Lactose intolerantie?

Discussie in 'Voeding' gestart door Sukke, 3 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Oké, bedankt voor de tip. Manlief wil alleen niet dat ik op eigen houtje met van alles ga beginnen. Vindt dat ik eerst dit met de HA moet overleggen ondanks dat het vrij te verkrijgen is. Af en toe is het zo'n miep wat dat betreft.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Misschien moet hij even wat lezen erover, genoeg te vinden.
    Ik vind het nogal eigenwijs, maar goed. De darmen van zijn zoon zijn al zwak en nu nog eens Flagyl eroverheen, tsja..

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Heeft hij ook al gedaan. Hij denkt dat als het écht zo is dat dit slecht is voor de darmen en probiotica daar dan weer goed voor is dat de HA dat dan ook al wel aan zal geven.

4. zogelukkig

Nou, een huisarts gaat echt geen voedingssupplementenadvies geven hoor!

Ik geef je alleen maar een tip; vanuit mijn ervaring en mijn vakgebied weet ik hoe goed het is. Je kan er je voordeel mee doen, dat hoeft natuurlijk niet.;)

5. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Maar waarom eigenlijk niet?
    Toen ik de HA vertelde dat ik dl probiotica geef zei ze: "oh, goed zo!"
    Maar nog nooit heeft mijn huisarts me het geadviseerd. Eigenlijk raar toch?!

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Oh, maar dat vind ik ook prettig en ik probeer daar zeker ook wat mee te doen. Maar we zijn er altijd natuurlijk nog met zijn tweeën. Ik vind echter niet dat ik in mijn eentje kan beslissen en dus mijn man zijn mening ook mee moet nemen (en andersom ook natuurlijk).

7. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Sukke, hoe gaat het? Heeft tie last van de medicijnen?

Ik ben zojuist bij het cb geweest en eindelijk gewogen. Ze is inderdaad maar weinig aangekomen, 400 gram in 4 maanden. De curve daalt een beetje. Ik ga woensdag naar de HA voor bloed prikken enzo.
    De BMR is uitgesteld, omdat er anders een false uitslag uit kan komen.

8. zogelukkig

En de lengte Linnie?
    Had de ha niet meteen een labformulier uitgeschreven? Pff, gaat toch ook altijd zo traag bij die huisartsen!

Ik zou ook eerst even bloed laten afnemen en dan gewoon de BMR doen. Mijn zoontje had daar helemaal geen last van overigens.

9. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    De lengte is wel goed, 5 cm gegroeid en ze volgt daarmee mooi haar eigen lijntje.
    Ik ben nog niet bij de HA geweest, morgen moet ik werken, dus dat ga ik woensdag doen. En anders bel ik morgen ff of ze het labform alvast klaar willen leggen.

Cb arts zei inderdaad dat ik óf nu kon prikken en het bloedonderzoek later óf nu het bloedonderzoek en de bmr later. Dus ik heb voor dat laatste gekozen. Dl heeft altijd zo'n last van die rot prikken...

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik merk niks aan de medicijnen, behalve dan dat de diarree over aan het gaan lijkt en nu hooguit 2x daags ipv 6. Verder tot nu toe geen bijwerkingen....

400 gram is idd weinig. Ik vond de 800 ook al weinig maar dat zat nog gewoon in zijn lijn. Hier heeft hij overigens trouwens helemaal niet gereageerd op de bmr, gelukkig!
    Succes woensdag.

11. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    We zijn bij de HA geweest. En we zijn niks wijzer geworden. De HA adviseerde een afspraak te maken met een andere HA, omdat zij hier geen ervaring mee heeft en ze het nogal heftig vond voor m'n dochter om bloed te prikken... Dat het heftig is snap ik ook wel, maar ik doe dat ook niet voor de lol, dacht ik zo...

Het is zo'n huisartsenpraktijk met heel veel huisartsen, dus het is maar afwachten welke huisarts je krijgt.
    Nu kan ik pas volgende week woensdag (!) terecht bij een huisarts die ik al eens eerder had gezien.
    Op mijn opmerkingen dat dl dan dus nóg een week extra met diarree rond loopt, was haar reactie dat dat ene weekje meer of minder dan ook niet meer uitmaakt.

Wat een gezeik weer...

12. zogelukkig

Serieus ...?!:$

"Geen ervaring mee" ... is het een arts in opleiding ofzo?
    Maar wel eerlijk dat ze aangeeft er geen verstand van te hebben en doorstuurt ipv wegstuurt, zulke artsen zijn er ook genoeg!

Bloedprikken kan je ook goede voorzorgsmaatregelen voor treffen zoals een pleister met verdovingscreme en je kan het rustig begeleiden. Hier een drama als ik meega, mijn zoontje voelt mijn spanning, dus mijn man gaat mee, die is daarin veel relaxter. Ik zit dan wel nagelbijtend thuis, maar da's beter dan een kind met stress!

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hé Linnie, wat rot. Schandalig dat je dan nog een week moet wachten. Jullie hebben toch ook een KA? Ivm de kma of dat niet? Anders kun je misschien beter daarheen of zeg ik nu iets geks? (al zal de wachttijd daar waarschijnlijk nog langer zijn.)

Hier gaat het wel goed 1 á 2 luiers per dag geen diarree. Probiotica van orthica, hij drinkt er niet heel rap van maar krijgt er iig wel wat van binnen. Hij moet nog tot maandag de ab krijgen. Ben benieuwd of het dan echt weg blijft.

Als de parasiet de AB nou overleeft, kan hij dan over een week of 2 bijv ook al in de ontlasting te vinden zijn of kan dat dan alleen als er sprake is van diarree?

14. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Zo he he, ik heb eindelijk een afspraak bij de kinderarts, 12 maart is het zover.
    De HA wilde nog niet bloedprikken, ze wilde dat liever door de KA laten bepalen.

Sukke, we hebben geen KA voor de KMA van dl. We zijn 1 keer bij een dietist geweest en daarna heb ik zelf alles uitgezocht.
    Maar ik zou nu toch graag contact willen met een allergoloog, maar daar was een giga wachtlijst Dus eerst de KA maar even afwachten.
    Hoe gaat het bij jou??

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij welke allergoloog heb je geprobeerd?
    Mijn ervaring is dat je bij het Sofia in Rotterdam snel geholpen kunt worden.

16. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Groene Hart ziekenhuis in Gouda. Ik wacht wel even op de afspraak met de kinderarts. Als blijkt dat het echt heel lang duurt, ga ik een rondje bellen. Bedankt voor de tip!

17. zogelukkig

Erasmus/Sophia MC allergologie 4 weken wachttijd. Dat noem ik niet snel aan de beurt zijn.

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hier gaat het wel redelijk. Ab is klaar en zijn poep is nu beter maar soms nog wel 4 keer per dag. Dus ben benieuwd of het zo blijft.

19. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    We zijn zojuist bij de kinderarts geweest. Ze hebben gelijk bloed geprikt, wat is dat vreselijk!! Ik ben niet zo huilerig, maar ik heb me nu echt groot moeten houden.. Pas bij de derde keer prikken lukte het. Ze gaan kijken naar coeliakie en andere allergieën. Ook moet er nog een ander ontlastingsonderzoek gedaan worden, er staat antitrypsine en elastase op het briefje aangekruist, ik weet nog niet wat dat betekent.

De KA maakte zich geen zorgen om haar groei. Ze ziet er goed en gezond uit. Ik had de bv curve uitgeprint en mee genomen. Deze curve buigt trouwens niet zo af als bij die van het cb, groot verschil.

Ook heb ik een doorverwijzing naar de diëtist. Ik heb eind maart een afspraak bij iemand uit het ziekenhuis. Ik hoop dat diegene ook een beetje verstand heeft van bv.

Dat merk je wel goed hoor. Artsen hebben weinig verstand van bv... Hij vroeg of ze naast de bv nog ander eten krijgt?? Alsof ze nu nog volledig op bv zou leven, haha. Dat doen kv kindjes toch ook niet?!
    Daarna vroeg hij hoe ze aan haar calciuninname komt. Bij mij dus..

10 april heb ik weer een telefonische afspraak met de KA.

Sukke, gaan ze bij jou nog verder onderzoeken? Of is het inmiddels niet meer nodig?

Deel Deze Pagina