Lactose-intolerantie?

Discussion in 'Voeding' started by Lucia, Oct 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo! :D

Ik was vandeweek bij de ka (ivm oorontsteking) en hij schreef een drankje voor, soort antibiotica.
    Van dit drankje ging ze echter spugen, dus ik weer gebeld en mocht een ander drankje komen halen.Zelfde verhaal, weer spugen.(dus wij weer terug en uiteindelijk heeft ze oordruppels gehad)

Omdat ze van deze drankjes ging spugen, en ook al een maand geleden van een siroopje voor haar verkoudheid en zelfs van Daktarin orale gel (voor spruw) ging de kinderarts een beetje verder vragen of ze van zoete dingen houdt enzo.Ikke van 'ja eigenlijk helemaal niet.Ze lust geen gezoete yoghurt ofzo, en zoet op brood wil ze ook helemaal niet.'

Toen vroeg hij of er misschien iemand in de familie een lactose(suiker)-intolerantie had.Ik zei gewoon 'nee' en hij is er verder niet op doorgegaan...

Maar het blijft toch een beetje in m'n hoofd zitten...

Wat is het nou precies?Hoe kun je verder merken of je kindje het heeft?
    En wat zijn dan de verdere gevolgen op voedings vlak?

Alvast bedankt!

2. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb zelf de aangeboren vorm van lactose intolerantie en ik kan nog wel ff zeggen hoe mijn moeder het merkte:
    - niet willen drinken van bv
    - niet willen drinken van flessen (alleen venkelthee dus)
    - maagkrampen, rare ontlasting, veel overgeven
    - opgezette darmen
    - moe zijn, niet fit voelen

Ze kunnen het meten met een test. Dan krijgt je kindje melk/en of een lactosedrankje te drinken (waar ik dus gelijk een week ziek van was).
    Voor het verdere leven: tja, ik mag geen melkproducten. Drink sojamelk als vervanger. Nederlandse kaas en yoghurt kan ik wel verdragen.
    Aangezien mijn vorm nooit over gaat, heb ik wel wat ervaring.
    Ik heb er in 2007 ook chronische daromontsteking bij gekregen en dat is terug te voeren op lactose intolerantie.

Maar er valt verder goed mee te leven en het houdt je slank ;)

3. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mmmm mijn meisje wil gelukkig haar flesje wel goed drinken, ook heeft ze geen last van rare ontlasting of maagkrampen.Ze heeft in het begin wel veel overgegeven, maar met de Nutrolin Anti-Reflux was dat zo opgelost. ;)

Ik denk dus niet dat ze het heeft, maar zal op verdere tekens letten!

Dankje wel voor je reactie! :D

4. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Geen dank! succes!

Share This Page