Hoi dames, De baby ligt bij mij erg hoog (hij is al ingedaald). En hij ligt dus zodanig hoog dat ik vaak naar lucht moet happen en sterretjes (duizelig) ga zien. Morgen moet ik voor controle naar de vk dus ik ga dan zeker vragen wat ik eraan kan doen. Ik vind het niet normaal dat ik het gevoel heb dat ik flauw ga vallen of stik. Hebben anderen dit wel eens gehad? En wat is eraan gedaan? Ik zou zo graag ingeleid willen worden als het kan. Ik kan niks meer Ben benieuwd..
Wat naar! Meestal krijg je na indaling meer lucht. Enige dat je kunt doen is goed op je houding letten; armen niet dicht bij elkaar, rechtop zitten en staan.
De kleine zit al vast in de bekken en daalt niet veel verder meer in. Maar dat van de houding helpt inderdaad wel, maar daar begon ik al een 3 weken geleden mee. En het lijkt erger te worden...
Klinkt heftig. Ik heb het ook, maar in mindere mate. M.n. Na het eten of als ik te lang zit. Liggen op mijn linkerzijde helpt en armen in de lucht of met mijn hoofd en uitgestrekte armen tegen de muur hangen. Bij mij zakt de benauwdheid dan, maar in jouw geval zou ik maar ff overleggen met vk. Kan het zijn dat klachten verergeren door verkeerde ademhaling, wat heel logisch is als je geen plek hebt om te ademen. Tip: zet je handen in je zij, ter hoogte van middenrif richting schouderbladen en adem daar naar toe en bedenk dat daar veel ruimte zit.