Hoi, Mss wel geen vraag voor een verloskundige, maar wie weet... Ik ben nu 5 maand geleden bevallen. Maar ik word lichtelijk 'gek' van het ontzwangeren. Ik heb zo'n enorme zere gewrichten (handen/ ellebogen/ knieën/ enkels) dat ik het eigenlijk niet normaal vind, zo'n pijn/ last. (als ik een poosje stil gezeten/ gestaan heb, dan ben ik zo stijf, dat ik echt op gang moet komen) Ik ben ruim 2 á 3 maand geleden al bij de huisarts geweest en die zei "gefeliciteerd, je bent aan het ontzwangeren". Maar moet dit niet een keer wat minder worden ? Ik heb het idee, dat het eerder erger word. Nogmaals naar de huisarts ? (voel me daar nu lichtelijk beetje bezwaard over... ben ik geen zeur ?) Wat ik me ook afvraag, ik heb tijdens (en erna) de zwangerschap prednison gebruikt (al met al zo'n 7 maand) kan dit ook van invloed zijn ?
Hoihoi, Waarvoor heb je prednison gebruikt? Ik vind het voor het 'ontzwangeren'ook lang duren dus mijn advies zou zijn--> naar de huisarts! Imke
sorry voor de enorm late reactie.... computer gecrasht, gemaakt, opnieuw problemen.. nu eindelijk weer computer Maar bedankt voor je reactie ! Ik heb colitis ulcerosa en tijdens de zwangerschap had ik een opvlamming, daar heb ik prednison voor gebruikt. Ik ben inmiddels alweer terug geweest bij de huisarts, die vond het idd ook te lang duren nu, dus heb foto's laten maken van handen en bloed laten prikken. Ze was 'bang' voor reuma, maar de uitslag daarvan is goed. Nu blijkt alleen dat mijn schildklier niet goed werkt, daarvoor moet ik wel naar een internist. Maar ik sprak toevallig iemand van 't weekend, die ook jaren prednison heeft gebruikt en we hadden het er zo over en die zei gelijk, dat zij dat ook had gehad na het stoppen van de prednison. Ze zegt, duurt even, maar het gaat weer over ! Dus... Daar maar op hopen dan ! Vind alleen wel raar dat zowel mijn huisarts en mijn internist ( voor mijn darmen) daar niet van op de hoogte zijn, dat dat dus kan.