@Arinevol, Jeetje dat klinkt erg vervelend, en ik wist ook snel toe mijn dokter het maar even bij mij constateerde dat hij bij mij een broodje aap was en daar kwam ik snel genoeg achter. En vind ook wel dat het snel wordt opgeplakt bij mensen die in de war zijn (net als ik) met de vraag eet jij normaal? 'Tja wat is normaal? En dat dus mensen zoals jou te kort, vind soms dat artsen een beetje makkelijk doen en helemaal geen uitdaging meer zien in onbekende vlakken. Zou toch fijner voelen als er artsen zijn die je niet continue met pijnstilling en laxeermiddelen naar huis sturen! Ik wil zowiezo PDS niet makkelijk laten lijken, maar meer dat het makkelijk op mensen geplakt word die 't eigenlijk niet hebben net als ik bijv. En Dinges, tjee dat klinkt erg vervelend beetje als ik geen lactose binnenkrijgt er niks doorloopt en ik steenvast zit van binnen maar dan andersom. =( Gelukkig zijn er wat meer alternatieve vandaag de dag knuf x
@Bbibi, tja ik móet wel veel zelf maken, als ik bijv ook nog eens 'wat lekkers' wil kunnen eten. Overigens maak ik vaak wel grote hoeveelheden voor een paar dagen en/of ik vries het in. Het gaat bij mij niet zo zeer om 'de wc', maar ik ben anders de hele dag door misselijk en/of lig plat van de pijn, de ergste klachten zitten bij mij rond mijn maag. En vervolgens word ik dan ook nog depressief van het altijd maar ziekzijn. Veel niet kunnen eten is ook niet bepaald leuk, maar dat went wél. Altijd ziek zijn went niet, vind ik. Zeker niet als je ook graag een leuke moeder voor je kind wil zijn . @void, wat denk je zelf dan dat je hebt? Het doet er vaak niet zo toe hoe het precies heet (tenzij je ontstekingen hebt oid). Functionele maagdarm-klachten betekent gewoon dat je maag/darmen niet zo werken als het zou moeten en dat ze het verder nog niet echt begrijpen wat er precies mis gaat. Er zitten grote verschillen tussen mensen. De een heeft er maar af en toe een beetje last van, de ander is dagelijks doodziek. Dan zijn er ook nog verschillen of de klachten puur motorisch zijn (dus te snel/langzaam werken) of sensitief (dat je veel sneller dan 'normaal' pijn voelt of bv misselijk bent).
@arevinol fijn dat jezelf zo veel kunt maken! Ik hou totaal niet van koken en bakken dus dat maakt het lastig. Er blijft dan zo weinig over!! Maar het is idd niet fijn als je er zo ziek vsn wordt! Daar heb ik dus ook last van en idd de depri stemming! Die krijg ik sowieso als het weer maanden aan een stuk niet goed gaat! Dus fijn als je weet waar je niet goed op reageerd! Dan kun je er rekening mee houden idd
Hoi allemaal, Ik heb al mijn hele leven lactose intolerantie en koemelk-allergie.. Mijn ouders hebben me vroeger ongeveel alles van Alpro (soya) gegeven. Ik pak het nu niet meer omdat ik het alleen lekker vind als er een pak suiker bij gaat maarja, dat is ook niet altijd handig.. Wat je ook nog kunt proberen is paardenmelk... Dat heeft een zachte smaak en is ook kei gezond!! Bij mijn eerste zwangerschap was het zo dat ik zelfs meer kon hebben als anders.. Op het moment dat ik namelijk last heb van mijn darmen dan drink ik een glaasje melk en binnen 5 minuten zit ik (dan wel ziek) op de toilet... In mijn zwangerschap heb ik een liter melk gedronken en er gebeurde he-le-maal niks!! Je lijf veranderd, er valt niet veel van te zeggen.. Succes!
@Arinevol, Ik at als kind gewoon echt vreselijk. Ik lus geen vis, geen pitjes, alleen aarbeien en veel groente. Alleen ben ik jongs af aan al onbijt gaan skippen en lunch en laat gaan eten, dat valt basically ook onder niet normaal eten! Na de dietiste gezien te hebben en als ik probreer gevarierd te eten en zo'n 3 maaltijden per dag dan voel ik me prima!
Bij mij is een paar jaar geleden ook lactose intollerantie vastgesteld. Ik "smokkel" best wel eens... neem dan een Lacatase tablet in van fabrikant Lamberts, dit gaat perfect!! En... deze mag je blijven innemen tijdens de zwangerschap
Sorry Bbibi, wat minder actief geweest was echt super druk! Maarre, ja ik ook, melkallergie vanaf baby. Alleen zou je daaroverheen gegroeid moeten zijn na 12jr. Dus zo heb ik me laten testen.. vanaf januari 2012 100% zeker maar al 6 jaar nu over over over gevoelig dus was het eigenlijk al zeker
Bedankt voor je knuf ook voor jou! Ik heb indd niet dat ik vastzit, maar leegloop als ik wat binnen heb gehad waar lactose in zit..