Lactose intolerantie?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sukke, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Moeten jij en je man ook testen?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Is lactose vrij ja en je hebt van Alpro Soya speciale voor kinderen van 1 tot 3 jaar.

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Weet ik niet. Ik moet zeggen dat wij nergens last van hebben maar zal het morgen ook ff vragen.
    Gadver, het idee dat ik uit mijn eigen *****t moet scheppen vind ik een viezer idee dan bij R.

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Interessante site, heb het stukje even gelezen. In welke zin is dat middel heftig/ zwaar?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In principe kun je het overal oplopen.
    Huisdieren in je kennissenkring kan al voldoende zijn.
    Herinner kennis in Nederland die ook wekenlang tobde met baby van paar maanden oud. Allergie? Die bleek uiteindelijk Giardia te hebben. Dat is een parasiet die meestal met antibiotica bestreden wordt.

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nou, die is het dus wel.

Hij weet niet of hij moet behandelen met dat middel waar jij op wees omdat dat heel heftig is. Hij gaat met een kinderarts overleggen en ik moet vrijdag terug bellen.....

Ben alleen vergeten t vragen of manlief en ik ook getest moeten worden maar dat doe ik vrijdag dan maar.

Weer even afwachten dus....

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Echt waar? Balen!:x

Heb je een speciale TFT-test gedaan? Via een gewoon monster is hij nl niet op te sporen!

Als het echt om deze gaat, moeten jij en je man ook testen en samen behandeld worden.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dat weet ik niet, neem aan van wel dan. Zal dat vrijdag ook vragen.

9. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Sukke, wat vervelend!

Ik heb ook zojuist de uitslag. Ze hebben niks gevonden. Om half 1 moet ik de Ha even bellen, want de klachten zijn er nog steeds. Ik denk dat ik maar om een allergie test ga vragen.

10. zogelukkig

Ja, zou ik doen. Waar denk je aan? Coeliakie? 1 van de verschijnselen is dat een kind dan achter blijft in groei. Had je nou laatst nog gewogen?
    Ik zou dan wel de uitgebreide screening laten doen, bloedprikken is niet zo fijn.

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Oh bah! Wat naar, ik was blij dat er wel iets gevonden is en we geen bloed hoeven laten prikken.
    Ik zou idd ook op zoveel mogelijk laten testen dan.

Ben nu werken dus weet neit hoe het met kleine man is, zo ff bellen. gisteren kreeg hij iig wat rode billetjes. Hoop niet dat het kapot gaat. Heeft hij ook nog nooit gehad. Sneu ook, hij heeft vorige week BMR gehad dus hoop niet dat hij ook daar nog is last van gaat krijgen, mijn kleine ventje...

12. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    ZG, ik heb eigenlijk geen idee waar ik aan moet denken.. Coeliakie hoop ik niet, maar ik vind het moeilijk om in te schatten.
    Maandag moeten we naar cb, tis een drama hier om tussentijds langs te gaan en met het inloopspreekuur ben ik aan het werk. Dus het wegen was er steeds niet van gekomen.
    Ik heb haar overigens wel op onze weegschaal gezet. Die gaf hetzelfde aan als bij het cb met 11 maanden... Maar volgens de HA kon ik dat beter niet vergelijken.
    Wat voor uitgebreide screening bedoel je? Gaat dat niet met bloedprikken? Dan weet ik waar ik gericht naar kan vragen.

Sukke, wat een toestand he. En dan ook nog die BMR... wij moeten maandag voor BMR, ik zie het eigenlijk niet zo zitten, maar ik heb hem al veel te lang uitgesteld.
    Kapotte billetjes zijn vervelend.. Ik leg hier wel eens een groot dekbed op de vloer, dan kan ze ff lekker spelen in d'r blote billen. Even die boel laten luchten. Gelukkig heeft ze hier, ondanks alle poep, nooit echt erge kapotte billen gehad.

13. zogelukkig

Ik doel op inhalatie-allergie en voedsel-allergie middels bloed. En Coeliakie.

Tegen open billen kan je zinkoxidezalf met miconazolnitraat smeren, moet wel op recept, maar is hier het enige dat hielp!

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja die BMR, hij was vanavond wat warm. Vandaag ook erg hangerig geweest bij mijn moeder en voor zijn doen weinig gegeten.
    Gekeken na zijn voeding van de laatste 2 wkn heeft hij vandaag een rijstwafel, een stuk fruit, een koekje, 1,5 boterham minder op en ongeveer de helft minder avond eten. Misschien leg ik nu wel op alle slakken zout maar toch.

Zijn billen zijn gelukkig niet kapot! Gisteren waren ze wat rood maar vandaag al een stuk minder zonder gesmeerd te hebben. Benieuwd waar de HA morgen mee komt!

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nou volgens mij ervaart R er allemaal weinig last aan.
    Hij staat hier net in de woonkamer wanneer ik zijn darmen hoor werken. Even later staat hij zijn luier helemaal vol te poepen compleet met een mooi orkest en een leuke walm. Hij kijkt even naar mij, dan omlaag naar zijn buik, dan weer naar mij en begint kei hard te schateren! Hihi! :) Sorry voor de details maar was zo grappig, wilde ik even delen! ;)

16. zogelukkig

Wat heb je nu voor behandeling gekregen en zijn jullie inmiddels ook getest?

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hij heeft f.lagyl gekregen. 3 maal daags 3 ml gedurende 10 dgn.
    Huisarts vond het niet nodig om ons ook te laten testen omdat wij geen klachten hebben.
    Hier is manlief het niet mee eens, die heeft gelezen dat de parasiet ook voor haaruitval kan zorgen. Hij denkt nu dat het dat is en niet dat hij gewoon wat inhammen krijgt! ;) :D

Ik wilde zojuist eigenlijk startte maar 1 van de bijwerkingen is uitslag. Heb dus even gebeld wat ik moet doen aangezien R 7-02 zijn BMR prik heeft gehad en die kan zich nog uitte in o.a uitslag.

Werd ook verteld dat de parasiet niet altijd hoeft te verdwijnen als hij behandeld wordt. Als de klachten dus aanblijven moeten we opnieuw testen en als de parasiet dan weg is op zoek naar een andere oorzaak. Ben dus benieuwd...

18. zogelukkig

Ik ben bang dat Flagyl niet gaat werken, heb dat nu al een aantal keer gehoord. De diarree blijft dan en dan gaat de huisarts zeggen dat dat aan de verstoorde darmflora ligt en weigert nog eens te testen. Uiteindelijk toch nog eens getest en blijkt dat fijne trilhaardiertje echt niet weg te zijn en geeft nog maar eens Flagyl met als gevolg een nog slechtere darmwerking etc.

Behandeling
    In enkele gevallen is de huisarts niet bekend met de parasiet. Dientamoeba fragilis wordt echter wereldwijd beschouwd als schadelijk organisme.
    Huisartsen schrijven vaak metronidazol (Flagyl) voor dat niet effectief is. De voorgeschreven behandeling is clioquinol of paromomycine, beide medicijnen komen niet voor in het Repertorium. Clioquinol wordt met de hand bereid en paromomycine is verkrijgbaar in het buitenland.
    A. De aanbevolen behandeling is clioquinol.
    In het artikel “Clioquinol beperkt teruggekeerd” is de voorgeschreven dosering van clioquinol 3 maal daags 250 mg gedurende 7 tot 10 dagen met een effectiviteit van 75%. (Meestal wordt het middel voor 10 dagen voorgeschreven. Voor kinderen wordt de dosering per kg. berekend).
    Sommige apothekers zijn niet bekend met clioquinol. Een middel dat met de hand moet worden bereid. De speciale bereidingsinstructies zijn gepubliceerd in het Pharmaceutisch Weekblad nr. 15 van het jaar 2000.
    Het middel werkt beter wanneer het is bereid als een vloeistof i.p.v. een capsule en moet correct worden gemaakt.
    B. Paromomycine dat ook in bovenstaand artikel wordt genoemd als kuur tegen Dientamoeba fragilis is voor 75% effectief.
    In het buitenland, Duitsland, België en veel andere landen, wordt ook het middel paromomycine voorgeschreven. Het is een antibioticum dat de darmflora aan kan tasten. Laat na de kuur een ontlastinganalyse van de darmflora maken. (De ontlasting bevat miljarden gunstige en noodzakelijke bacteriën per gram).Vaak soms enkele weken nodig om de flora te herstellen. Beschadiging van de darmflora kan diarree en buikklachten veroorzaken, zodat het net lijkt dat men helemaal niet beter is geworden van de kuur.

Ik zou sowieso 3x per dag probiotica gaan geven tussen de antibiotica in.

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0

Nou, ik vond het ook al apart om in de bijsluiter te lezen dat een bijwerking diarree is....:( Dat stukje komt van die praktijk van as toch? Dat had ik gelezen. Probiotica, kun je dat zo halen of moet dat op recept?
    HA had die Clioquinol wel benoemd naar de KA, zegt ie, maar de KA vond dat niet nodig. Lastig dit zeg.

20. zogelukkig

Pb kan je zo halen, iets van Solgar of ander goed merk. Geen kinderspul maar gewoon iets met veel stammen en miljarden bacterieen (40+ Dophilus ofzo).
    Is echt heel belangrijk, want de ab maakt heel die tere darmflora kapot!:(

Deel Deze Pagina