Ons zoontje krijgt sinds een maandje fruit en groenten aangeboden. In het begin was alles wennen en hebben leuke foto's kunnen maken van de gezichten die hij trok . Fruit gaat nu heel erg goed (vers), hetzelfde geldt voor pap en soms kleine stukjes brood. Groenten (vers en potje) vindt hij alleen ontzettend vies. Ik weet dat het nog kan veranderen en bied het hem ook iedere dag aan, maar hebben jullie tips zodat ik hem langzaam aan de groentensmaak kan laten wennen? Het is nog niet ter vervanging van een fles, want hij krijgt tot nu toe nog gewoon 4x 180/6.
Gewoon hem zelf laten ontdekken. Hij is 6 maanden, en als hij goed rechtop kan zitten kun je een stukje broccoli, wortel of wat dan ook voor hem leggen en hem laten aanrommelen. Eerst zal hij vooral gaan knoeien en spelen, maar dat hoort ook bij het eten en is niet erg, omdat hij nu alles uit zijn melk haalt. Groenten, fruit en brood is maar bijvoeding. Grote kans bestaat dat hij het dan gewoon lekker gaat vinden.
Hier een mannetje wat sinds een maandje bijvoeding krijgt. Fruit, pap en brood gaan er goed in en groenten gaat hier ook niet van harte. Ik blijf het gewoon aanbieden en merk nu wel rustig aan dat hij bepaalde groenten nu lekker begint te vinden.