Pco?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Engeline, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Engeline

Engeline Lid

24 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey ladies!
    Door mijn hard tikkende biologische klok ga ik me van alles in mijn hoofd halen waarom het zwanger worden lang duurt... Wat dat betreft kan ik beter niet teveel op deze site komen, want je komt steeds weer nieuwe dingen tegen... :D
    Nu maak ik me beetje druk om het idee dat ik misschien PCO zou kunnen hebben... Zou je dat opeens kunnen ontwikkelen?!
    Ik heb de volgende "verschijnselen":
    1) Beetje onregelmatige en wat langere menstruatiecyclus.
    2) Acne, soms wat meer last van dan een andere keer.
    3) Er is bij een echo eens een cyste gezien.
    4) Momenteel heb ik al acht dagen twee streepjes op de ovulatietesten, maar geen duidelijke eisprong (teststreep net iets lichter dan de controlestreep). Voorheen was er gewoon alle dagen alleen een controlestreepje te zien en dan paar dagen een licht teststreepje met één dag een donkerdere teststreep.

Kan iemand mij geruststellen? :)
    Groetjes!

2. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Tjee meid,
    Geen idee of je PCO zou kunnen hebben. Ik heb zelf ook 13 rondes moeten wachten voor ik zwanger was en heb me in die tijd ook steeds afgevraagd of en wat er mis zou kunnen zijn.
    De maand waarin ik zwanger werd had ik het juist allemaal naast me neer gelegd omdat we besloten hadden naar de huisarts te gaan als het weer niet gelukt zou zijn. Dus het is cliché maar waar, probeer niet te veel te piekeren.

Je schrijft niet hoe lang je al bezig bent met zwanger worden. Als dit al langer dan een jaar is, ga dan eens langs de huisarts.

Succes.

3. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    hee,
    wat vervelend dat het zwanger worden niet lukt en dat je niet weet of daar een oorzaak voor is...
    wat pco betreft, ja volgens mij kun je dit ontwikkelen..
    ik had eerst ook nergens last van, toen ging ik aan de pil dus die nam zeg maar alles over en toen ik met de pil stopte bleek dat ik in die tijd pco had ontwikkeld...
    maar ik raad je aan om na de ha te gaan die kan je doorverwijzen naar de gyn...
    de gyn zal dan onderzoeken doen, inwendige echo(kralenkrans) en ook bloedonderzoeken enzo,.
    dan weet je waar je aan toe bent, want als je zelf gaat gissen of je pco hebt of niet dan word je ook zo onzeker...

ik vond het ook best moeilijk om toen die stap te zetten om naar de gyn te gaan, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb,.. dan weet je tenminste waar je aan toe bent en kunnen ze je helpen...

succes

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Pcos word je mee geboren en dat gaat ook niet meer weg. Het kan verbeteren maar verdwijnen niet meer.
    Ik zou je huisarts bellen en vragen voor een verwijzing zodat je zekerheid hebt.
    Xxxxx

5. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    hoe lang ben je bezig? gemiddeld duurt het een jaar he! Dus misschien moet je gewoon no geduuld hebben? Anderszijds, je kunt altijd aan je huisarts vragen..

6. Engeline

Engeline Lid

24 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    bedankt voor jullie reacties!!
    Ik weet het, geduld, geduld en niet gek laten maken (door mezelf hihi)... Zo moeilijk! Vooral omdat ik helaas de jongste niet meer ben, wil/kan ik ook geen tijd verspillen.
    Over een maand ben ik een jaar bezig, misschien dan een goed moment om idd eens naar de huisarts te gaan.
    Succes allemaal!
    X

Deel Deze Pagina