Lactose intolerantie en kerstdiner op school

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Laust, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Hoe is het gegaan?
     
    Laust vindt dit leuk.
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben ook benieuwd !

    Ik ben niet de TS, maar had wel een kind met lactoseintolerantie en kerstdiner. (Mijn kind kan 1 supermarktcroissantje per week eten). Ik heb het laten gaan, kerstkaartje geschreven en bij hem op tafel gezet, met 4 dingen die hij niet mag en de alternatieven Er op (had zelf ff kruidenboter gemaakt en merengue drops ipv soesjes meegenomen bijv) .

    Stond ook op dat hij 1 stukje cake mocht (Geen idee van de ingredienten). Maar helaas had de juf dat gemist en mocht hij die niet.
    Kind ontzettend blij en was leuk! Ik had de diarree op de koop toe genomen ;)

    We waren de lactosepillen vergeten (domdomdom). Maar hij heeft geen buikpijn of diarree gehad :D

    Hij heeft sindsdien wel gedragsproblemen en als die met 2 dagen weer weg zijn dan heeft hij dus wel iets op daarvan.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  3. Laust

    Laust Lid

    10 sep 2016
    39
    20
    8
    NULL
    NULL
    Goed! Ik had prikkertjes gestoken in de gerechtjes die hij wel mocht. Met die moeders had ik even contact gehad over wat er in ging en die dingen kon hij echt eten. Zelf had hij kaneelbroodjes gekozen en volgens mij heeft hij vooral heel veel daarvan gegeten :D

    Ik had hem 2 pilletjes meegegeven. Zo kon hij 1 gerechtje met melk en het toetje kiezen. Hij wilde uiteraard heel graag het gerechtje van zijn beste vriendje en het roomijsje toe. Hij heeft een leuke avond gehad en geen last!
     
    toch3 vindt dit leuk.
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Wat super fijn dat je het zo opgelost hebt! Fijn hoor dat hij ook nergens last van heeft gehad en lekker mee heeft kunnen doen!
     
    Laust en 1981Mama vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina