Het zal een lang verhaal worden maar ik hoop toch iemand te vinden die iets soortgelijks heeft meegemaakt.. Naar mijn berekening ben ik vandaag exact 6 weken zwanger, vorige week donderdag kreeg ik een echo bij de VK omdat ik een bloeding had gehad.. Het zag er goed uit! maximaal 4weken en 5 dagen zwanger, maar moest ervanuit gaan dat het korter was.. Omdat ik vandaag toevallig naar de gyn moest heb ik haar een echo laten maken ze maakte netzoals de VK een inwendige echo, en exact 7 dagen na de vorige echo bij de vk, was ik toch echt al 7.3 weken zwanger.. de vruchtzak was te groot voor 6 weken en ook dacht ze een embryo te zien! alleen zonder hartactie.. nu moet ik volgende week dond, terug komen om te bespreken of ik curretage wil, of medicatie!? Ik ben me kapot geschrokken.. hoe kan mijn kleine vruchtzakje in 1 week plots zoveel gegroeit zijn? Als het geen embro was in het zakje (vorige week was er nog niks zichtbaar) wat was het dan wel? Toen ik terug aan haar bureau zat, heeft ze wel 4x sorry gezegt.. ze heeft me het fotootje meegegeven met de mededeling, hier.. een foto van jou mensje.. Het spijt me heel erg.. Ik vind het zo ontzettend raar..
huh? ik kan me niet voorstellen dat dat kan. Zal voorlopig nog maar niks doen, want als je 5 weken zwanger bent is er ook nog geen hartactie. Ik denk persoonlijk dat het gewoon heel erg gegroeid is.
Mee eens zou ook niks doen voorlopig. Maar hoezo bied je verlos 4 keer haar excuus aan? Ligt vast aan mij maar snap ik even niet??
dat dacht ik dus ook.. alleen is hij dan wel erg gegroeit in 7 dgn tijd.. plus een witte vlek wat volgens haar het kindje is?!
Ik snap hier helemaal niks van. Wat een vreemd verhaal. Kun je je verloskundige niet bellen, en om uitleg vragen?
omdat toen ik binnen kwam ze me eerst feliciteerde, en het allemaal zo leuk vond.. tot ze de echo nam! Sorry was ik even vergeten te vermelden
dat is het inderdaad.. Ik kan maandag pas de verloskundige bellen aangezien ze op vrijdag geen spreekuur hebben (probeer het wel, maar ben bang dat het alleen voor spoed is) Ja het is ook echt een heel raar verhaal..
Gewoon doen! Een miskraam is spoed, en zo'n gyn zit je nu alleen maar bang te maken. Waarschijnlijk is er namelijk niets aan de hand.
ja eigelijk wel he! Heb van de gyn zelfs het tel.nr van de verloskamers meegekregen (tja dat geeft de burger GEEN moed) Wat ik me nu net opeens bedacht is dat ik vorige week een vuist moest maken onder mijn kont omdat het bijna niet te vinden was.. en nu stopt ze dat ding erin, en BOEM PATS daar wassie! Vraag me wel af wat dan dat witte ding was.. als ik google op echo foto's van 7.3 weken, komt het wel overeen.. maar naar mijn eigen berekening en die van de VK ben ik nu dus 6 weken Pfff wat kan een mens onzeker zijn zeg!!!
Daan, dit soort verhalen lees ik hier om de haverklap en ik heb zelf ook ooit zoiets meegemaakt. Feit is dat die hele vroege echo's nog niet lang gedaan worden en dat het voor vk's én voor gyns heel moeilijk is om ze te beoordelen. Daar komen ze alleen niet altijd voor uit en misschien hebben ze het niet eens in de gaten. Het zit zo: Als je baarmoeder gekanteld is (komt vaak voor), dan wordt er al snel iets gemist. Hartactie bijvoorbeeld of zelfs de hele vrucht. En als er een meetfoutje wordt gemaakt, dan krijg je ineens hele vreemde uitkomsten. Als je vk en jij denken dat je 6 weken bent, dan kun je daar gerust van uitgaan. En met 6 weken hoef je écht nog geen hartactie te zien. Met 7 wel. Dus over een week kunnen ze pas iets zinnigs zeggen, nu nog niet. Het wordt dus een hele lange week voor je, maar het is nog niet verloren hoor!!
Nou meid ik zou morgen gewoon bellen, zo in onzekerheid en stress zitten is ook niks. Vind het ook een apart verhaal, misschien is het gewoon niks en heb je je verrekend of iets.
Huh wat vaag allemaal zeg.. Kan me voorstellen dat je er dood onzeker van bent geworden, maar ik zou wel je VK bellen en uitleggen wat de gyn heeft gezegd en om nog een echo vragen.. Lastig zeg! Succes!
Hoi hoi.. Nou ik heb vanmorgen de vk gebeld en ze vond het verhaal net zo bizar als wij allemaal.. Ze komt vanmiddag om half 3 extra naar de praktijk om zelf een echo te maken! Willen jullie voor me duimen?? Liefs!
Wat goed dat je hebt gebeld!!!! Vind het idd een mega vreemd verhaal! Ga voor je duimen dat alles goed is meid!
Wat een apart verhaal inderdaad. Hopelijk is vanmiddag alles gewoon goed. Heb je inwendige of uitwendige echo gehad?
wat raar ook dat ze al over medicatie spreekt. Ik zou op zn minst wachten. Dalijk heeft ze helemaal niet gelijk en leeft je beebje gewoon.