Lactose intolerantie bij kind van 22 maanden

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door vertelikniet, 12 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Wij zijn al een hele tijd aan het tobben met onze dochter hard gegroeid in gewicht is zij nooit en eigenlijk altijd een wat anders ontlasting patroon gehad.

Afgelopen zomer liep het de spuigaten uit de ontlasting zat ongeveer 5 keer per dag in dr haren dat ze echt onder de douche moest of het liep uit dr broekspijpen, tevens viel zij enorm af,
    Na de vakantie hebben wij het een weekje aangekeken en toen het aanbleef houden toch maar naar de huisarts zeker toen dr ontlasting wit begon te worden.

De kweek gaf aan dat ze een parasiet had hier is ze voor behandeld met antibiotica 12 dagen lang, maar binnen 3 dagen zat ze weer op 5 keer per dag onder de douche niet normaal zo erg en was ze weer geheel kapot van onderen zo verdrietig, bij ons begon een vermoeden van lactose te komen (ik heb het zelf ook) dit bij de vervangende huisarts geuit en zij was het met ons eens, toen 4 weken lactose vrij geheel dat ging heel goed na 1,5 week hadden wij een heel ander kind een kind wat niet meer "driftbuien" had t was misschien wel pijn dat ze over de grond rolde en lag te krijsen ze ging ineens eindelijk doorslapen. was vrolijker lekker kletsen heerlijk meisje dus en ook de diarree werd eindelijk vaster.

In de tussentijd was ook het cb erbij betrokken aangezien de eigen huisarts er verder niets mee wilde doen, lactiose problemen bestaan niet zo jong ze was er te jong voor, ( het komt niet vaak voor) Op het cm schrokken ze enorm van haar gewicht en lengte ze is vreselijk lang maar heel licht.

Uiteindelijk toch bij de kinderarts terecht gekomen en ook hier weer schrikken van het gewicht net 10 kilo bij een lengte van 93 cm bij 21 maanden het is een geheel eigen lijntje gaan volgen, op zich dat ze in de lengte groeit is een goed teken maar dat ze in de breedte enkel afvalt in mei woog ze namelijk 11,4 kilo is natuurlijk niet goed.
    de standaard testen gedaan en zouden pas met kerst de uitslagen krijgen mits alles goed was, afgelopen week werden wij gebeld de test was niet goed ze heeft gelukkig geen andere allergieen die ze nu hebben kunnen aantonen maar de lactose was afwijkend, komende maandag gaat ze dus opnieuw testen voor de lactose krijgen nu door middel van ademtest.
    Ik zou heel erg graag duidelijkheid willen hebben voor haar voor ons, al is het voor ons redelijk duidelijk, maar is het nog van die parasiet van van de zomer heeft dat ermee te maken of heeft zioj het gewoon ook, ik heb de eerste 9 maanden bv gegeven en eet zelf ook lactose vrij misschien daardoor geen klachten gehad? geen idee kan dit?

Mijn vraag is zijn er meer mensen hier die een kindje hiermee hebben?

Als er eindelijk duidelijkheid is moeten we naar de dietist niet zozeer voor wat mag ze hebben maar waar gaat ze op groeien, het gaat nu best wel goed met af en toe een terugslag meestal kunnen wij die ook wel koppelen, ze is nog zo klein om het haar uit te leggen we zeggen vaak dan krijg je auw buikje maar zoals met de sinterklaas dat snapt ze niet en ondanks dat wij haar eigen "snoepgoed"mee hadden heeft ze toch wat anders gegeten en dan is het gewoon foute boel de dagen erna.

Ik zie trouwens erg op tegen de test, hoop ook dat degenen die het afneemt ook de grote lijnen wil verzorgen en ik dit niet hoef te doen, aangezien ze dan weer een tijdje bij mij weigert te eten en te drinken en ze heeft het zo hard nodig.

2. vertelikniet

het is misschien wat van de hak op de tak maar zo voelt het nu ook voor ons, bij vragen kan ik er specifiek op ingaan dit is gewoon het verhaal zoals het gegaan is de afgelopen periode.

3. misa

misa Niet meer actief

Beetje lastig lezen inderdaad. ;) Maar ik zou het er zeker niet bij laten. Verwijzing vragen voor een kinderarts (onderzoeken laten doen), misschien naar een natuurgeneeskundige en of een diëtist om wat uit te proberen.

En heb je al een probiotica (poeder) geprobeerd?
    Verder niet bij laten zitten want dit is niet oké. Een verwijzing zou ik echt op staan!!

Hier hebben we ook altijd al gedoe met ontlasting en ook weer veel buikpijn. Dochter is 3,5 en groeit wel heel goed, maar haar buikje is niet oké. Wij blijven ook zoekende dus..

4. vertelikniet

wij zijn inmiddels bij de kinderarts beland en de eerste onderzoeken zijn al geweest bloed en ontlasting en nub opnieuw ontlasting en morgen een ademtest omdat de bloeduitslag niet geheel goed was, helaas hebben wij geen steun van de huisarts maar de kinderarts wel de huisarts roept alleen maar ze moet aankomen. maar hoe we het moeten doen moeten we zelf maar bekijken.

5. misa

misa Niet meer actief

Goed dat je hulp hebt via de KA. Je hebt de HA hier ook niet meer voor nodig. Hopelijk in de toekomst geen gedoe met de ha over soortgelijke dingen...........!

Succes, ben benieuwd wat eruit gaat komen.

6. charliebradbury

charliebradbury Bekend lid

14 okt 2013
    986
    54
    28
    Hoi,

Kan je kinderarts je niet doorverwijzen naar een kinderdietiste?
    Onze zoon heeft ook veel allergieeen en Is ook veel te dun en wij krijgen voor hem een poeder die je door het drinken kan doen om hem te laten aankomen.
    Ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt over de lactose intollerantie.

Groetjes charlie

7. vertelikniet

Dat is wel het doel maar zolang we niet zekerheid hebben dat het de lactose intolerantie is en is dat wel het enige, wat nu dus uit de eerste onderzoeken blijkt dat er geen allergieen verder spelen maar de lactose moet nu bevestigd gaan worden dan heeft het weinig zin, als de uitslagen er zijn worden wij doorverwezen dat hebben we al besproken, maar nu is niet duidelijk waar te beginnen.

Deel Deze Pagina