Lactasyd

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babii, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden,

Even een domme vraag. Ik was mijn vagine 2 maal daags met lactasyd....

Als ik dit doe als ik in de avond ga douchen en daarna seks wil hebben... Is dit dan zaadodend??? Kan het nergens op het flesje vinden :)...

En wil graag fris ruiken :p

Liefs

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

het wordt afgeraden ja. ik was mezelf altijd heel uitgebreid met water voor de seks, dat werkt ook wel. maar als je lactacyd gewend bent zal alleen water in het begin wat magertjes aanvoelen denk ik.

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik zou sowieso geen lactacyd gebruiken omdat het de hele zuurgraad in je vagina verkloot. Geen idee of het zaaddodend is eigenlijk..

4. Miertje82

Miertje82 Lid

22 jul 2009
    62
    0
    0
    weet niet of het zaaddodend is maar het is wel slecht voor je vagina! En twee keer per dag wassen is ook best wel slecht. Als je seks wil hebben snap ik het wel, dan douche ik ook een keer extra. Maar verder zou ik gewoon 1x per dag met water doen! Anders kan wordt je zuurgraad aangetast en ben je heel bevattelijk voor schimmelinfecties...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Lactacyd mocht ik niet eens gebruiken van de huisarts. Dat vernaggelt het natuurlijke evenwicht in je vagina. Ik kan me voorstellen dat bij een verkeerde zuurgraad, dat de zaadjes minder goed werken..

Na veel gedoe daar met schimmels, heeft de gyn toch geadviseerd op lactacyd te gebruiken, met de opmerking "Je natuurlijke evenwicht is toch al naar de kloten, dus lactacyd kan niet zoveel meer verpesten"!!!

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Het tast inderdaad de zuurgraad van je vagina aan. En die zuurgraad is belangrijk voor het overleven van de zaadjes.
    Ik was me altijd gewoon met alleen water.

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dank jullie wel :D Ik zal mijn vagina wassen met water.... Alleen heb dan altijd het idee dat niet alle geurtjes weg zijn...

Zo een naar idee...

8. Butterfly26

Butterfly26 Fanatiek lid

4 apr 2008
    2.746
    0
    0
    Verzorgende VIG
    Utrecht
    Het beste is gewoon wassen met water.
    En lactasyd mag je gebruiken maar dan 1x per week en ook niet meer ! Want zoals andere dames al hebben gezegt, het tast de zuurgraat van je vagina aan, en haal alle goede bacterien weg !

9. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

7 jul 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Zaaddodend zal het niet zijn , maar je zuurtegraad kan wel zodanig veranderen dat het wel de zaadcellen dood. Als je echt zwanger wil worden kun je dat denk ik beter niet gebruiken nee :)

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik waste me van onderen ook altijd 1 a 2x daags met lactacyd. En ook inderdaad vaak voor de sex, om een beetje fris te ruiken.
    Maar toen ik het er met een bekende van mij over had (zij is kraamverzorgster) zei ze dat als ik graag zwanger wil worden, dat ik dan geen lactacyd moet gebruiken. Want dat had inderdaad iets met je zuurtegraad te maken. En ik doe er alles aan natuurlijk om zwanger te worden, dus ben gelijk met dat spul gestopt. Alleen tijdens de ongesteldheid was ik me er onder de douche mee, een beetje dat bloed wegwassen met dat spul. Dan vind ik het wel lekker fris.

11. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben we het hier over de wasemulsie (gebruik je aan de buitenzijde) of de vaginaaldouche (gebruik je aan de binnenzijde)? Inwendig gebruik ik ook niet meer sinds wij zwanger willen worden. Uitwendig gebruik ik het nog wel. Ik heb hier nooit zo over nagedacht, omdat ik het idee heb dat zaadcellen hier geen last van hebben, omdat je het echt aan de buitenkant gebruikt. Maar ik blijf meelezen!

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

13. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik ben pas naar de huisarts geweest omdat ik nogal rook van onderen (sorry voor de praat). Zij zei dat mijn zuurgraad van de vagina aangetast was waarschijnlijk (ze heeft ook een kweekje afgenomen maar daar was niks in te vinden) en adviseerde mij om lactasyd te gebruiken. Idd de wasemulsie voor de buitenkant en niet vanbinnen omdat ik nu zwanger ben. Ik waste voorheen altijd gewoon s'avonds met alleen water en 1 a 2x met gewone fa zeep. Maar bleef ruiken daar.

Ik gebruik het nu nog maar 2 dagen dus kan nog niet echt zeggen of het echt effect heeft. Maar het ruikt erna in ieder geval wel lekker fris.

14. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik mag het van mijn huisarts niet gebruiken, daar ik heel gevoelig ben voor schimmelinfecties.
    Gewoon met een beetje water de buitenkant wassen, niet de binnenkant.

15. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb altijd begrepen dat je je nooit met gewone zeep moet wassen ivm de zuurtegraad van je vagina.

16. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ja dat klopt dat je het eigenlijk ook niet moet doen met gewone zeep. Maar omdat ik dus al een tijdje rook ben ik toch een paar keer per week gaan wassen met zeep. Voelde me daar toch frisser bij. Uiteindelijk maar naar de huisarts gegaan.

17. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    #17 Sensa, 27 jul 2009
    Laatst bewerkt: 27 jul 2009
    Hoi allemaal..

Best wel gek eigenlijk dat je het niet zou mogen gebruiken!
    Want ik heb net de vloeistof gekocht i.p.v. de wasmule en op de verpakking staat: voor gebruik tijdens de menopauze, menstruatie en zwangerschap! Deze heeft een andere ph waarde dan de andere producten van Lactacyd.. Lijkt mij dat ze dit er niet zomaar op mogen zetten?!?! :( Lekker vaag..

Liefs, Sensa

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik gebruikte het eerst ook zo'n 3x per week ongeveer. Vooral voor de seks vond ik het wel lekker fris. Sinds wij zwanger willen worden gebruik ik het bijna niet meer. Ik had namelijk ook al gehoord dat het niet goed zou zijn. Wel vaag dat het je zuurgraad aan zou tasten want op de verpakking staat juist dat het je zuurgraad in stand houdt o.i.d.
    Nu gebruik ik het heel af en toe als ik me echt niet fris voel. Meestal als ik ongesteld ben. Maar misschien kan ik het beter gewoon helemaal laten. Mannetje zegt dat hij het verschil niet merkt. Maar toch... ik vind het wel veel frisser!
    Met alleen water krijg je het toch nooit schoon en fris... :)

19. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Niet gebruiken hoor als je zwanger wilt worden. Wij kwamen na een jaar proberen in het ziekenhuis terecht, en wat bleek? Mijn zuurgraad maakte alle zaadcellen van mijn man kapot. En ik gebruikte niets om mee te wassen. Maar zo belangrijk is de zuurgraad dus....

20. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wel vreemd inderdaad dat de één zegt dat je het gewoon mag gebruiken, en een ander zegt van niet. Ik hou het maar gewoon op niet gebruiken.... Behalve in de menstruatieperiode eventueel.

Deel Deze Pagina