Ik heb de laatste week bijna standaard dat als ik 'snachts naar het toilet moet en ik daarna weer in bed ga liggen, mijn onderbuik erg hard wordt ( tot mijn navel ongeveer). Bovenin mijn buik lijkt dit een stuk minder. Ook als ik 's avonds op de bank hang/lig en ik ga verzitten wordt mijn onderbuik soms erg hard. Zijn dit nu harde buiken?
Bedankt voor je reactie Wen. Ik heb niet het idee dat het de baby is, maar zou natuurlijk kunnen. Zal het volgende week ook eens voorleggen aan de vk, maar was vooral nieuwsgierig
Ik heb het s nachts sowieso, dan is het na het plassen weer over. Ligt in dat geval aan een volle blaas! Mijn verloskundige vertelde dat harde buiken niet erg zijn als ze geen pijn doen, en in rust wegtrekken.
Ik heb ze juist in rust, misschien ook wel omdat ik er dan meer op let. Maar ze doen geen zeer en komen ook niet regelmatig ofzo dus maak me er nog niet zo veel zorgen over. Vind het vooral een apart gevoel.
Ik heb ze ook juist in rust, maar zolang het niet pijnlijk is, is dat heel normaal. Hangt vaak ook samen met een groeispurtje. Als ik op een specifieke plek een 'harde plek' heb, is dat de baby. Ik voel dat vooral goed aan de zijkanten en mijn buik is dan ook asymetrisch; aan 1 kant echt een flinke bult Voelt verder eigenlijk net als een harde buik, beetje zo'n zeurend gevoel, maar niet pijnlijk.
Ik heb ze zeker de laatste weken vaak in de nacht als ik ga plassen of daar van terug kom. Net of je buik even schrikt dat je plotseling een andere beweging maakt ofzo.
Heb ik ook last van. Maar als ze gewoon wegtrekken en niet pijnlijk zijn is het nist erg. Hier vooral snachts en als ik langer in dezelfde houdong zit of lig, bijv. Savonds op de bank.
Ik heb ook geregeld harde buiken,het kan geen kwaad mits ze niet regelmatig komen....dus bijvoorbeeld om de 10min een harde buik. Ik ben vorige zwangerschap gestopt met werken vanaf 22wk omdat ik ze dus wel regelmatig had. Nu gelukkig (nog) geen last van.
Ze zijn gelukkig niet regelmatig, met name 's nachts nadat ik naar het toilet ben geweest. Vannacht weinig last van gehad dus vooralsnog alles prima. Bedankt allemaal voor de reacties
Ik vraag mij ook al een paar weken af wat nou precies harde buiken zijn.. Bij mij zit er meer 'spanning' aan de bovenkant van mijn buik. Die is letterlijk hard en gespannen, maar pijn heb ik er niet aan.. Meer zo'n onprettig gevoel. Maar harde buiken zijn dus meer aan de onderkant van de buik? Heb wel af en toe een steek als ik bijvoorbeeld opsta van de wc, maar dat heb ik zelf meer bestempeld als bandenpijn.
Ik denk haast dat harde buiken in de hele buik voor kunnen komen? Heb ook wel eens last van mijn banden, maar dat gevoel ks echt anders. Mijn buik wordt dan ook niet heel hard.
Ik heb de harde buiken ook hoog. Ik voel dan echt mijn vel/vetlaag los op de ronde strakke bal. Het rare vind ik dat ik in mijn eerste zwangerschap geen een harde buik gehad en nu toch dagelijks enkele.
Net tijdens het sporten ook wel redelijk wat harde buiken gehad. Toch mijn programma maar weer iets naar beneden bijschroeven.