Sinds een tijdje heb ik ernstige pijn in mijn enkels en knieën als ik even met mijn benen omhoog op de bank heb gezeten. Hoeft niet eens lang te zijn, 10 minuten is genoeg. Het begon bij mn enkels, maar nu zijn het ook mijn knieën. Enkels is zo erg, dat ik amper kan staan, ik heb dan een halve minuut nodig voordat ik gewoon kan lopen. Alles zit dan vast en doet zeer. Ik hoor me al aankomen bij de huisarts, dus ik dacht ik vraag het hier maar. Is dat iets van reuma ofzo? Ik hoop het niet. Het is niet dat er een bloedvat klem zit ofzoiets, het is geen slaapgevoel, maar echt pijn. Alsof het vastgeroest zit.
Ik heb het sinds de bevalling. En dan vooral m'n voetzolen en bekken/heupen. Ik verga echt van de pijn. Vooral die 'startpijn' is een hel. Ik dacht dat het aan de bevalling lag... Ik ga eerdaags toch maar even langs de huisarts. Ik wil gewoon weer beginnen met sporten, maar nu kan ik niet eens lange stukjes lopen.
Ik heb het ook sinds de zwangerschap. In de ochtend ook pijn in mijn vingers en ellebogen erbij. Weet ook niet wat het is. Ik wijt het aan ontzwangeren maar duurt nu wel lang.
Kleine man is al ruim een half jaar oud nu, ik merk het sinds een maand of 2 nu. Dus ik denk niet dat t daaraan ligt.
Hier ook last. Ik heb voornamelijk pijn onder mijn rechtervoet en ik loop de eerste vijf-zes passen als een houthakker die uit zijn slaap komt. Ik ben altijd blij als ik mijn schoenen aan heb dan heb ik weer voldoende steun zodat het weg kan trekken. Geen idee of er wat aan te doen valt. Toch eens de arts raadplegen als ik er ben. Het is namelijk ook weer niet zo vervelend dat ik een consult nodig heb! Sterkte
Ik heb het altijd al gehad bij m'n knieen. Ik kan dan ook niet op de bank zitten en dan m'n benen gekromd op de bank. Het is dan net of m'n knieen vast zitten en niet meer kunnen ontspannen.
Wat herkenbaar! Ik lees ff mee. Ik heb sinds paar maanden dezelfde klachten. Ik heb het alleen in de avonden (en heel soms in ochtenden). Overdag merk ik er niks van. Gisteren toevallig de hele dag last van gehad, dus ik overweeg ook om ff langs de huisarts te gaan.
Hier ook zulke klachten en bij mij vooral in voetzolen en heupen. Ik ben via huisarts bij reumatoloog terecht gekomen. Die zei uiteindelijk tegen mij dat ik "klachten van fibromyalgie" heb. In mijn ogen zoiets van 'we weten het niet, dus zal dit het wel zijn'. In ieder geval, ik ben eerst een half jaar lang wekelijks bij de fysio gaan sporten. En nu sport (fitness) ik 2x in de week bij een sportschool. Dit om vooral niet weer zo 'stijf' te worden en om soepel te blijven. Heb alles rustig opgebouwd en ga er ook rustig mee door. Of het nou wel fibromyalgie is of niet.
Ik heb het sinds een paar jaar ook, maar alleen voordat mijn menstruatie komt opzetten. Ik ben vrijdag weer voor het eerst na de bevalling ongi geworden, en dinsdagavond had ik weer pijn aan mijn gewrichten, schouders, ellebogen, polsen en heupen. Toen wist ik al, ik ga mijn menstruatie krijgen. Weet ook niet wat het is. Weet wel dat artritis voor komt in de familie, zo ook mijn moeder.
Heel herkenbaar, dagelijks. Kan mijn benen ook niet over elkaar doen (vrouwenzit ) want krijg meteen tintelingen. Stijf is ook zo ongeveer alles als ik opsta (ik sport overigens genoeg uren per week). Ik heb scoliose, een lage rug hernia, en ik heb een nekhernia gehad. Mijn enkels doen ook standaard pijn en mijn vingers blijven soms in 1 stand staan, herken je dat? dan draag ik bijv. iets aan de onderkant, spreid en hou mijn vingers recht en dan krijg ik ze bijna niet meer gebogen. Voel me meermaals per dag maar ene oud wijf. En ben pas 32. Pfff...herkenbaar dus.
O ja, en als ik weer eens pijnlijke voetzolen heb, ga ik wel met m'n voeten over zo'n egelbal (harde massage bal met van die noppen/stekels) rollen. Met sokken aan, want dat is nog best gevoelig zo'n bal op je voetzolen.