anders zijn.
    Uiteraard ben neem ik nu de pil niet meer, ook las ik in de bijsluiter dat bij start van de pil dat je op de eerste dag of 2-5 dag er mee moet beginnen, ik ben pas na afloop begonnen dit was volgens mij dag 8! Volgens mij heb ik er echt een zooitje van gemaakt! Een eventuele zwangerschap zou echt heel erg gewenst zijn, alleen ben ik nog niet eens uitgezwangerd!
    Wat denken jullie zit deze kans er groot in?
    Wat is jullie ervaring voor degene die al een kindje hebben hoe verliep bij jullie de eerste start met de pil weer? Tussentijdse bloedingen of niet?

Iedereen succes met zwanger worden, mocht ik het nu alweer zijn, dan zijn we wel zo gelukkig!

2. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    tja, kan alle kanten op meid... je bent in elk geval meer dan een week te laat met de pil begonnen, je lijf is dan dus al wel begonnen met het 'maken' van een eicel. ik weet het niet,.... afwachten en over een tijdje eens testen?

succes meid.

3. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Bedankt voor je reactie,

zelf dacht ik hier natuurlijk ook aan, meende echt dat je na de menstruatie moest beginnen, niet dus. We hebben we heel erg weinig gemmenschap gehad, maar 2x maar ja, 1 keer is genoeg.

Vind het wel fijn om dit te delen met anderen, en ervaringen van anderen te horen.

Succes met zwanger worden!

4. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    prettig dat je je verhaal even kwijt kunt he? Alleen wel lastig dat je dus voorlopig even geen zekerheid hebt...volgens mij kun je over 3 weken (?) testen...

succes!

5. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Hoi ingef,

inderdaad heel fijn om je verhaal te kunnen doen. Net zoals ik dat verhaal van niene net heb gelezen, alles aan een stuk door gelezen, heel indrukwekkend, heb je vast ook wel gelezen.

Toch is het weer heel spannend, en alles is nog maar zo kort geleden, nu het moeilijkste dan, weer wachten.

6. fafa

fafa Niet meer actief

maar je zegt dat je nu voor de tweede maand de pil slikt (of er althans aan begonnen was) dan hoef je toch geen rekening meer te houden met "start op dag 2-5"? dat hoeft toch alleen de eerste maand?

Dan ben je dus niet een week, maar 1 dag te laat begonnen, en je hebt 1 pil overgeslagen. Toch? Of lees ik het nou verkeerd?

Dan lijkt me de kans dat je daardoor zwanger bent geraakt niet zo heel groot. Als je nu echter gestopt bent met de pil slikken kan er wél een hoop gebeuren!

7. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Hi Fafa,

Klopt, ik was aan de net aan de tweede strip begonnen.
    De eerste strip was ik fout begonnen, het eind van de menstruatie ipv de eerste dag, stopweek gewoon een ontrekkingsbloeding gehad (stopweek begon op een dinsdag) toen ben ik op een woensdag weer begonnen met strip nr 2 (1 dag te laat) en op dag 6 di ben ik 1 pil vergeten (wel gemeenschap gehad op dag 5) op donderdag dag wat oud bruin, vr ook maar ook wat rood en veel doorzichtig slijm wat door het bloed wel lichtje rood gekleurd is, enkel bij het plassen een heel erg klein beetje en bij het afvegen. Dit heb ik nu ng steeds een heel klein beetje (maandag).
    Weet jij misschien of ; als je aan de pil bent geen vruchtbaar slijm kunt hebben? Dan heb je normaal toch geen eisprong?

Wacht het maar even af, verder heb ik geen erge krsmp, voel me wel een beetje anders en ben best wel moe, en mijn ahren zijn na 1 1/2 dag erg vet (was bij mijn eerste zwangerschap zo)
    Wel moet ik ook er bij zeggen dat het nog niet prettig voelt van binnen om gemeenschap te hebben, doet toch nog best zeer terwijl dat 4 /12 maand geleden is.
    Heb testen besteld, wacht nog even af en als dit zo blijft ga ik maar even naar de arts.

Grr bedankt vor je reactie

8. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    fafa,

nu ben ik wel gestopt ja sinds donderdag omdat we misschien een zwangerschap menen, vandaar, maar voorlopig even geen gemeenschap.

9. fafa

fafa Niet meer actief

ja, lastige situatie.
    Als je nu nog geen tweede wil, inderdaad even geen/veilige seks.

Voor zover ik weet heb je geen vruchtbaar slijm als je aan de pil bent (behalve als je opgewonden bent (geweest) natuurlijk). Ik heb het zelf iig nog nooit gehad.

En dat vette haar kan ook komen door de pil zelf, of door het ermee stoppen nu. Dat heb ik - zowel toen ik begon met de pil, als toen ik weer stopte - ook heel erg gehad, dus dat hoeft op zich niks te betekenen.

Ik kan je ook weinig anders aanraden dan rustig (voor zover dat lukt) af te wachten er er binnenkort nog een testje aan wagen.. of je ongi afwachten.

Sterkte met je onzekere situatie, laat iets horen als je meer weet.

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik denk ook dat de kans klein is dat je zwanger bent..maar mischien helpt een vroege zwangerschapstest?

11. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    volgens mij is de kans op een zwangerschap juist groot wanneer je 1 van de eerste pillen vergeet..

dus het kan 2 kanten op.. succes!!

12. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties! Natuurlijk laat ik jullie iets weten. Ben nu 7 dagen voor de vermoedlijke NOD.

Inmiddels ben ik al heel erg aan het idee gewend...:D en als het niet zo zou zijn zou ik het zeker jammer vinden, maar dan wachten we waarschijnlijk toch nog een half jaartje of jaartje voor de tweede.

Heb wel al een testje gedaan natuurlijk...;) kan nooit wachten, maar dit is veel te vroeg (9 dagen voor NOD) wel moet ik zeggen dat toen ik de test deed, kwam er meteen een streepje in het testvak en ik dacht.. wist het wel..
    Deze trok alleen zeer snel weer weg, dus dat zal wel gekomen zijn doordat de urine door het staafje gezogen moest worden.

Hou jullie op de hoogte.

Als ik dat papagaaitje nu in de box hoor, denk ik ja waarom ook niet meteen, wat maakt het uit!

succes allemaal!

13. Zina

Zina Niet meer actief

Heey meid!

Normaal is het niet zo erg als je em ietjes te lat neemt, daar wordt je niet zwanger van. Het ligt er denk ik ook een beetje aan wanneer je je ei hebt. Als je hem op dag 14 hebt wordt deze pas in de 2e week aangemaakt.

Maar ik weet het natuurlijk niet zeker, een vrouwen lichaam doet soms rare dingen. Zo lees je hier ook welleens dat vrouwen door de pil heen zwanger raken.

Maar ik lees ook dat nog een kindje erg welkom is. Ookal is het nog wat vroeg en ben je nog aan het ontzwangeren, gewoon doen! Als jij en je partner daar gelukkig van worden, zou ik gewoon voor een kindje erbij gaan!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
    Groetjes mij

14. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Hoi Zina,
    Bedankt voor je berichtje,
    Je weet het natuurlijk nooit inderdaad een vrouwen lichaam is zo complex, weet nog goed van de eerste dat ik elke maand zo voor de gek werd gehouden.

Nu was ik natuurlijk al verkeerd begonnen met de pil, eind van de menstruatie, daarbij was ik de strip er na 1 dag te laat begonnen en in de eerste week op de laatste dag 1 vergeten, toevallig dag dr voor gemeenschap... en vruchtbaarslijm gezien de week er voor (paard daagjes dr voor, weet niet meer precies wanneer)

Nu begin ik gewoon echt te hopen dat het zo mag zijn. Afwachten... zo moeilijk voor mij! Maar ja, dat moet bijna iedereen hier!

Laat jullie iets weten zodra ik het weet.

groetjes!

Deel Deze Pagina