lactose intolerantie en zwangerschap 8 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by staartje, Mar 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. staartje

staartje Bekend lid

Feb 5, 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    hoi meiden heb een intolerantie voor lactose dus als ik lactose drink of eet dan wordt me buik erg dik wel tot 20 weken zwangerschap :(
    en vroeg me af of er nog zwangere vrouwen zijn die dit ook hebben ik vraag me af of ik dan met 13 weken of zo echt al een giga buik heb ? ik hoop dat er meiden zijn die mij kunnen helpen

alvast heel erg bedankt x :) [/img]

2. Teigertje6

Teigertje6 Actief lid

Sep 1, 2008
    229
    0
    0
    Hallo,

Ik heb hetzelfde als jouw, alleen zet mijn buik niet op maar moet ik helaas continue naar de wc. En helaas niet om te plassen :oops: .
    Ik heb er momenteel nog weinig last van, ook omdat ik wel oplet met wat ik eet. En ik gebruik veel producten op basis van soja zodat ik wel voldoende calcium binnen krijg.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,066
    113
    Ik heb ook lactoseintolerantie, maar dan ook zo dat ik de hele dag naar de wc moet, maar dan ook niet om te plassen..

Ik drink dus geen melk, want dan gaat het direct fout, maar met yoghurt of vla gaat het vaak wel goed en kaas, dus dat eet ik dan voor de calcium.

4. Mama in maak

Feb 12, 2009
    8
    2
    0
    Hoi Dames,

Ook ik heb lactose intollerantie en ben 8 weken en 4 dagen zwanger. En als ik dan melk binnen krijg dan krijg ik een opgeblazen gevoel, een lekkere dikke buik, misselijk (soms overgeven), en ook ik mag naar de toilet rennen :oops: ! . Soms komt het ook een dag of twee later dat ik last van krijg.

Mijn ervaring is dat iedereen hier anders op reageerd. Het komt bij ons veel in de familie voor en iedereen reageert hier anders op.

Groetjes Mama in maak.

5. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi dames,

Hier nog iemand met lactoseintolerantie, en nog een paar intoleranties voor andere dingen. Ik merk dat nu ik zwanger ben mijn darmen nog heftiger reageren dan anders. Soms kan ik naar het toilet rennen maar soms duurt het drie dagen voor er wat uit komt :oops: . Tsja geen van beide is fijn... Hierdoor heb ik af en toe wel een flinke buik, maar dat zijn idd puur mijn darmen.

Bij mij helpt extra vezels eten en veel (water) drinken gelukkig wel weer om de boel een beetje in het gareel te houden.
    Sterkte allemaal.

Groetjes Afrola

6. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

Jan 19, 2009
    599
    0
    0
    Ik heb ook al een aantal jaar lactose-intolerantie en verdraag (en gebruik) helemaal geen melkproducten (uitgezonderd harde Hollandse kaas natuurlijk). Met soja en calciumtabletten krijg ik toch genoeg binnen.

Maar ik snap de vraag niet helemaal. Eet en drink je dan toch lactose ondanks je intolerantie? Waarom zou je dat doen?

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    In nederlandse kazen zit ook geen Lactose...

Ik heb het gehad een tijd ten gevolge van een darminfectie, ik ben er toch weer wat overheen gegroeit maar soms heb ik er toch nog wel wat last van maar niet meer met diarree enz maar meer met enorme buikpijn... Ik drink nu dus ook gewoon melk enz omdat ik er niet meer zoveel last van heb...

Als je er wel veel last van hebt kan je misschien beter soja melk pakken?

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    Weten jullie dat de AH en Jumbo lactosevrije melk in assortiment heeft? Toevallig heeft mijn man lactose/fructose -intollerantie in vrij erge vorm ;)

Share This Page