Ik ben een beetje ten einde raad. Vorige week nog een berichtje geplaatst dat ik ban was dat ik te weinig melk maak, nu staan mijn borsten constant op springen. Ik heb denk ik een fout gemaakt door constant mijn borsten leeg te kolven na de voeding. Nu heeft mijn moeder me geadviseerd om dat niet meer te doen, en nu zit ik dus et mega volle en harde borsten. Ik moet nu voor de voeding min 30cc kolven anders kan mijn zoontje de borst niet pakken. Maar na het voeden zijn ze nog zo vol dat ze binnen een uur alweer op springen staan. Wat raden jullie me aan om te doen zodat het weer een beetje terug loopt naar aanvraag van mijn zoontje? Alvast bedankt!
Misschien alleen even de spanning eraf kolven elke keer Ik had in het begin ook echt te veel, maar het past zich echt op een gegeven moment aan naar de vraag. Kan wel even duren, maar het komt echt goed.
Lees op borstvoeding.com even het artikel over hyperlactatie. En bel even met iemand van VBM of LLL (gratis).
Wilde nog even mijn oplossing mededelen!! Als mijn borsten op springen stonden ben ik boven de gootsteen gaan hangen en er zover mogelijk van mijn tepel vandaan, zodat je geen stimulatie geeft erin gaan knijpen! Binnen 3 dagen was ik ervan af
Voed om de 3 a 4 uur. en dan drinkt hij tussen de 60 en de 110 cc Nu het spugen nog wat minder en we zijn helemaal tevreden!