Eetschema baby 11 maanden

Discussion in 'Voeding' started by tjejfromsverige, Nov 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tjejfromsverige

tjejfromsverige Actief lid

Jul 6, 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje moet deze week nog 11 maanden worden, en ik wil wat dingen aan zijn voedingsschema veranderen. Hij krijgt nu nog 3 flesjes kv 150/5. Ik wil dat afbouwen naar 2, en dan hopelijk met 1 jaar gewone melk geven.

Ik wil naar dit schema gaan

08.00 boterham met kaas/geplette fruit, beker aangelengde rooibosthee

10.00 1 stuk fruit, 150/5 kv

13.00 boterham met kaas/geplette fruit, beker water

15.00 rijstwaffel/cracotte, beker water

17.00 warm eten, griekse yoghurt, beker water

18.30/19.00 150/5 kv

Hij eet zijn avondeten echt alleen heel slecht. Hooguit 100 gram soms wat minder of enkele happen.
    Hij drinkt wel goed meestal 4 bekers water/thee a 120 ml =480 ml en dan nog 2 flesjes melk a 150 ml = 300 ml, nu nog zelfs 3 flesjes a 150 ml.

Is dit een oke schema?

Hoe ging bij jullie de overstap naar gewone melk? En deden jullie dit meteen toen kind 1 jaar werd?
    Ga je voor halfvolle of volle melk?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Het schema wat hier staat lijkt mij idd prima.
    Avondeten zou ik voorlopig hem maar lekker laten doen. Tussendoor overdag wat rauwkost e.d geven dan heeft hij al meteen meer groenten binnen.

Met volle melk ben ik rond de 11 maanden begonnen om te oefenen en eraan te laten wennen. Maar dat ging eigenlijk beter dan ik dacht. Ik gaf het eerst alleen tussen de middag en s ochtends nog opvolgmelk maar ze vonden het beiden heerlijk.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,935
    3,945
    113
    Ik vind het eigenlijk een beetje raar om midden op de ochtend melk te gaan geven.Je wilt toch een beetje naar een 'normaal' eetpatroon toe.
    Ik zou melk in de ochtend geven en dan midden op de morgen wat water of thee aanbieden bij het fruit.

Mijn zoontje krijgt in de ochtend pap van inmiddels gewone melk, tussen de middag wat melk bij de boterham (en dat blijft zo).
    Hij krijgt nu 'savonds nog een fles melk maar die zal er tzt af gaan, bij mijn dochter was dat rond 14 mnd. Dan zitten ze ook op 2x melk per dag. En na het avondeten wat yoghurt.

Overgang naar gewone melk ging hier prima. Eerst een flesje gegeven om te kijken of hij het lekker vond en er geen last van kreeg. Toen de pap met gewone melk gaan geven (rond 11 maand). Met een jaar ook tussen de middag gewone melk. Zijn nu bezig met het laatste pak opvolgmelk, die krijgt hij in de avond, als die op is wordt dat ook gewone halfvolle melk.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Je schema ziet er opzich goed uit hoor. Maar zoals gezegd zou ik persoonlijk de melkfles van 10 uur smorgens bij het ontbijt geven, en de rooibos thee om 10 uur.

Onze dochter is net 1 jaar geworden en sinds 2 weken introduceren we gewone melk. Ik meng de melk met opvolgmelk omdat onze dochter diarree kreeg van alleen gewone (halfvolle) melk. Op dit moment krijgt ze nog 3x per dag melk, dit gaan we langzaam afbouwen naar 2x (ontbijt en lunch) en dan savonds voor het slapen een beker thee. Maar onze dochter eet wel een super goede maaltijd savonds, ong 250/300 gram.

5. tjejfromsverige

Jul 6, 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je voor jullie reacties.
    Ik geef nu idd de melk smorgens omdat hij dan meteen zijn ochtendslaapje doet. Hij lijkt de melk echt nodig te hebben voor zijn slaapje idem over de melk savonds.
    En ik ben al blij dat hij een 1 slaapje goed doet, want van een middagslaapje wilt hij al een paar weken niets weten. Schuiven met het slaapje werkt niet,want dan slaapt hooguit 45 min ipv 2 tot 2,5 uur. Gister zelfs 3 uur.

Het is misschien ook gewenning. Ik zal proberen het flesje smorgens af te bouwen en mss smiddags of bij het ontbijt aanbieden. Kijken hoe hij het daar op doet.

6. tjejfromsverige

Jul 6, 2015
    295
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je dochter zo goed eet. Ik blijf het wel dagelijks proberen, maar hij speelt er meer mee dan dat er wat in zijn mond verdwijnt.
    En dit is altijd zo geweest met het avondeten. Maargoed hij word niet wakker snachts van de honger dus neem aan dat het voldoende is voor hem.

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Dochterlief had ook wel eens problemen met inslapen overdag, ipv het flesje melk kun je ook proberen thee te geven met 1a2 schepjes opvolgmelk en dan langzaam afbouwen. Heeft hier goed geholpen ;)

8. baby001

baby001 Bekend lid

Mar 5, 2015
    897
    18
    18
    Hoezo is een fles om 10.00 uur gek? Mijn dochter drinkt ook nog om 10.00 de borst (13 maanden) omdat ze nog nachtvoeding krijgt en sochtendsvroeg nooit drinkt wanneer ik dat wil...tsja... je baby is 11 maanden. Je schema ziet er top uit... de rest komt wel weer een keer. Dit werkt voor jou, lekker doen dan!

9. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    Je schema ziet er goed uit vind ik.
    Hoe stom het ook klinkt, maar ik ben wel blij om te lezen dat dl hier niet de enige is waarbij het momenteel een drama is met haar avondeten. Ze is ook bijna 11 maanden en eet de afgelopen dagen misschien ook net 100 gr groente of soms zelfs een paar hapjes.

Wij zijn nu sinds dat ze uit haar sprong is een beetje aan het stoeien met haar schema.
    Het is nu zo.

07:00/07:30 boterham + 100 cc fv
    10:30 uur fruit
    12:00 boterham + 100 cc fv
    Tussendoortje, halve cracotte of koekje
    17:30 groente + toetje
    20:00 pyjamapap Bambix
    Tussendoor krijgt ze water uit een tuitbeker.
    Laatst ook de tuitbeker voor de helft gevuld met halfvolle melk. Ze heeft daarna ook diarree gehad.

Share This Page