welk flesje, kindje verslikt zich en melk stroom uit mondje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door zonnestraaltje1981, 7 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn meisje (6 weken oud) drinkt momenteel haar melk uit een flesje van difrax (met kleinste speen erop). Nu drinkt ze erg onrustig op het begin, ze verslikt zich dan vaak en je hoort de melk naar binnen klotsen. Ook stroomt er tijdens het drinken wat melk uit haar mondhoekje. Dit terwijl ze wel ruim 20 minuten over haar flesje doet. Verder hebben we ook de fles van avent (nieuwste) met de kleinste speen erop geprobeerd. Hierbij ook hetzelfde probleem. Heeft iemand nog een idee welk flesje we het beste zouden kunnen gebruiken?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dr. Brown's kan je proberen. Hier bleek het uiteindelijk niet de oplossing en was de oplossing indikken want ze bleef zich verslikken. Logopedist is bij ons thuis geweest en gaf aan dat als de voeding langs de mondhoeken loopt ze de voeding niet kunnen verwerken. Dan gaat het te snel.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Avent heeft tepelspenen, simuleert de moederborst. Is wat breder dus kans dat ze goed aanhapt.

4. Miertje2006

26 sep 2012
    84
    0
    6
    Ik heb met mijn zoontje dezelfde problemen gehad. Heb heel wat flesjes geprobeerd difrax, Timmee tippee, avent, dr brown, bibi. Geen enkel flesje werkte alle flessen gingen te snel. Toen kwam ik bij de kruidvat de MAM anti-colic fles tegen en dat flesje was de oplossing. Geen geknoei meer, niet meer verslikken, etc. Hij drinkt er zo lekker rustig uit. We gebruiken deze fles nog steeds naar alle tevredenheid :). Het proberen waard zou ik zeggen :).

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Pakt ze de speen wel goed, gaat de speen wel diep genoeg? Haar lippen moeten bij voorkeur de harde rand van de fles raken, punt an speen moet achterin keel zitten, zover trekken ze je tepel ook naar binnen als je zelf voedt. Met speen echt goed achterin is kans op melk lekken erg klein.

6. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de dr brown fles, ben er erg tevreden mee, hier kom dat klotsen ook wel eens voor, maar dat is meer omdat hij erg gulzig drinkt in het begin, knoeien doet ie niet.

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou ook voor Dr. Brown gaan en eventueel de melk wat indikken. Onze jongen knoeide ook en het stroomde langs zijn mondhoek ook weg. Nu ik een dikkere melk geef, gebeurd dat niet meer.

8. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Je kunt ook therapeutisch voeden proberen met de difrac fles. Dit houdt in dat je voordat je de fles geeft de speen helemaal plat legt, dan de fles op de kop speen loslaten en dan geven. Het verschil is dat de voeding dan druppelsgewijs eruit komt ipv stromend. Probeer maar eens uit met water en je ziet het verschil.

Deel Deze Pagina