Mijn meisje (6 weken oud) drinkt momenteel haar melk uit een flesje van difrax (met kleinste speen erop). Nu drinkt ze erg onrustig op het begin, ze verslikt zich dan vaak en je hoort de melk naar binnen klotsen. Ook stroomt er tijdens het drinken wat melk uit haar mondhoekje. Dit terwijl ze wel ruim 20 minuten over haar flesje doet. Verder hebben we ook de fles van avent (nieuwste) met de kleinste speen erop geprobeerd. Hierbij ook hetzelfde probleem. Heeft iemand nog een idee welk flesje we het beste zouden kunnen gebruiken?
Dr. Brown's kan je proberen. Hier bleek het uiteindelijk niet de oplossing en was de oplossing indikken want ze bleef zich verslikken. Logopedist is bij ons thuis geweest en gaf aan dat als de voeding langs de mondhoeken loopt ze de voeding niet kunnen verwerken. Dan gaat het te snel.
Ik heb met mijn zoontje dezelfde problemen gehad. Heb heel wat flesjes geprobeerd difrax, Timmee tippee, avent, dr brown, bibi. Geen enkel flesje werkte alle flessen gingen te snel. Toen kwam ik bij de kruidvat de MAM anti-colic fles tegen en dat flesje was de oplossing. Geen geknoei meer, niet meer verslikken, etc. Hij drinkt er zo lekker rustig uit. We gebruiken deze fles nog steeds naar alle tevredenheid . Het proberen waard zou ik zeggen .
Pakt ze de speen wel goed, gaat de speen wel diep genoeg? Haar lippen moeten bij voorkeur de harde rand van de fles raken, punt an speen moet achterin keel zitten, zover trekken ze je tepel ook naar binnen als je zelf voedt. Met speen echt goed achterin is kans op melk lekken erg klein.
Ik heb de dr brown fles, ben er erg tevreden mee, hier kom dat klotsen ook wel eens voor, maar dat is meer omdat hij erg gulzig drinkt in het begin, knoeien doet ie niet.
Ik zou ook voor Dr. Brown gaan en eventueel de melk wat indikken. Onze jongen knoeide ook en het stroomde langs zijn mondhoek ook weg. Nu ik een dikkere melk geef, gebeurd dat niet meer.
Je kunt ook therapeutisch voeden proberen met de difrac fles. Dit houdt in dat je voordat je de fles geeft de speen helemaal plat legt, dan de fles op de kop speen loslaten en dan geven. Het verschil is dat de voeding dan druppelsgewijs eruit komt ipv stromend. Probeer maar eens uit met water en je ziet het verschil.