Zoals de titel al zegt waarin bewaren jullie bv? Heb nu allemaal bakjes van Avent maar deze nemen zoveel ruimte in beslag Heb ook weleens van dieprvrieszakjes gehoord? Wie gebruikt dit en waar kopen jullie dat?
Ik wilde al schrijven: in mijn borsten Ik vroor in in 125cc flesjes. Zoveel plaats hoeft het niet in te nemen als je zorgt een kleine noodvoorraad in de vriezer te hebben. Beste is om kind altijd verse gekolfde melk te geven, als je er goed mee omgaat blijft dat 5 dagen goed in de koeling. Met de meeste (parttime) banen kan je kind altijd gekoelde melk krijgen en alleen in noodgevallen diepvriesmelk. Als je de melk koelt en niet vriest blijven de levende stoffen (o.a. witte bloedlichaampjes) behouden. De voedingswaarde van vriesmelk is prima, maar het is niet levend meer. Zakjes vond ik nogal onhandig qua geknoei.
Ik gebruikte ijsblokzakjes! Heel handig omdat je ook in porties kunt werken. Ze zijn gewoon te koop bij de supermarkt voor weinig. Je giet het er in, stopt het zakje in de vriezer en haalt per keer het aantal blokjes er uit wat je nodig hebt. Dat kun je dan gewoon afbreken. 1 blokje is ongeveer 15 cc. (wel even de datum op het zakje schrijven!)
heb voor het vriesvak bakjes van 250ml bij ikea gehaald.. 3 voor 1 euro geloof ik.. zijn wel rond, maar plat dus makkelijk te stapelen. wel wat onhandig met overgieten in de fles
Gaan die niet stuk? Ik heb die zakjes nl. wel vaak gebruikt, maar brak altijd per ongeluk meer blokjes af dan ik wilde... En die speciale BV-zakjes zijn zo duur... Goede vraag trouwens. Ik zit er nl. ook een beetje mee. Mijn kinderen gaan nl. ma en di naar het Kdv, dus ik moet 6 dagen overbruggen (als ik do en vr vrij ben dan, of niet thuis werk). Bovendien ben ik aan het sparen voor een congres, met als gevolg dat de vriezer volloopt EN al mijn bakjes opraken.
Ik was me er geeneens van bewust dat gekoelde Melk beter is dan gevroren... Die van mij krijgt altijd gevroren Melk omdat ik ook alleen maar op ma-dins werk!? Maar krijgt verder alles live dus genoeg levend spul Ik doe het ook in avent bakjes maar bij mij schiet het ook aardig op.. Heb weleens gehoord dat ijsblok zakjes niet goed zijn vanwege slecht afsluiten en weekmakers in het plastic?!
Volgens mij zit er in ijsblokzakjes idd BPA.... Ik bewaar zelf melk in Avent bekers, maar net wat Dirksmama zegt, niet teveel, meer als een noodvoorraad. Ik werk op dinsdag, donderdag en vrijdag en bewaar wat ik kolf gewoon in de koelkast en geef ik de volgende werkdag mee naar de creche. Silvijn vindt melk uit de koelkast ook veel lekkerder dan uit de vriezer! Wat trouwens ook handig is om melk in in te vriezen (om even on topic te blijven ) zijn Milktrays, maar die zijn wel behoorlijk duur... Dat zijn staafjes van 30ml, dus heel makkelijk om precies te ontdooien wat je nodig hebt.
In plastic zakjes zitten geen weekmakers hoor! Maar als je op maandag en dinsdag werkt hoeft je kind natuurlijk maar 1 dag vriesmelk te krijgen, op dinsdag kun je beter gewoon vers geven.
Hier in inderdaad van die ijsblokjeszakjes: ideaal! Ook een paar extra goedkope kleine bakjes gekocht en daar wat in bewaard. Nu ondertussen al een tijdje 0,0 voorraad meer: dus heb weer ruimte in de vriezer
via systeem van avent: bpa vrij. ik geef ook meestal vers. Ze drinkt vriesmelk ook een stuk slechter!
Ja, dat doe ik ook. Die milk trays zijn wel een idee eigenlijk. Wel een investering, maar wel praktisch.
Onze tweede vriezer staat vol met; flesjes uit het ziekenhuis, die zijn echt ideaal! blokker bakjes wit met blauwe deksel kan 200 ml in en zijn handig (!) stapelbaar. Ontdooien is minder handig, want het vetrandje krijg je er niet zo mooi uit. Kleine 80 ml bakjes met leuke gekleurde deksels van de action. Ook een paar ijsklontzakjes, maar gebruik die eigenlijk niet...
Bij de kruitvat BPA vrije diepvrieszakjes die voorgesteriliseerd zijn van het merk Vaculess. Ze hebben ook een adapter die je kunt aansluiten op de meeste kolfapparatuur en dan valt de gekolfde melk gelijk in het zakje. Er zit wel maar 1 grote afsluitclip bij de zakjes, maar deze kun je oa ook kopen bij de AH. 100 zakjes 150 ml met 1 afsluitclip voor 5.99. je hebt ze ook in maten van 250 ml als ze niet te koop zijn bij jou de vestiging van kruitvat kun je ze ook online bestellen. Vaculess
Je hebt die afsluitclip alleen nodig tijdens het invriezen. Is de melk bevroren dan kun je de clip op het volgende zakje zetten. Het is niet de bedoeling dat je vriezer vol komt met clips.
ik wil volgende week gaan beginnen met kolven, en bij het googlen kwam ik de volgende flesjes tegen, die niet duur zijn. Ik denk dat ik die maar eens ga proberen: Moedermelk Flessenset Beldico 120 6/st | Moedermelk FLESSEN | MoedermelkNetwerk BorstKolfWinkel
Daar heb ik er ook een hoop van, die zitten namelijk bij de kolfsetjes die je van het AMC meekrijgt om thuis te kolven. Maar om in te vriezen gebruikte ik diepvrieszakjes van de AH. Als je meer dan 10 liter ingevroren hebt is elke andere oplossing reteduur
Waarom zou je tien liter invriezen (ik heb ooit ook iets van zeven liter gehad hoor, maar deed er verder niets mee)?
10 liter is misschien wel erg veel, maar ik moet voor mijn werk misschien naar een vijfdaags congres in de VS en met reistijd ben je dan zo een weekje weg. Dan heb je dus wel een voorraadje nodig...