herpes virus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door farfan, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Dag meiden,

    Daar ben ik weer even.
    Ik zat me net te bedenken dat ik vaak een koortslip heb.
    Dat betekent dus dat ik een herpes virus bij me draag.
    Ik had het net even opgezocht op google en het blijkt dus dat dat zeer gevaarlijk voor je baby kan zijn, zelfs dodelijk!
    Er staat ook bij dat ook wanneer je geen blaasjes hebt je toch heel voorzichtig moet zijn met je baby kussen en knuffelen omdat er toch een beginnende koortslip kan zijn en dat je dat dan nog niet merkt. Er stond bij: ze noemen het niet voor niets: de kus des doods!
    Nou nu ben ik toch wel een beetje bang gemaakt hoor. Ik heb namelijk de koorstlip ook nog in een hele extreme vorm. Er stond ook bij dat wanneer ik zwanger zou raken ik dit aan de arts moet vermelden, dus dat doe ik zeker weten ook! Maar ik wist niet dat het herpes virus zo gevaarlijk was voor baby's.

    Ik moest dit even kwijt hoor!

    LIefs Farfan
     
  2. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    jee...ik wist ook niet dat het zo gevaarlijk kon zijn
    gelukkig heb ik het nooit zo erg.
     
  3. ikkelies10

    ikkelies10 Fanatiek lid

    31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hoihoi

    ik heb ook onzettend last van koortslip
    ik wist gelukkig wel al dat het heel gevaarlijk is voor baby's
    hun hebben nog geen antistoffen daarvoor en daar worden ze dus ziek van

    maar wat ik niet weet is of het ook kwaad kan als je zwanger bent ?

    het is zeker handig om het aan je huisarts te vragen ga ik zeker ook doen
    maar wat ze er dan aan doen weet ik ook niet
    groetjez
     
  4. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    He Ikkelies,

    wat ik heb gelezen is dat het niet gevaarlijk is als je zwanger bent. Alleen wanneer je een koorstlip hebt wanneer je moet gaan bevallen dan zit het ook in je geboortekanaal stond er, en dat krijg je misschien een keizersnede.
    Ze hebben er inderdaad geen medicijnen voor maar ze houden je tijdens je zwangerschap extra goed in de gaten wanneer je het herpes virus hebt.

    Liefs Farfan
     
  5. mama 1984

    mama 1984 Fanatiek lid

    20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hallo

    Ja het klopt dat het gevaalijk is voor je baby!
    De verloskundige vraagt hier ook naar omdat ze wil weten of je dat ooit hebt gehad. (tenminste deden ze bij ons wel)
    Ze hebben er ook informatie boekjes over, en zodra jij aangeeft daar geregeld last van te hebben, neem ik aan dat ze je die dan wel meegeven.
    Ze vragen dan ook of je het een keer op je schaamlippen hebt gehad, omdat dat juist gevaarlijk is tijdens de geboorte van je baby.
    Als je zwanger bent kan het geen kwaat, je moet alleen heel erg oppassen als je kindje geboren word (als je het op je schaamlippen hebt) en erna als je je kindje kust/knuffeld.

    Groetjes!
     

Deel Deze Pagina